738 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Antibiotika og diarre? Antibiotika og diarre?
Mit marsvin havde noget øjenbetændelse som isathal ikke kunne få bugt med så vi fik i stedet
hydrocortisone med terramycin og polymyxin-b, som jeg kan læse mig til er antibiotika (startede med behandling i fredags)
Hun har i dag lidt tynd mave men har døjet med bløde/mindre pøller i et stykke tid nu (dyrlægen mener det er pga alder og mente ikke vi skulle ud i en masse undersøgelser når hun spiste og tøffede rundt som normalt)
Jeg tager grøntsager væk fra hende og Får kun tørpiller og hø fra nu, men vil lige høre om det højt sandsynligt ikke er pga antibiotika at hun har diarre?
0 synes godt om
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 6 Svar: 8
Vi købte noget zoolac i går (da det kun er dyrlægebutikkerne der forhandler Fiberplex her) men skal ud og finde Det i dag, da det lille bæst nægter at spise det, selv på et stykke persille
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
tynd mave kan også skyldes de mest spiser grønt hvis de har dårlige tænder..
aug 2017
Følger: 22 Følgere: 32 Gnavere: 5 Emner: 5 Svar: 55
Du må ikke tage grøntsagerne væk fra dit marsvin. Det er livsnødvendigt at marsvinet får det c-vitamin som der er i grøntsagerne. Grøntsager giver ikke tynd mave, tværtimod. Det er kun for mange vandholdige grøntsager som salat, tomat og agurk som kan give diarré. Foderpiller kan ikke erstatte grøntsager! Det indeholder ikke alle de vitaminer og mineraler som de har brug for.
Men ja, det er vigtigt med masser af hø
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 6 Svar: 8
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Antibiotika og diarre?