1.427 visninger
|
Oprettet:
Marsvin bur {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen :). Jeg har lige fået den fedeste idé til et(flere) marsvin bur, synes jeg selv.
Jeg tænkte på at lave et der ligner det her http://www.dba.dk/landskildpadde-marsvin-kasse/id-78559025/.
Og så måske dele det op i 2 så jeg kunne have flere marsvin hvilket jeg ønsker bl.a fordi min skinny går alene pt.
Hvad synes i om det? Vil det være okay at have et åbent bur på den måde?
På forhånd tak for svar
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.261
Jeg ville nok lægge nogle huse og rør derned som de kan gemme sig under nu hvor det er helt åbent foroven. :-))
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Du skal bare være opmærksom på om dyrene trives ved det. Marsvin er byttedyr og derfor meget opmærksomme på ting fra oven. Jeg har tidligere haft nogle af mine i en pool (se evt. fotoalbums) og dyrene elskede det! Der var få der ikke trivedes på den åbne plads, så de fik et andet bur.
Dernæst skal man selvfølgelig som C S lige være obs på det ikke er så smart hvis kat/hund ikke kan lade dem være i fred.
Hvis man har kat/hund ikke gør marsvinene noget (f.eks. har min søster en kat der som lille lå og sov inde ved marsvinene og sådan) så kan det jo sagtens fungere.
De skal selvsagt have masse af huse, aktivering mv. - især huse og broer vil være et must så de kan gå "i skjul" fra oven.
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 13 Svar: 44
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 13 Svar: 44
Det er rart lige at få bekræftet at min idé ikke er helt tosset
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Gnavere: 22 Emner: 12 Svar: 182
Marsvin bur