1.765 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Marsvin forkølet Marsvin forkølet

Hej,

Vores marsvin er forkølet og får medicin for det, han har været ved dyrlægen og fået det konstateret.

Har i nogle erfaringer med hvor lang tid der går fra de starter på medicin til de får det bedre?
Han skal have 0,2 ml om dagen i 10 dage.
Han har fået i 5 dage nu... Det er Baytril.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin forkølet
  • #1   16. nov 2011 Det er vist forskellige hvor lang tid den slags tager.
    Han spiser/drikker vel som han skal?
    I så fald burde han jo snart vise bedring. Ellers er der jo ikke andet for end en snak med dyrlægen omkring det.

• #2   16. nov 2011 Jo han spiser og er glad som han plejer, bare med en forfærdelig vejrtrækning... Dyrlægen synes vi skal vente og se til han er færdig med medicin kuren på mandag.

• #3   16. nov 2011 Okay. Det lyder ikke rart smiley Men godt han spiser og drikker fint smiley

• #4   16. nov 2011 Nej det er ikke rart at høre på, men ja.. ellers opfører han sig som normalt....

• #5   16. nov 2011 Han skal så os have 0,2ml 2 x dagligt, 0,2ml er alt for lidt for en gris på over 1000g smiley

• #6   16. nov 2011 Det må vist være dyrlægens opgave at ordinere dosis.

• #7   16. nov 2011 Siger jeg andet?

Men vil man gøre dyret recistent så det da helt okay, jeg har bare erfaringer mht. hvor meget baytril marsvin og rotter skal have.. smiley

• #8   16. nov 2011 Ja - du stiller spørgsmålstegn ved en dyrlæges ordinering.
    Det må kaldes at sige andet end at lade det være dyrlægens opgave.

Det er muligt du har erfaring mht. baytrill - det har jeg også, og ved også at 0,2 ml. 1*dagligt selv for et voksent dyr ikke er uset eller unormalt.

Uanset, er det en dyrlæge der har ordineret dosis, og så mener jeg ikke det er på sin plads for ikke-dyrlæger, erfaring eller ej, at konkludere at dosis er forkert. Man kan have sine meninger, men du har ikke en faglig begrundelse for at konkludere det.

• #9   16. nov 2011 Lunte - det kan jo så være at din dyrlæge er en af de mange der blander baytril op.
    Det er der rigtig mange dyrlæger der gør.
    Er det ren baytril, så lyder den dosis ganske korrekt.
    Måske sku du spørge din dyrlæge om det er opblandet?

Jeg ville nu også vælge at stole på dyrlægen i dette tilfælde.

• #10   17. nov 2011 Det er 100% ren baytril, det ved jeg..

Siger jeg nogen steder hun SKAL give den, den dosis jeg skriver? Nej, jeg skriver hvad den korrekte dosis er, og at det den får nu er for lidt..

• #11   17. nov 2011 Lunte - nej, men du sidder og udtaler uden nogen form for faglig baggrund at den dosis dyrlægen har ordineret ikke er korrekt. Kan du ikke selv se det?

Nej.... Jeg gider ikke diskutere, det er formålsløst.

Trådstarter - jeg ville følge dyrlægens råd og ordinering ang. baytrill dosis. Jeg håber dit marsvin snart bliver rask. Hvis ikke der er synlig bedring efter de 10 dages behandling, må I jo se på hvad der så skal ske, om behandlingen skal forlænges, om der skal behandles med noget andet eller hvordan.

• #12   17. nov 2011 Jo tak, han har det en smule bedre i dag, men synes det svinger en del.
    Mht til Baytril, så står der på labellen at det er Baytril Mixt... Så ved ikke om det "ren" baytril.
    Udover det skulle have også have 0,1 ml Metacam i 5 dage, det fik han så det sidste af igår, det skulle efter hvad dyrlægen sagde, være noget smertestillende.

Men jeg synes godt nok det kan være svært at give medicinen oralt... Han er ikke meget for at få det, så idag kom han til at få lidt for meget af det ( ca. 0,13 for meget ) men så længe det er ikke mere, så går det vel.....

• #13   17. nov 2011 Jeg fik ikke lige med at det var Baytril at han fik lidt for meget af..

• #14   17. nov 2011 Jeg ville rette mig efter dyrlægens ord. Han/hun må trods alt vide noget angående dosering. Er der ingen bedring ville jeg kontakte dyrlæge og snakker med ham/hende igen. Og hører hvordan og hvorledes.

Jeg ville ikke begynde og øge dosis eller lign. selv.

• #15   17. nov 2011 Bevares at jeg prøver og hjælpe og komme med min erfaring..

Ville være ret ærgeligt hvis grisen gik hen og blev recistent overfor medicinen..

• #16   17. nov 2011 På 10 dage bliver den nok næppe resistent. Og derudover er det ikke grisen der bliver resistent men bakterierne.

Og resistenthed plejer ikke at bekymre dig... Men det er så en helt anden snak.

Vi andre rådgiver også ud af vores erfaringer. Og vores erfaringer er så anderledes end dine. Det må man lærer og leve med.

• #17   17. nov 2011 "Og resistenthed plejer ikke at bekymre dig... Men det er så en helt anden snak."

Aha, den var ny, det vidste jeg ikk...

Anne-Dothe K: Jeg håber din basse snart blir rask, det er ikk sjovt når vores elskede dyr blir syge smiley

• #18   17. nov 2011 Jo tak smiley Nej de skal bare være raske hele tiden og ikke blive syge smiley

• #19   17. nov 2011 Ja det ville da være rart hvis det var sårn, for det kan hurtigt løbe op i dyrlægeregninger :-s

Kommentér på:
Marsvin forkølet

Annonce