910 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Syg kanin til salg Syg kanin til salg

Hvor er det trist at se en kanin til salg, som er syg - og det har den så været i over en måned og sælger siger selv den ikke har været til en dyrlæge smiley

Men pengene skal jo bare hentes hjem - hvem gider betale fuld pris for et sygt dyr man kan køre direkte til dyrlægen!?

Hvor er forældrene i sådan en situation? Tænk at man lærer sine børn at det bar er helt i orden at sælge et dyr som er sygt og trænger til dyrlæge.

Hvor er det bare trist smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syg kanin til salg
  • #1   10. nov 2011 Hvad fejler den da?
    - og ja det er synd. men man ser tit tilfælde af det, efter min mening. hvorfor spilde penge på noget der alligevel skal væk. synes det er dybt uansvarligt af forældrene! ):<

• #2   10. nov 2011 PB ?

- Stakkels kanin..

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #4   11. nov 2011 Kan jeg få en pb med link?

• #5   11. nov 2011 Pb ?

• #6   11. nov 2011 Nej sælger er desværre en lille pige, som ikke kan forstå at man altså ikke sælger syge dyr.
    - Har selv prøvet at forklare hende nødvendigheden i at dyret får dyrlæge, flere gange - uden held.

Hun kan ikke forstå hun ikke får den solgt, nej hvor underligt - hvem pokker gider give et par hundrede kroner for en kanin de kan ta' til dyrlægen og bruge mindst 500kr på dér?!
    - Slagt den eller giv den væk til nogen som gider ta' ansvaret.

Puha altså.

• #7   11. nov 2011 PB?

• #9   11. nov 2011 Pb?

• > Simse <

#11   11. nov 2011 Jeg synes bare at personen skal tage dyret til dyrlægen, eller købe de der saltvands dimser på apoteket som folk også anbefaler. Noget skal der i hvert fald gøres ved det.

Jeg kunne ikke selv finde på at købe en kanin til 300 kr, som har nogen form for sygdom uden at få medicin med.

• > Simse <

#12   11. nov 2011 (med mindre der ikke skal bruges medicin, selvfølgelig)

• #13   11. nov 2011 Enig Nadja Joy - hvis man tilsyneladende ikke har råd til at ta' dyret til dyrlæge, så må man jo sørge for at dyret kommer til nogen som enten sørger for en human aflivning eller til nogen som vil ofre en behandling på dyret.

Men det er desværre lidt for klassisk små børn som står med et dyr, nu er det ikke sjovt for dyret er blevet syg og mor og far vil måske ikke hjælpe eller er måske ikke klar over problemet?!

Har overvejet om man bør kontakte det omtalte barns forældre, og spørge om de er klar over at barnet sælger et dyr som et sygt.
    - Mig bekendt er det direkte i strid med loven ikke at sørge for et sygt dyr?!

• > Simse <

#14   11. nov 2011 § 21. Behandles dyr uforsvarligt, kan politidirektøren give den ansvarlige pålæg om dyrets behandling. Er dyret sygt eller kommet uhelbredeligt til skade, kan politidirektøren meddele pålæg om aflivning af dyret, hvis det vil medføre unødig lidelse at lade det leve.

• #15   11. nov 2011 Har du et direkte link Simse?

Måske det var en idé at sende til HA'erne. Har kontaktet dem vedr. annoncen, men den er der jo stadig smiley Synes sgu det er et dårligt signal at sende til andre små børn herinde!

• > Simse <

#16   11. nov 2011 "§ 28. Den, som ved overanstrengelse, vanrøgt eller på anden måde behandler dyr uforsvarligt, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år. Der skal ved udmålingen af straffen tages hensyn til, om der foreligger uforsvarlig eller grovere uforsvarlig behandling af dyr. Har forholdet haft karakter af mishandling, er straffen fængsel indtil 1 år, i gentagelsestilfælde indtil 2 år. "

Men så slemt er det jo ikke.

• > Simse <

#17   11. nov 2011 Direkte link til dyreværnsloven
    https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=2714#Kap4

• #18   11. nov 2011 Kunne jeg også få en pb, hvis anonncen ikke er slettet altså...

Jeg syntes det er noget svineri at sælge syge dyr smiley
    Enten tager man den til dyrlægen og for den behandlet, eller også får man den aflivet, eller så finde man et hjem til den, hvor den vil blive taget af! (:

• #19   11. nov 2011 Må jeg få en PB?:):)

• #20   12. nov 2011 Hvis barnet havde sat kaninen til salg i håbet om at finde nogen der vil ta' den til dyrlæge - lur mig om ikke hun så havde tænkt at ingen gider betale 300kr for en kanin der skal til dyrlæge med det samme, hvilket vil koste vel en 500kr minimum.

Man kan altså få meget kanin for 800kr, - som er raskt og ikke fejler noget.

Var det for at finde et godt hjem til kaninen, så gav man den væk, hurtigt - den her har stået til salg 1-2 mdr nu, uden at få nogen form for behandling eller blive tilset af en dyrlæge.

Og JO, jeg mener i dén grad at det er uetisk at sælge et sygt dyr og at det ikke kan være rigtigt at man må det.

Kommentér på:
Syg kanin til salg

Annonce