2.861 visninger
|
Oprettet:
Hanmarsvin - kastrart. {{forumTopicSubject}}
Jeg bliver lige nød til at høre jer opdrættere, får I jeres hanner kastreret når de f.eks. bliver kønsmodne, og derefter sælger I dem, evt. sammen med en hun?
Hvad koster det egentlig at få et marsvin kastreret? - jeg spørger fordi jeg ofte ser det er 'billigt' at købe en kastreret marsvin (i forhold til hvad det ville koste for en kastreret kanin).
Jeg tænker lidt om det bare er billigt at få et marsvin kastreret, eller om I sælger med 'tabt fortjeneste' så at sige.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Nogle er også så heldige og have en god dyrlæge og få det til en favorable pris. Eller de kører til tyskland hvor det kun koster 350kr. og få kasteret et marsvin.
Ofte så køber jeg kastraterne eller hvis jeg en sjælden gang skyld skal ha kasteret en så er det til mig selv. Jeg sælger ikke mine kastrater.
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 16 Emner: 81 Svar: 821
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
Mange opdrættere bruger kastrater til at holde ro i en folk med hunner. De er gode til at gå imellem hvis et "skænderi" mellem hunnerne opstår. Men når opdrætter så ikke kan have plads til kastraten eller ikke har brug for den mere så sælges den, men man kan ikke få det samme for den som hvis den lige var blevet kastraret.
Og det er de færreste avlere som kastreter en han bare for at sælge den.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Der kan være mange grunde til at en kastrat sælges med tab... men man kan altså ikke generalisere på den måde.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
De fleste der sælger kastrater gør det med tabt fortjeneste, for hvem gider gå ud og købe en kastrat til 800-900 kr.?
Hanmarsvin - kastrart.