Marsvineunge vil ikke tages op Marsvineunge vil ikke tages op
Jeg er den heldige ejer af to dejlige han marsvin på nu 7 uger. Jeg har fået dem af godt opdræt hvor de har været i hænder fra start. Den ene er de seneste dage begyndt ikke at ville tages op og virker som at ville nappe og brummer en smule. Den flygter. Jeg finder det underligt fordi den ellers har været håndterbar og forholdsvis rolig. Kan det være fordi den er ved at blive kønsmoden eller har I nogle forslag. Er meget opmærksom på at have rolig hånd. Igår fik den fred for at blive taget op. Ville gerne spise af hånden, men skyndte sig i skjul igen. Skal jeg blive ved med at tage den op selvom det virker somom den ikke er vild med ideen eller gør jeg ondt værre..? Den har været ude af buret i 30 min idag. Den er skiftevis meget afslappet og nyder det, lukker øjne, gaber. Det er når den mærker berøring under bugen at den skælder ud og hurtigt vender hovedet mod hånd. Nogle ideer?? Jeg er ny med marsvin. Mvh Mette
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 86 Gnavere: 22 Emner: 1 Svar: 150
okt 2019
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 1
aug 2017
Følger: 22 Følgere: 32 Gnavere: 5 Emner: 5 Svar: 55
Mine marsvin kan heller ikke lide at blive løftet, men når de er på gulvet, komme de selv op i mit skød, hvis jeg altså har et par godbidder
Og som sagt, vil de ikke røres på maven.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Marsvineunge vil ikke tages op