696 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Marsvineunge vil ikke tages op Marsvineunge vil ikke tages op

Jeg er den heldige ejer af to dejlige han marsvin på nu 7 uger. Jeg har fået dem af godt opdræt hvor de har været i hænder fra start. Den ene er de seneste dage begyndt ikke at ville tages op og virker som at ville nappe og brummer en smule. Den flygter. Jeg finder det underligt fordi den ellers har været håndterbar og forholdsvis rolig. Kan det være fordi den er ved at blive kønsmoden eller har I nogle forslag. Er meget opmærksom på at have rolig hånd. Igår fik den fred for at blive taget op. Ville gerne spise af hånden, men skyndte sig i skjul igen. Skal jeg blive ved med at tage den op selvom det virker somom den ikke er vild med ideen eller gør jeg ondt værre..? Den har været ude af buret i 30 min idag. Den er skiftevis meget afslappet og nyder det, lukker øjne, gaber. Det er når den mærker berøring under bugen at den skælder ud og hurtigt vender hovedet mod hånd. Nogle ideer?? Jeg er ny med marsvin. Mvh Mette

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvineunge vil ikke tages op
  • #1   15. okt 2019 Marsvin er byttedyr og bryder sig ikke om at blive rørt på noget så følsomt som maven. Så undgå det hvis den tydeligt ikke bryder sig om det

• #2   15. okt 2019 Tak for dit svar. Jeg undgår også at ae på maven når den først er oppe, men kan ikke se hvordan jeg kan undgå det, idet jeg løfter den ud. Tror jeg fortsætter med at tage den ud. Brok eller uden brok..😁. Mvh Mette

• #3   17. okt 2019 Vær tålmodig og kærlig, så skal den nok blive tam smiley Marsvin bryder sig ikke om at blive løftet, og de bliver hurtigt skræmte. Dit marsvin bliver kun stresset over at du bliver ved med at tage den op, når den tydligt siger fra. Prøv istedet at skab tillid fra jorden, hvor den føler sig mest tryg. Vejen til marsvinets hjerte, er igennem mad. Du kan sidde og håndfodre den, mens du bare lader den komme til dig, uden du rør ved den. Efterhånden som dit marsvin begynder at forbinde dig med noget godt (mad), vil den have mere tillid til dig.
    Mine marsvin kan heller ikke lide at blive løftet, men når de er på gulvet, komme de selv op i mit skød, hvis jeg altså har et par godbidder smiley
    Og som sagt, vil de ikke røres på maven.

• #4   19. okt 2019 en ekstra hånd under nummeren plejer at gøre dem lidt mere trygge ved hele løfte situationen. Og så hurtigt ind til kroppen som muligt, de bryder sig ikke om at dingle frit i luften...:)

Kommentér på:
Marsvineunge vil ikke tages op

Annonce