{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

leon m
leon m
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4

Hjælp ! Sætte kaniner sammen {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle .

Vi har en hun kanin på ca 6 mdr. Der er ganske legesyg og meget kælen .. så i dag var vi ude og købe en han kanin til hende på14 uger. Men når vi sætter dem sammen ser det meget vildt ud . Vores hun kanin springer op på ham og prøver og parer sig helt vildt . Og hun jagter ham hele tiden .. Er det umuligt og sætte sådan 2 sammen . For når de er et stykke fra hinanden er der intet . Men nårde nærmer sig hinanden går det helt galt .. Det med alderen på vores hun kanin er jeg ikke 100 på .. Da det min kæreste der har styr på det smiley men håber i kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ! Sætte kaniner sammen
  • #1   8. okt 2011 Hvorfor er det de to kaniner skal sættes sammen? smiley

Normalt siger man jo 1 kanin = 1 bur, 2 kaniner = 2 bure

Jeg har lige fået to kaniner hjem, og de har hvert deres bur.

Kaniner er kolonidyr, ikke flokdyr.

• leon m
    leon m Tilmeldt:
    okt 2011

#2   8. okt 2011 Grunden til det er at de skal lave unger .. Vi har læst en masse på nettet om at de godt kunne gå sammen.. Og buret var stort nok og alt det der ..

• #3   8. okt 2011 Arh, men hvis hannen kun er 14 uger? En unge der skal lave unger? smiley

Jeg ville vente - hvis Jeres hun kun er 6mdr er hun vel også lige ung nok endnu, og det kan vel meget vel være at fordi Jeres han er så ung, at hunnen automatisk "tryner" ham?

Nu er jeg først ved at lære en masse om kaniner, men mit indtryk er at det ikke nødvendigvis er en god ting at de går sammen 24/7 selvom man har planer om unger.
    - Buret skal være _meget_ stort for at to kaniner kan være godt for kaninerne, selvom man synes det kan se vellykket ud.

• leon m
    leon m Tilmeldt:
    okt 2011

#4   8. okt 2011 Finder lige ud af det med alderen til i morgen . smiley men tak for det ,

• #5   8. okt 2011 Prøv evt. at læse her;
    (link fjernet)

Var bare et hurtigt link jeg faldt over smiley

• #6   8. okt 2011 En 14 uger gammel kanin lige lidt for ung. Og kaniner bør ikke gå sammen så hvis du vil ha unger så vent til hunnen er i brunst og sæt dem sammen i hAnnens bur så det er hans lugte der er i buret og dermed hans territori så hunnen ikke bare dominerer fra starten. Det bedste man kan gøre synes jeg er at sætte begge ned i en løbegård hvor begge er neutrale.

Og så overvåg parringen nøje. De skal helst ikke gå sammen især lang tid. Og især ikke hvis den ene er for dominerende.

• #7   8. okt 2011 I særlig*

• leon m
    leon m Tilmeldt:
    okt 2011

#8   8. okt 2011 Hunnen er 10 mdr

• #9   8. okt 2011 Kaninparadiset
    - Tillader mig lige et bonusspørgsmål, hvorfor er det en dårlig årstid for unger? Og hvordan ved man om en kanin er i brunst?

• #10   8. okt 2011 En hankanin på 14 uger er alt for ung! Du kender ikke hans personlighed og aner intet om hvorvidt hans gener er gode nok til at give videre.

Og det skal lige tilføjes at hvis de går sammen konstant, kan du forvente rundt regnet 12 kuld om året. En han og en hun skal på ingen måde gå sammen, det overdrevet usundt for hunnen ikke at få fred engang imellem. Hannen tænker ikke på at hun lige har født et kuld, hvis hun er i brunst hopper han på hende med det samme igen.

• #11   8. okt 2011 Rollo - det kommer jo an på hvorvidt de er udekaniner eller ej. Jeg parrede en af mine udekaniner op i september, hun fødte for 5 dage siden. Jeg ville ikke have parret hende senere op end det smiley Hvis hun ikke havde fået unger, havde jeg ventet til foråret. Der er mærkbart mindre chance for at ungerne overlever når det er koldt, og så er det også nemmere at få solgt sine unger når det er sommer smiley

• #12   8. okt 2011 Lykkeline
    - Ah ja okay, hvis vi snakker om udekaniner vrs indekaniner, så er der vel klart en mærkbar forskel smiley

Tænkte bare, ved marsvin har jeg aldrig overvejet årstiden når jeg har overvejet et kuld *GG*

• #13   8. okt 2011 Marsvin bor jo også normalt indenfor smiley Langt de fleste avlere jeg kender, har deres kaniner ude. Det er simpelthen ikke til at have flere end 2 kaniner inde hvis man bor i et gennemsnitshus med sin familie. Selvfølgelig er der undtagelser, men dette er min generelle opfattelse - og jeg tror at det er det, Stald DP mener smiley

• #14   8. okt 2011 Tak for Jeres svar - man lærer hver dag! smiley

• #15   8. okt 2011 Ved ik om det er nævnt, men husk og overvej hvad der skal ske med ungerne når de er 8 uger og skal have hvert deres bur
    Har du plads til måske 10 bure mere ?

Og prøv og kig i markedet, der er rigtig mange unger til salg, og mange flere end der er vist her inde.

• #16   9. okt 2011 Så længe man har tid og plads til at beholde alle ungerne hvis de ikke bliver solgt til gode hjem, så synes jeg det er helt fint at avle.

Det er først når man begynder at smide kaninerne i nakken på tilfældige folk for bare at komme af med dem, at jeg synes det er egoistisk.

Kommentér på:
Hjælp ! Sætte kaniner sammen

Annonce