1.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvad fodrer i med?:-) Hvad fodrer i med?:-)

Hvad får jeres dyr at spise af foder,hø osv og, hvor meget om dagen? smiley
Mine egne:

Kanin: Rabbit royale(han sorterer ikke ,spiser alt)Ca en kvart diddel kop xD, hø og grønt, nogle gange lækkert(drops,gnaverblanding andre godbidder eks)

Marsvin: ca skålen halvtfuld med marsvine piller med C vitamin, grønt og hø, nogle gange marsvineslik

Hamster:Choice(vil gerne skifte foder) næsten helt fuld skål, hø og nogle gange drops og grønt(skal til at give grønt hver dag til hende) og så får de alle selvfølgelig vand!
Hvad med jeres dejlige dyr?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad fodrer i med?:-)
  • #1   3. okt 2011 jeg fodre med kanin piller de for 25 gram om morgen og 25 om aften smiley og så for de da en godbid engang imellem smiley

• #2   3. okt 2011 Min kanin får kun 1 gang da han ikke æder det hele på samme tid, men dog heller ikke over flere dage nok max 2

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #3   3. okt 2011 - Kaniner; Møllernes, hø og grønt. Ca. 1 - 1,5 dl hver.
    -Chinchillaer; pellets (fri adgang) og vitakraftkugler (mindst 1 om dagen, og max 5 hver. Vi bruger dem som godbider).
    -Hamster; Kan ikke huske det, og er ikke hjemme.

• > Simse <

#4   3. okt 2011 Drops er ikke godt for kaniner. Der er blandt andet sukker og mælkeprodukter i.

• > Simse <

#5   3. okt 2011 Nårh ja, hamsteren får mad hver 3. dag, og de får alle rent vand dagligt.

Chinchillaerne får hø engang i ugen

• #7   3. okt 2011 mine marsvin får ovator piller. De får en håndfuld piller morgen og aften. Derudover giver jeg dem også en god håndfuld hø om aftenen og enten gulerødder, peberfrugter eller forskellig slags kål smiley

• #8   3. okt 2011 min hamster får også hundeguf smiley

• #9   3. okt 2011 Chinchillaerne:
    Jeg "eksperimenterer" lidt med hvad for nogle fodertyper jeg bruger, så jeg kan ikke komme med et fornuftig svar her.
    Jeg bruger desuden en hjemmelavet blanding, med 2-3 pellets typer + ærteflager, johannesbrød, hele majs e.l.
    1 dyr får ca. ½ håndfuld, to for 1 håndfuld.

Så får de hø, og her har jeg forelsket mig i Mucki's hø. Det er godt nok ikke helt billigt ved mange dyr, men med det antal vi har nu, er det heller ikke helet galt.

En liste over guf bliver vist for omfattende smiley

• #10   3. okt 2011 1. Rotterne får so-cops+ brød og hva der ellers er i overskud i køkkenet
    2. Musene får det samme som rotterne.
    3. Natalerne får det samme som rotterne.
    4. Ørkenrotterne får det samme plus div. nødder og frø.
    5. Pindsvinene får Arion killingefoder+ div. insekter.
    6. Hunden han æder alt selv salat;)
    7. Slangerne de får 1-2-3-4 i rigelige mængder;)

• #11   4. okt 2011 Ørkenrotterne får forhandlerens "gnaverblanding u. piller" + lidt kattepiller ca. hver 2-3 dag.
    Derudover får de æbler, pære og agurk ca. 1-3 gange om ugen, samt lidt jordnødder ind imellem.
    Jeg har også prøvet med kogt kartoffel og kogt æg, men det var ikke noget hit.
    Hovedfoderet (gnaverblandingen) får de hver dag/hver anden dag - alt efter hvor meget de spiser.
    De får nyt vand hver anden dag.

Hø får de næsten hver dag. + de har bade sand hver dag.

• #12   4. okt 2011 rotterne får altromin og så en masse forskelligt tilskud nu og da
    hamsterne får hamster crispy, melorme og kattefoder som grundfoder og hirsekolber nu og da samt div. snacks..

• #13   4. okt 2011 Rotterne: Altromin + tilskud af snack nature, grønt, rester, kattevådfoder m.m. (ikke hver dag)

Kaninen: Hø ad libitum, masser af grønt (gulerødder, græs, mælkebøtter) + ca. 50 g. kaninpiller.

Kommentér på:
Hvad fodrer i med?:-)

Annonce