669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kanin? Kanin?

Hej.

Jeg sidder og overvejer om jeg skal til at have kanin, men der er nogle ting jeg er usikker på....

Hvor meget koster kaninen om måneden ca?
Hvilket foder vil i anbefale? (evt. pris også)
Hvilket strøelse?
Hvor tit skal den snakkes med?
Er der forskel på hanner og hunner? (hvilken forskel?)
Hvor tit skal buret renses?

Jeg har haft en kanin før, men var ikke opgaven moden på det tidspunkt (var 14, og skulle stå for ALT selv), nu er jeg så de 19 (snart 20) og tænker det kunne være rart med en sådan belsbold igen....

Håber at høre fra nogen smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin?
  • #1   25. sep 2011 Det er svært at fortælle hvor meget en kanin koster pr. mdr. - men det er i hvert fald ikke den størreste udgift at have ;o) .

Jeg bruger selv Rabbit Royale, og er meget glad for det - det koster 220 kr. for 15 eller 20 kg. kan ikke lige huske det, og det holder ca. 1 mdr. til mine 8 kaniner.

Kaniner er forskellige - hanner som hunner. De kaniner jeg har været mest knyttede til har været hanner, men jeg har også et ganske særligt forhold til mine hunner, det hele afhænger af kanin og person.

Jeg anbefaler gerne hanner til familie med mindre børn, nogen hunner kan komme i brunst, og vil ikke alt det der pilleri, det kan være svært for børn at forstå at idag skal de holde fingerene for sig selv, og i morgen må de pille igen. Når det er sagt, så oplever jeg ikke ændringer i mine egnes hunners brust periode.

Både hunner og hanner kan strinte, men er mest set hos hannerne.

Buret skal renses alt efter hvor stort at det er, om det er ude eller inde. Nogen kaniner skider over alt i buret, andre er super gode til at bruge et toilet. Jeg skifter ca. hver 10. dag - og mine går ude. Desuden 'efterstrøger' jeg med rent halm efter behov.

• #2   25. sep 2011 Mange tak for svarene smiley

Jeg vil helst have indendørs kanin, og gerne dværgvædder som til start bliver til kæl, hvad jeg senere finder ud af ved jeg ikke, men kunne forestille mig lidt udstilling, og evt. lidt hop....

• #3   25. sep 2011 Jeg synes du skal finde en god avler, som avler med formål til det du gerne vil. - så tag ud til lidt forskellige avlere, og hvis det er udstilling du tror du gerne vil, så spørg ind til forældre dyrene, og se avlerens dyr, dan dig et indtryk om hvordan de er i sind mm.

Lad dig ikke narrer af annoncer som ; Ørermærket og kan derfor udstilles. Tag en snak med nogen seriøse avlere, eventuelt start på en udstilling - det vil være min anbefaling :o)

• #4   25. sep 2011 Er der nogen du kan anbefale?

Jeg har ikke så mange muligheder for at tage for langt væk, så helst i og omkring Vejle

• #5   25. sep 2011 Maja - Ja, jeg har (desværre) gjort et impuls køb engang med et dværghamster, havde ham et halvt år før jeg ikke gad ham mere.

Jeg havde tænkt mig kaninen nok kommer til at stå i stuen, og har et bur lige pt. som ikke bruges til noget jeg havde tænkt mig at bruge til kaninen, kender ikke målene på det lige nu, det vil dog blive målt inden kaninen kommer da jeg vil være sikker på det har den rigtige størrelse.

Men ca. hvad størrelse skal sådant et bur have?

• #7   25. sep 2011 Hvad med lige at lade hende komme på banen og forklare sig? - I ved jo ikke om kaninen lever i et kæmpe stort bor og løbegård udendørs, eller måske i en hesteboks, ellers kunne det jo også være at hun havde skrevet forkert smiley

• #8   25. sep 2011 Emma - Er du ikke sød at give mig noget dokumentation hvor i jeg kan se at det er skadeligt for en kanin der bor i en stor løbegård, - eller for den sagsskyld i en stor hesteboks at der går længe imellem udmugningen?

Jeg siger ikke jeg selv kunne finde på det, men hvad i al verden skulle der være skadeligt i det? Ikke optimalt, nej - skadeligt.. arj, - der er mange avlere som ikke muger ud ret ofte, men som i stedet strøger halm hver uge.

Men giv mig lidt læsning :o) .

• #9   25. sep 2011 At et bur stinker er ikke lig med det er skadeligt! - Men vi bliver nu nok ikke enige ;o) hverken om det eller at hunner er mere hidsige end hanner, men fred være med det.

• #11   25. sep 2011 Bor godt nok ikke i Vejle, men Århus, men du skal være velkommen til at skrive/ringe til mig, og du må også gerne komme på besøg smiley

ved ik hvad vi giver om måneden, da vi køber stort ind hver gang for at få lidt rabat smiley
    Her fodres med almindelige kaninpiller, samt hø og halm smiley
    Hvad man er til, er meget forskelligt, lige som kaninerne er forskellige. Jeg er mest til hunner og min mor er mest til hanner smiley

• #12   25. sep 2011 Vores får efter behov. Alle bruger toilet som skiftes hver anden dag smiley

• #13   26. sep 2011 Min indekanin Kandis, bruger jeg vel 25 kr om måneden på, eftersom at hun får mine grønsagsrester. ´Så har hun en toiletbakke som jeg skifter hver 2. dag. Og så render hun ellers frit rundt.
    Jeg kan slet ikke forstå hvordan Det er muligt at bruge så mange penge på så få kaniner? smiley

Kommentér på:
Kanin?

Annonce