1.297 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Pjuske er ensom Pjuske er ensom

hej.
jeg har en kanin der er lidt ensom.
og derfor kunne jeg godt tænke mig et marsvin som kan gå sammen med min kanin, men kan det lade sig gøre uden at de kommer op at slås? vis det kan skal det så være et hun eller han marsvin?
p.s. min kanin er ca. 4 år og er en han også hedder han Pjuske

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pjuske er ensom
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #1   24. sep 2011 Hvordan ved du at den er ensom?

Og nej, kaniner og marsvin skal IKKE gå sammen.

Det er to vidt forskellige arter, med forskellige behov.

• #2   24. sep 2011 Nej nej og atter nej - ALDRIG sæt kanin og marsvin sammen!

Marsvin og kaniner er to forskellige arter, og har intet at lave i et bur sammen - uanset hvor mange som siger at det har de og det går da fint, nej nej nej.

Deres foderbehov er meget forskellige, og alt det ekstra c-vitamin som marsvinet skal ha' er ikke sundt for kaninen.

Kaninen kan trampe/sparke kaninen meget slemt, og bide den meget grimt også.
    - Tilgengæld kan marsvinet også lave nogle rigtig grimme skader på kaninen ved at bide, har hørt om en kanin der måtte aflives efter et marsvin havde bidt den i øjet smiley

Din kanin er ikke ensom - din kanin er et kolonidyr som betyder at den i naturen bor sammen med andre kaniner men på rigtig meget plads.

Marsvin er tilgengæld flokdyr og har behov for selskab af andre marsvin, for de i naturen bor sammen i små tætte flokke.

Så nej, hvis du vil gøre din kanin glad - så lader du den gå alene, giver den et stort godt bur og god plads til at komme ud og lege m.v. smiley

• #3   24. sep 2011 Jeg arbejder et sted hvor de har 2 kaniner og 1 marsvin i samme bur. Ingen nøkker smiley

• > Simse <

#4   24. sep 2011 Stakkels dyr.

• #5   24. sep 2011 StaldSmåPoter - at nogen har eller gør noget, betyder LANGT fra at det er en fornuftig måde. Du kan med garanti osse leve kun af burgerboller med nutella uden at stille skoene - betyder det så, at det er helt fjong?

• #6   24. sep 2011 Kanin+marsvin=MEGET dårlig idé!!

Kanin+kanin=MEGET dårlig idé!!

Marsvin+marsvin=super god idé ! smiley

Mvh Her fra smiley

• > Simse <

#7   24. sep 2011 Hun mener heller ikke at hun skal have to marsvin, hun fortæller bare hvad der er godt og skidt.

• #8   24. sep 2011 Måske skulle du snakke lidt mere med din kanin så.

• #10   24. sep 2011 hendes profil siger at hun allerede har 2 kaniner.

• #11   24. sep 2011 Marsvin trives ikke alene og kaniner trives ikke sammen.

• #12   24. sep 2011 Altså dyrenes Beskyttelse siger, at kaniner er flokdyr og skal have en at gå sammen med... siger det bare smiley

• #13   24. sep 2011 og dyrenes beskyttelse har bare SÅ mange forkerte informationer de giver videre... plus de dælme heller ikke altid kan se forskel på skidt og kanel, når de sendes ud for at tjekke vanrøgtede dyr. Så dem giver jeg ikke fem flade ører for.

• > Simse <

#14   24. sep 2011 Ja men dyrenes beskyttelse er ikke til at stole på.

• > Simse <

#15   24. sep 2011 Har mange gange oplevet at de ikke gør noget ved vanrøgtede kaniner og gnavere. De henviseste 'bare' til private folk uden at få lov.

• #16   24. sep 2011 Synes bare det er sjovt, at med den ene hånd er der nogle herinde der siger de er så og så gode, og med den anden har de ikke ret...

Men nej, mht vanrøgte dyr er de ikke en 25øre værd.

Sagde heller ikke jeg gav dem ret, men sagde det bare

• #17   24. sep 2011 og vi siger så bare at mange punkter i deres vejledninger er lisså smækfyldte med fejl som 99% af andet skrevent materiale omkring dyrehold.

• #18   24. sep 2011 Hvor mon trådstarter blev af?

• #19   24. sep 2011 Have no idea smiley

• #20   24. sep 2011 Stald DP: Det giver jeg dig ret i... jeg lagde den bare ind fordi nogle (siger ikke det er nogle af jer), der altid skal bruge dem som argument, men så snart andre gør, så er de forkerte på den... smiley

• #21   24. sep 2011 Enig med alle dem som siger marsvin og kaniner ikke skal gå sammen.

Marsvin og kaniner har vidt forskellige foder behov, og derudover kan kaniner sparke marsvin ihjel.

Og de hører bare ikke til i samme bur.

• #22   24. sep 2011 DB's vejledninger giver jeg ikke meget for, de er så smækfyldte med fejl.

Jeg har forsøgt at melde et sted til DB, de tog også ud og kiggede - fint nok, men de mente så absolut ikke der var noget galt?

Da jeg direkte linkede til deres side med vejledning til de dyr, og i mailen til dem indsatte tekst fra siden, og beskrev hvorfor jeg ikke mente det var overholdt på det sted jeg havde anmeldt - ja så hørte jeg aldrig en lyd fra dem igen.

Er ikke første gang jeg forgæves har søgt hjælp fra dem.

• #23   24. sep 2011 Jeg fik en marsvine baby ind til rescue som ejeren ikke gad hjælpe. Skambidt af kanin. Trods både dyrlæge og jeg kæmpede en brav kamp mistede vi ham. Jeg har nogle rigtig *gode* billeder af det hvis nogen stadig har tvivl om hvorvidt de to arter bør gå sammen.

• #24   24. sep 2011 Hvis du er sikker på din ninse er ensom,- måske vi hellere skulle kalde det keder sig ? Så kan du jo lege med den, tage den ud og strække poterne, hop hvis den er til det, give den grene den kan gnave i, stille en af de andre kaniner ved siden af så de kan se hinanden smiley

• #25   25. sep 2011 Jeg startede med år have 2 kaniner de var brødre og gik sammen ind til de var kønsmodne, og begyndte at bide hinanden, og den ende kanin var meget stille, men skilte dem så ad ret hurtigt, og den der stille kanin blev ligepluslig meget aktiv, og de stod så ved siden af hinanden, men så død den ene, også virkede den anden ret trist. Men havde så et ekstra løbegård, og tænkte at jeg prøver at sætte det sammen med det andet bur så det blev større og at han så kunne få lidt flere ting at lege med, og nu virker han ikke trist mere.

Kan kun sige hvad jeg har oplevet, og der mener jeg at hvis man skal have 2 kaniner så er det to bure som de andre skriver. Ellers så prøv at få lavet nogle ting til kaninen så den bliver underholdt ? smiley

• #26   25. sep 2011 okey det var min veninde der lige fik lov til at oprette emnet fordi hun ikke har en profil herinde. jeg skal nok sige til hinde at det ikke dur.

• #27   25. sep 2011 det med at hun skal være mere sammen med den er lidt vanskeligt uden for buret da de fik den da den var voksen og den var ikke ordenligt opdraget så den bryder sig slet IKKE om at blive holdt eller gå i sele men hun har sat nogle spring op inde i dens løbegård.

• #28   25. sep 2011 Vores Belle kanin er heller ikke særlig snaksagelig - så jeg har prøvet at give hende et godt miljø at være i. Din veninde kan se mere inde under Belle på min profil.
    Hun er lige just flyttet ind i udestuen, hvor jeg har smidt en sække jord på gulvet, så hun stadig har noget at grave i smiley

Kommentér på:
Pjuske er ensom

Annonce