{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.571 visninger | Oprettet:

Hvad er et stort bur for din (kanin/marsvin) {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg siddet og kigget annoncer igennem her på siden, da jeg skal bruge et stort bur - minimum 120 x60
Der er så rigtig mange som sælger bure der er 100x 50 som store bure, og det er det bare ikke min verden og slet ikke til en kanin. Marsvin er det minimum str i min verden.

Så nu spørger jeg:
Hvad er et stort bur til kanin/ marsvin i jeres verden??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er et stort bur for din (kanin/marsvin)
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   8. sep 2011 Sort bur skal være over 150 cm. langt og 70 cm. højt hvis det er til EN dværgkanin eller to-tre marsvin.

Er det en større kanin, et par (neutraliseret kaniner) eller en større flok marsvin skal buret være meget større hvis det skal kaldes et stort bur.

Mine kaniner har et bur på 140*50*70 (de er ikke lukket inde) og det er ikke hvad jeg kalder et stort bur, når der er to.
    Hvis der boede en hermelin eller løvehoved i det, ville jeg kalde det stort smiley

100*50 er et mellem bur. Ikke noget jeg ville bruge til mine kaniner uden adgang til løbegård.

Og jeg har som dig også undret mig over hvad der er stort ved sådan et bur.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #3   8. sep 2011 Små bure som 70*40 eller lign. har jeg haft som karantæne bure, eller transport bure.

• #4   8. sep 2011 Mine dyr skal gå i store rummelige bure.
    Jeg har de helt små bure som sygebure smiley Belle kanin går i et to etagers udebur med have.
    Marsvine går to og to i 120x60 bure og tre max 4 i 140x70 eller 180x60

• #5   8. sep 2011 "Hvad er et stort bur til kanin/ marsvin i jeres verden??"

Beskæftiger mig ikke med store vs. små bure - men gode vs. dårlige smiley
    Så længe dyrene trives i burene og ikke lider nogen nød, så mener jeg ikke det er nødvendigt at diskutere om buret er stort eller lille, især ikke eftersom man aldrig bliver enige omkring det ligesom meget andet. smiley

• #6   8. sep 2011 Mine kaniner går i løbegårde året rundt... De 6 dværgvæddere går i købte løbegårde på 90 x 180 cm. og de sidste par stykker går i hjemmelavede løbegårde bag ved og ved siden af vores drivhus som er større end de andres smiley Ka godt li mine niner har masser af plads og de bruger den også flittigt smiley

• #7   8. sep 2011 Vonfancy; hvorfor ikke diskutere det??
    Jo jeg syntes da også at mine trivedes i de små bure indtil jeg oplevede dem i store bure.
    Så jeg holder på at jo større bure = større bevægelsesfrihed jo større trivsel

• #8   8. sep 2011 Gode bure,- er store bure ! Hvor der er plads til både bevægelse og aktiviteter. Et 100x50 cm bur er nu kun her en midlertidig bolig. Og jeg ville kun holde kanin i sådan et bur hvis det var en lille bitte hermelin og kun skulle være i det om natten.

• #10   8. sep 2011 100x50 ville jeg kalde stort - til 2 marsvin. Det havde vi i starten.
    Da vi så skulle have en 3. skulle de have mere plads og kom i et 120x60.
    Da den 4. kom, synes vi igen at det bur var for lille, så vi valgte selv at bygge.
    Nu går de 2 og 2 sammen og har hver en hylde der måler 160x50.

Vi kan godt li' at de har GOD plads at være på, så de kan slippe væk fra hinanden, fjolle rundt og man har mulighed for en masse ting i buret smiley

• #11   8. sep 2011 "Vonfancy; hvorfor ikke diskutere det??"

Som jeg sagde, jeg skelner ikke mellem små bure og store bure, men kigger på mine dyr hvordan de opfører sig og trives.
    Hvis du ikke har lagt mærke til det de fem millioner andre gange burstørrelse har været en debat, så er debattørerne aldrig nået til en enighed fordi burstørrelse, ligesom så mange andre ting, er en smagssag. Selvfølgelig kan vi alle hurtigt blive enige om at dyr ikke skal gå på et frimærke, men der er forskel på hvad forskellige mennesker opfatter som lidt eller meget.
    Jeg kan sagtens sige (om jeg mener det eller ej) at 100*50 er en fin størrelse til 2 marsvin i mine øjne, og du kan sige at du mener det er for lidt plads. Bliver vi klogere, eller kommer vi nogen steder med det? smiley

• #12   8. sep 2011 Vonfancy; beklager mange gange at jeg ikke har set de 5 millioner andre tråde.

• #13   8. sep 2011 Nanna - vil du virkelig påstå du aldrig har set eller medvirket i en burstørrelse-tråd før? I så fald er du heldig, for det er et af de mest gennemtærskede emner overhovedet på fora smiley
    Det står dig jo frit for at diskutere emnet - jeg siger bare at jeg ikke forstår pointen med det eftersom det aldrig leder til hverken at folk bliver enige eller rykker sig på nogen måde. smiley

• #14   8. sep 2011 jeg er helt ny i denne diskution. men jeg vil gi von fancy lidt ret i at mutterne skal kunne trives i deres bure , jeg har 4 piger gående i et bur på 120 og det er vel 50 bred . og indlig er det ikke ret meget til de 4 men de går i det om vinteren og om sommeren når det regner eller stormer og så tror jeg at det er vigtigt at gå dem lidt forskæligt ting i deres bur så de oplever lidt jeg skifter rørende ud en gang i mellem deres huse er det eneste der er det samme ud over mad og vand og hænger mad op i trammerne gir dem græne de kan flytte lidt rundt på og så kommer de ud og gå på gulvet om vinteren , deres sommergård er 3,5meter langt og 2,5 meter bred så de mangler ikke plads hos mig , men faktisk har jeg opseveret at hvis mutter for for stort og åbent et område føler de sig utrygge , så indlig overvejer jeg at til næste sommer skal deres gård være mindre ind i år, jeg tror de vil trives bedre med det. jeg tror ikke på at de ville mangle noget hvis de havde et mindre sted at være meget af deres trivsel handler også om mental stimolends og motionen kan de jo få uden for deres bur om det er kaniner eller mutter ,,, med venlig hilsen

• #15   8. sep 2011 Ja jeg er så af den holdning at denne diskussion er aldeles relevant:)
    I min verden,synes jeg ikke det er rimeligt overfor de dyr der er i vores varetægt,at vi ikke tænker på at give dem de bedste betingelser.Og det er i min verden bl.a. MEGET plads:)
    Jeg har PT selv 3 marsvin gående i et bur på120x60cm og synes det er for lidt plads(der skal laves et bur på 220x85cm til 5 marsvin)
    Jeg er meget imod at vi alt for ofte tænker på hvor MANGE dyr,der kan gå i et bur,istedet for at tænke i andre baner:)

• #16   8. sep 2011 "Jeg er meget imod at vi alt for ofte tænker på hvor MANGE dyr,der kan gå i et bur,istedet for at tænke i andre baner:) "

Smukt sagt smiley Lige mine tanker jeg ikke kunne formulere så godt som du smiley

• #17   8. sep 2011 "I min verden,synes jeg ikke det er rimeligt overfor de dyr der er i vores varetægt,at vi ikke tænker på at give dem de bedste betingelser.Og det er i min verden bl.a. MEGET plads:)"

Nu ved jeg ikke om du har læst hvad jeg skriver, men det er jo sådan set det jeg vil frem til - jeg tvivler på der er særlig mange der IKKE vil give sine dyr de bedste betingelser - der er bare forskel på hvad folk mener er de bedste betingelser.

• #18   8. sep 2011 Det er også vigtigt at oplyse, at lære folk, eller forsøge på det. De muligheder det kan give for både dyr og ejer med mere plads og mere aktivering.

Hvis man tager et 100x50 bur er der kun plads til fornødenheder. Madskål, vand, hø og evt. et hus til hver hvis der er to marsvin i det.
    Ingen plads til nye sjove ting der kan snuses og undersøges, ingen plads til en racertur, ingen plads til at gå hver for sig når man har skændtes. De kan være der,- og eksistere. Men heller ikke mere.
    Det syntes jeg bare personligt ikke er nok.

Fx med hunde er det snart idag, heldigvis, næsten videnskab at være god hundeejer med aktiverende snuseture, hundesvømmehaller, indhegninger til fri leg, legetøj til sjov og til hjernen osv.
    Smådyr skal bare proppes i den mindst mulige kasse. Hvorfor ?

• #20   8. sep 2011 Jeg har da også selv haft gamle dovne marsvin der kunne bo på et frimærke fordi bevæge sig ? Nah...det gider vi ikke mere.
    Jeg mener det egentlig generelt. Generelt anbefales der for små bure til aktive smådyr. Du kan fint anbefale et 100x50 bur til tre gamle piger. Men det er jo ikke generelt at folk har det. Ofte er det jo mixede grupper eller yngre dyr som særlig børn får. Og dem er der jo også mange af herinde.

Og jeg tror så dine to unge aktive ville elske dit 160x70 bur (jeg kender godt buret,- super lækkert bur der dog mangler en frontlåge for at være perfekt).

Forskellige aldre, forskellige dyr har forskellige behov. Men at anbefale det mindste behov generelt ville jeg godt væk fra.

• #22   8. sep 2011 Tak ? For hvad ? Og hvad er det du udemærket godt ved ?

• #24   8. sep 2011 Og lige netop den kommentar "Jeg har haft marsvin i 10 år" virker på mig som om at der ikke er plads til nytænkning.Som Isa skriver,så er der sket meget på hundefronten,hvorfor så ikke på de mindre kæledyrs front?
    Og 3 marsvin på 100x50cm det er ikke godt nok,sorry!!!Men vil da skynde mig at sige at det langt fra er det værste jeg har hørt,eller set for den sags skyld:(
    Har bl.a. set 3 voksne dyr på 40x40cm 12-15 marsvin på 120x60cm og det ved såkaldte respekterede opdrættere;(kommer aldrig til at forstå hvorfor det er nødvendigt

• #25   8. sep 2011 "Og 3 marsvin på 100x50cm det er ikke godt nok,sorry!!!"

Se, det er PRÆCIS den der, der gør at en diskussion omkring burstørrelser og lignende ikke kan lade sig gøre. Det er ikke muligt at holde en ordentlig debat hvor der er plads til forskellige holdninger.

• #28   8. sep 2011 uha,nu får jeg nok på puklen,men jeg synes jo ikke at fordi man er opdrætter i DMK at man er blåtstemplet og at man pr automatik så er forbillede for andre.Det har jeg set for meget l*** til.
    Jeg kender RIGTIG gode opd. i DMK som jeg til hver en tid ville købe et dyr fra,men kender desværre flere hvor jeg ikke vil.
    Og lige netop det eksempel med alt for mange dyr jeg nævnte i mit tidligere indlæg,ja de er sjovt nok i DMK:(

• #30   8. sep 2011 Mette:Vi to behøver ikke at blive enige:)Dét jeg håber skér med disse tråde,er at folk der er nye med marsvin vil tænke sig om en ekstra gang inden de anskaffer dyrene:)
    og derfor er jeg ikke enig med dig Von Fancy i at de hér tråde ikke fører til noget.Der bliver sat fokus på dét og det står folk frit for at gøre som de vil:)

• #31   8. sep 2011 Mette:Ja det er jo en påstand du kommer med,men der er jeg altså heller ikke enig....

• #33   8. sep 2011 Kirsten K - jeg kan også godt leve med vi ikke er enige. Jeg har plads til forskellige holdninger, så længe dyrene trives.

• #34   8. sep 2011 Hmm,hvis i ikke synes det fører til noget,så må det jo være fordi at I vil have ret:)
    Men nu er det jo et åbent forum,og det plejer da at betyde at alle kan lufte deres mening,derfor vil der også værre flere svar på det spørgsmål TS stiller:)

• #35   8. sep 2011 Kirsten K - jeg ved ikke om jeg var inkluderet i det "i" der? for i så fald, absolut ikke. Jeg så faktisk helst at der var plads til alles meninger i en sådan debat. Det tror jeg efterhånden også jeg har skrevet et par gange.

• #36   9. sep 2011 En anden ting vi glemmer i denne debat,er efter min mening,at de steder hvor man køber udstyr til dyr,ikke ligefrem bugner af store bure.Synes tendensen,så langt jeg kan huske tilbage(er 48),er at dyrehandleren ,har flest små bure.Så kan det jo blive svært når lille Marie er med sine forældre ude for at købe dyr og tilbehør,at vælge det store bur,der måske først skal bestilles hjem,når nu "eksperten"siger at der SAGTENS kan gå 2 marsvin i et hamsterbur(groft skitsereret)
    Vi har Petworld og Plantorama hér i Sønderborg og må sige at jeg ikke er imponeret over deres udvalg.

• #37   9. sep 2011 En stor del af et godt bur ligger i indretningen.

Hvad skal man bruge et kæmpe bur til, hvis der ikke er noget som helst dyret kan tage sig til, andet end at løbe i cirkler?

Desværre misforstår alt for mange det der med "store bure" og ender ud med bure der kunne blive virkelig fede, men eneste indretning er 1 hus i den ene ende, og 1 madskål i den anden. Så kan dyret ellers rende frem og tilbage dér.

• #38   9. sep 2011 Heldigvis er der masser af indretningsmuligheder og også meget billige ! Mursten, papkasser, rør, hylder, tæpper, puder, hængekøjer, pileflet, grenhytter, godbidsbolde har nogen held med også. Og så ud med madskålene og ind med selv at lade dyrene søge efter mad.

• #39   9. sep 2011 Isa O:
    Men det laver jo ikke om på, at dette har en grim tendens til at blive glemt når man snakker burstørrelse.

F.eks. hos chinchillaer, der går folk nogle gange helt i selvsving med hvor store bure skal være.
    Jeg har set et bur, der var et sted mellem 1,5 og 2 meter højt, nok 1 meter langt og 60 dybt.
    Det er jo også et godt stort bur, det er det bare ikke, når der er 1 hylde og 1 gren i den nederste halvdel af buret. Så er det jo helt håbløst at have så stort et bur.

• #40   9. sep 2011 Nu er jeg slet ikke inde i chin verdenen. Men jeg er så dum/naiv at jeg slet ikke har tænkt i de baner at folk faktisk kan have store lækre bure til deres dyr,- men ikke putter noget i det. Det er jo...øh...vildt underligt ? *ser lidt bøvet og mundlam ud*

• #41   9. sep 2011 Isa:
    Man skal aldrig overvurdere folk smiley

• #42   9. sep 2011 Pia-nej åbenbart ikke smiley *fnis*

• #43   8. maj 2013 Min går i et 103X50 bur. Men hun har så også sådan en udgang, så hun kan gå ud og løbe rundt, hvis hun har lyst smiley

• #45   13. maj 2013 Stald elija: Det bur er vel normalt. Hvis den får lov til at komme ud og mosionere hver dag, så er buret da ok smiley

• #47   13. maj 2013 Ja. Men den burde komme ud hver dag. Altså ikke springe. Men bare lige en tur hvor den kan mosionere lidt. smiley Forestil dig at du skulle sidde 24 timer og bare glo... Det ville være dødsygt, ik?

• #49   13. maj 2013 Alt hvor kaninen ikke kan strække sig både vandret og lodret samt løbe og hoppe er småt i mine øjne. Og med marsvin er det lidt det samme. Vi har selv små bure, men vi lukker dem kun om natten, i løbet af dagen er der fri afgang til hus og have.

• #50   14. maj 2013 Stald Elija: Ja, bare den i den bliver nusset lidt, eller børstet lidt. Så "oplever" den jo noget smiley

Kommentér på:
Hvad er et stort bur for din (kanin/marsvin)

Annonce