1.706 visninger
|
Oprettet:
salg til dyrebutik {{forumTopicSubject}}
Hej
Er bare nysgerrig efter at høre hvad jeres syn er på at sælge kaninunger/marsvinunger eller andre unger fra gnavere til en dyrebutik..? Hvis man har svært ved at få den solgt ellers..? Hvad synes I? Jeg er selv ret meget i tvivl..
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 13 Emner: 63 Svar: 251
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 21 Emner: 2 Svar: 57
De vil tit bare ha dem som 5-6 uger så syntes jeg ikke det er ok men ellers er det fint for mig.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Jeg mener ikke man bør avle med tanken "jeg kan altid aflevere dem i dyrehandleren", jeg er absolut ikke fortaler for at sælge til dyrehandlere.
At andre gør det, er op til dem selv - bare de er sikker på det er en ordentlig dyrehandel.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Jeg vil vide hvor mine unger kommer hen, og se den nye ejer an, før jeg vil sælge dem.
Kan jeg ikke komme af med dem, må jeg beholde dem til jeg kan, og indstille avlen.
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Gnavere: 8 Svar: 65
Desuden har man endnu mindre kontrol med hvad dyrets fremtid bliver.
Har man så lidt kontrol over sin avl man bliver nødt til at smide dem i en dyrhandel bør man ikke avle efter min mening eller i den grad justere sin avl. Man støtter derved kun overproduktion af de forskellige arter + støtter en industri der mener at de skal tjene deres penge på udstyr og ikke det levende dyr
sep 2010
Følger: 23 Følgere: 18 Gnavere: 7 Emner: 24 Svar: 144
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 20 Emner: 93 Svar: 208
apr 2010
Jeg var derinde i dag, og der havde de 3 kanin unger i samme bur, som ikke var ret stort, og syntes ofte de har for mange dyr samlet i et alt for lille bur. På trods af deres lille seddel hvor der står at de kun har dem i maks 14 dage. Jeg har aldrig set deres dyr for motion.
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Gnavere: 8 Emner: 88 Svar: 310
fugle og gnavere så tæt sammen gir stress, og tit står de bare flere i samme bur end godt er.... så for ik så længe siden at de havde sat alle dyrene ned til 25 kr, så der kom lige en dame og ville have 3 kaniner med hjem... de blev også stuvet sammen i samme lille papkasse...
jeg har givet til petworld 1 gang. de har ikke fugle, deres bure er større og ok antal for det meste... dog var de overbevist om at mine mutter måtte ha fået skab af ræven...jeg bor så på 3 sal... så måtte fortælle dem om sygdommen, og jeg måtte fortælle hvor gamle marsvin ska være før de må tages fra og sælges..
j
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Gnavere: 1 Svar: 149
apr 2010
Og de kan ikke engang stå udstrakt på bagbenene i deres bur
Og deres fugle er også i meget små bure, de kan jo knap nok sprede deres vinger
maj 2010
Men så kan man jo forestille sig at du alligevel selv avler til foder, og så undre det måske, at du vælger at sætte dem af i en dyrehandler, frem for selv at sælge dem.
maj 2011
Men når der så er overskud er det vel ligemeget om jeg sælger det til en privat eller en dyrehandler ? Hvis de "kun" bliver foder begge steder er der jo ingen forskel
maj 2011
apr 2010
Hvad gør alle vi andre med avl vi ikke kan sælge, ja jeg personligt kan ikke selv beholde alle de unger jeg laver og da jeg avler til udstilling skal der jo også nye til..........
jan 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 36
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Man overvejer ALTID før et kuld om man har plads til at beholde ungerne hvis man ikke får solgt.
Kunne aldrig drømme om at sælge til en dyrehandel, nej tak. Som oftest går de ikke kønsopdelt, går de kønsopdelt går de kaniner og marsvin i samme bur. Folk blir sendt derfra med elendigt foder, for små bure og enten alene marsvin, to kaniner, eller kanin og marsvin osv. osv.
Nej nej nej om mine dyr skal ende i sådan noget. MINE dyr, JEG vælger hvem de skal sælges til og jeg har ALTID retten til at sige nej til en interesseret køber og jeg gør det også hvis jeg ikke synes personen lyder som det rette hjem.
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 323
Hvis man laver så mange unger, at man ikke har plads til at have dem, til de bliver solgt.......
thja så skal man ikke avle.
Det er min holdning.
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
apr 2010
Tror ikke du forstå min besked jeg sælger aldrig til en dyrehandel men jeg har en del overskud af unger og kan som sagt ikke beholde dem alle sammen som nogen andre gør, men derfor sælger jeg stadig ikke til dyrehandel men har ikke problem med at andre gør det bare ungerne er over 8 uger
jan 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 36
jeg kan med sikkerhed sige du har mistolket Tanja´s indlæg Tanja avler ikke til en dyrhandler det kan jeg med sikkerhed sige da jeg kender Tanja også uden for dette forum irl men så vil jeg lige sige der er også en del avler der overlader deres overskud til hunde træning så det er jo bare ikke alt som kanin elsker ved på sådanne forum eller ikke vil se men det er de barske realiteter kaniner er jo andet ind kun kæledyr de er faktisk også brugsdyr og mange dyrehandler vil slet ikke have kaninunger der er 8 uger gamle men tit 5-6 uger gamle og da der ikke er en fast skreven lovgivning på det område som vi alle avler ink. Dkaf. anbefaler 8 uger så er der desvære ikke meget at gøre mod dyrehandler men de vil jo heller ikke betale den pris som vi avler forlanger for vores race rene dyr men Afkomst attester og hvor deres forældre er med stamtavle så det gir lidt sig selv at dyrehandler kun har de kaniner som hr og fru danmark nu har fået unger på og i mange tilfælde ved et "uheld" det ses også tit på dba og i andre forum. og står man i den situation du ikke længer kan have din kanin ja så har man jo også et problem så ville jeg heller have folk levere dem til en dyrhanler ind sætter dem fri i naturen da de ikke kan klare sig på fri fod
maj 2010
Det jeg tænkte på, var nu mere at du ville få flere penge ud af at sælge dem privat, end af at gå af med dem til en dyrehandler - formentlig.
Jenny z:
For mit ved kommende, så er jeg fløjtende ligeglad med hvordan de behandler deres dyr.
Mine unger skal ikke ud i en dyrehandler, hvor det i sidste ende er pengene der bestemmer, og dyrene derfor kan ryge ud til alle mulige suspekte mennesker.
Dyrehandleren kan være helt fin, men jeg har ingen garanti for at dem der køber hos dyrehandleren også er det.
Den med planlagte kuld:
Nu er der jo nogen af os, der arbejder med dyr hvor man ikke bare kan sammensætte dyr som det passer en, men i stedet holder dyrene på en sådan måde, at de går i avlspar konsekvent.
Så dem der har en tendens til konsekvent at stemple den type avl som useriøs, burde måske kigge på andre arter end dem de selv sidder med.
Det kan f.eks. tage mig et par mdr. at sætte et par sammen. Når de så er sat sammen, kan der gå alt fra 4 mdr. til et 12mdr + før jeg ser det første kuld.
Her ud over kan dyrene (såvel hanner som hunner) blive deprimerede hvis de fjernes fra hinanden.
Det er ikke helt det samme som at udse sig to dyr, sætte dem sammen, og så er der parring.
apr 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 157 Svar: 642
Var derinde her forleden dag, og ja de sidder i rimelig små bure, men dyrene så ud til at have det godt. Altså gnaverene og kaninerne..
Var lige ved at tage en af ungerne med hjem derfra.
Jeg har afleveret marsvineunger til Avifauna engang, gør jeg aldrig igen.. DYREMISHANDLERE!!
Tror ikke jeg vil afleve i en dyrehandel, medmindre jeg ved de har det godt..
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
Dem jeg ikke får solgt, de må bare blive her, indtil de bliver solgt.
Hvis det så gør at jeg ikke har flere tomme bure, til andet avl, jamen så indstilles avlen, indtil jeg kommer af med de andre unger.
Længere er den ikke
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
Vil vide hvor mine unger ender, og det gør jeg ikke hvis jeg sælger ungerne til en dyrhandler
jul 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Gnavere: 6 Emner: 6 Svar: 11
apr 2010
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Gnavere: 1 Svar: 36
Jeg laver kun kuld jeg forventer selv at beholde noget fra og jeg beholder resten af kuldet til de der er det rigtige hjem, nogle gange går der mange måneder, andre gange er de solgt længe inden de er flytteklar. Jeg har haft marsvin 8 år, haft 116 kuld + en del kuld fra internatmarsvin.
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Gnavere: 22 Emner: 12 Svar: 182
Nej dyr skal købes hos opdrættere også selvom der self. også findes brodne kar.
maj 2010
Jeg er for såvidt enig.
Men så på den anden side, er der dyr det nærmets er umuligt at finde hos private, og eftersom vi ikke rigtig har nogle "brokers" her hjemme (kan ikke lige huske det danske ord), så er dyrehandlere eneste alternativ, med mindre man selv vil hente ind fra udlandet.
Ud over det, bliver det lovpligtigt at sælge dyr med pasningsvejledning, fra 1 januar 2013
nov 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Gnavere: 2 Emner: 5 Svar: 83
Og med hensyn til kaniner giver det sig selv, da mine unger aldrig vil blive taget fra i en alder af 4 uger. De fleste dyrehandlere vil ikke tage imod kaninunger ældre end 4 uger, da de så ikke har så nemt ved at sælge dem.
Det er svineri og burde forbydes ved lov... Men det er bare min mening.
Dyrehandlerne har jo kaninunger siddende hele tiden, så nogle må jo have det på en anden måde.
salg til dyrebutik