{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.402 visninger | Oprettet:

Anna Maria M J
Anna Maria M J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Jeg har nogle spørgsmål angående min Kanin {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået to kaniner en hun(sarita) og en han(Bulle) den tidligere ejer har ladet dem gået sammen.... men siden jeg fik dem har jeg havt dem i hver sit bur.

mine spørgsmål er så:

1: hvad er det første tegn på at hun er gravid?
2: er det normalt at hunkaniner har store vorter(bubber)??
3: hun har en gang lavet et rede men den tidligere ejer har
fjernet det(det er ca. en uge siden)
4: kan den have været falsk gravid?
5: hvad skal jeg være serlig opmerksom på hvis den nu er
gravid, altså tegn på at den måske snart skal have unger?

skal lige tilføje at jeg ikke selv er grunden til at de har gået sammen, da jeg har læst mig til at de ikke skal det smiley og er meget væl vidende om at 1 kanin = 1 bur og 2 kaniner =2 bure

jeg ville være meget glad for det hvis nogen kunne hjælpe mig lidt her smiley

på forhånd TAKK smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har nogle spørgsmål angående min Kanin
  • #1   30. aug 2011 1: hvad er det første tegn på at hun er gravid?
    - Det er forskelligt fra hun til hun, ikke alle hunner kan man se er drægtige. Man kan mærke forsigtigt på maven når hun er ved at være oppe over, men det er ikke ved alle hunner. Det mest sikre er at vente 31 dage og se om hun føder smiley Men nu når de har gået sammen, er det svært at sige hvornår hun burde føde hvis hun er drægtig.

2: er det normalt at hunkaniner har store vorter(bubber)??
    Ja, alle hunner har mærkbare brystvorter.

3: hun har en gang lavet et rede men den tidligere ejer har
    fjernet det(det er ca. en uge siden)
    4: kan den have været falsk gravid?
    - Hvis der ikke kom nogen unger da hun byggede rede, så ja, falsk drægtighed smiley

5: hvad skal jeg være serlig opmerksom på hvis den nu er
    gravid, altså tegn på at den måske snart skal have unger?
    - Hun skal have fred under fødsel og ungerne skal have fred efter fødsel. Så lidt pillen som muligt er rigtig vigtigt.

• #2   30. aug 2011 takker smiley så må vi bare se tinden an smiley jeg har kun havt dem i en uge, så vi venter bare og håber at hun ikke er drægtig.... (men om der kommer nogle unger så er de selvfølgelig vælkomne ) smiley jeg har nemlig plads til dem om de kommer smiley

• #3   30. aug 2011 Held og lykke med det smiley

• #4   1. sep 2011 så har jeg lige været ude hos min kanin, og det ser ut til at den har lavet et lille hul i højet men den har så ikke plukket sig endnu..... er det måske tegn på at den er begynt at lave et lille rede???

• #5   1. sep 2011 Ja, det er et klart tegn smiley Hun skal bare have godt med fred, hvis hun er igang med at bygge rede.

• #6   1. sep 2011 tak skal du have smiley nu blev jeg meget spent på det hele..... er blevet mere spendt til at der måske kommer unger smiley syns de er så nuttede når de er lille smiley (elsker mine kaniner meeeeget højt skal jeg lige sige smiley

så jeg kommer med update når der er skedt noget nyt smiley

• #7   1. sep 2011 så skulle jeg lige ud og give min kanin noget foder, men den har ikke spist noget af det jeg gav henne tidligere på morgenen....... så har jeg været inde på en hjemmeside og der stod at den mister lysten til at spise før den føder..... der kunne jeg så også lese mig til at når kaninen er ferdig med at føde, så skal man tage kaninen ud og give hende noget at spise, mens man lige tjekker at redet er varmt og tørt, og man tæller ungerne og ser efter om de er i live, og at man skal gentage det en gang om dagen....... hvad siger i lige til det????

• #8   2. sep 2011 Der er meget forskellige meninger om at pille i reden, efter min mening skal der kun tjekkes hver anden dag, og morkanin skal have lov til at holde øje med en imens, hvis du tager hende ud af buret og hun kommer tilbage og ungerne lugter underligt, kan hun blive meget stresset, nægte at passe dem og i værste fald slå dem ihjel.

Forstyrrelser i redeperioden (den periode hvor ungerne ligger i reden) kan medføre, at en kanin ikke udvikler sig ordentligt. Derfor skal man begrænse redepilleri til et minimum indtil ungerne selv begynder at titte frem.

Kommentér på:
Jeg har nogle spørgsmål angående min Kanin

Annonce