3.408 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål ang. Jordegern.. :) {{forumTopicSubject}}
Jeg har overvejet at få mig et jordegern, da jeg mener det er et total charmerende dyr!:-D..
Men jeg aner intet om det.
Hvad det skal have af spise, hvad man kan lave med et jordegern, om de kan gøres tamme så man kan sidde og nusse med dem, eller hviordan?
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 42
Lånte en der hedder - Jordegern alt om daglig pasning, ernæring, sundhed og adfærd. Af Otto von Frisch. DEn er rigtig god at læse inden anskaffelse af sådan en sød lille fætter.
Et jordegern spiser nødder (minus mandler) frugt, frø, grønt(minus salat) melorme osv. man kan få specielle foderblandinger til jordegern.
Du kan godt gøre et jordegern tamt, så det kommer når du kalder, og du kan hvis du er tålmodig lærer det tricks (eks lege fanger og "danse"). MEN du vil aldrig kunne få dit jordegern til at sidde stille og blive nusset, et jordegern er meget selvstændigt. og går sine egne veje.
Jeg har lige fået et og han er håndtam, dvs han kommer hen til hånden og tager mad, og løber rundt på os. men han vil ikke nusses. (nogle gange kan vi få lov i ca 5 sek så løber han sin vej)
Så vil du have et nusse dyr du kan nusse om i længer tid, skal du ikke vælge et jordegern,
Håber du blev lidt klogere
Venlig Hilsen Rikke
apr 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 157 Svar: 642
Tænkte nok det der med nussen, men bare at have det og kigge på det tror jeg er længe nok!:D
De kan vel ikke stå udenfor? I en garage.
aug 2011
Vi får meget af tiden i stuen til at gå med at kigge på ham løbe rundt. Jeg er bange for du ikke ville kunne gøre egernet meget tamt hvis det står ude. Magnus kommer hen til os hvis han vil snakke når han er ude og løbe i stuen. plus hvis de står ude skal de have et mega bur så de selv kan løbe rundt, og motionere.
Fordelen ved et jordegern er at de ikke lugter.! og de sviner heller ikke vildt meget - jeg ville foreslå dig at holde jordegern indenfor.
men den der bog fortæller alt der er værd at vide. Så vil anbefale du læser den før anskaffer dig et. Og skal du anskaffe dig et syntes jeg du skal vælge hos en privat. Vores Magnus var lidt tam da vi fik ham så han er nem at gøre tam
aug 2011
mar 2014
Følger: 1 Svar: 1
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
Er det en han du har? Det er min oplevelse at de godt kan lugte lidt, selvom man holder rent ved dem
Vi har 2 selv, hannen lugter lidt, hunnen lugter overhovedet ikke, deres bur bliver skiftet 1-2 gange om ugen
Spørgsmål ang. Jordegern.. :)