{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. Jordegern.. :)
  • #1   28. aug 2011 Hej, jeg syntes du skal gå på biblioteket og låne en bog om jordegern, da det kræver en del at have sådan en lille fyr. (mad, pleje pasnins osv.)
    Lånte en der hedder - Jordegern alt om daglig pasning, ernæring, sundhed og adfærd. Af Otto von Frisch. DEn er rigtig god at læse inden anskaffelse af sådan en sød lille fætter.

Et jordegern spiser nødder (minus mandler) frugt, frø, grønt(minus salat) melorme osv. man kan få specielle foderblandinger til jordegern.

Du kan godt gøre et jordegern tamt, så det kommer når du kalder, og du kan hvis du er tålmodig lærer det tricks (eks lege fanger og "danse"). MEN du vil aldrig kunne få dit jordegern til at sidde stille og blive nusset, et jordegern er meget selvstændigt. og går sine egne veje.

Jeg har lige fået et og han er håndtam, dvs han kommer hen til hånden og tager mad, og løber rundt på os. men han vil ikke nusses. (nogle gange kan vi få lov i ca 5 sek så løber han sin vej)
    Så vil du have et nusse dyr du kan nusse om i længer tid, skal du ikke vælge et jordegern,

Håber du blev lidt klogere

Venlig Hilsen Rikke

• #2   28. aug 2011 Mange tak Rikke, det hjalp en del.. smiley
    Tænkte nok det der med nussen, men bare at have det og kigge på det tror jeg er længe nok!:D
    De kan vel ikke stå udenfor? I en garage.

• #3   28. aug 2011 Hmm de kan godt stå udenfor. Men så går det hyggelige af syntes jeg. Vi har vores Magnus stående i stuen, min kæreste har lavet en rampe så han kan løbe ud og ind af buret som det passer ham.

Vi får meget af tiden i stuen til at gå med at kigge på ham løbe rundt. Jeg er bange for du ikke ville kunne gøre egernet meget tamt hvis det står ude. Magnus kommer hen til os hvis han vil snakke når han er ude og løbe i stuen. plus hvis de står ude skal de have et mega bur så de selv kan løbe rundt, og motionere.
    Fordelen ved et jordegern er at de ikke lugter.! og de sviner heller ikke vildt meget - jeg ville foreslå dig at holde jordegern indenfor.

men den der bog fortæller alt der er værd at vide. Så vil anbefale du læser den før anskaffer dig et. Og skal du anskaffe dig et syntes jeg du skal vælge hos en privat. Vores Magnus var lidt tam da vi fik ham så han er nem at gøre tam

• #4   28. aug 2011 altså han kommer kun ud når vi er hjemme.

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #5   21. mar 2014 hej jeg hedder camilla og jeg passer et jordegern for min kæreste som er væk lige pt jeg syntes at et jordegern lugter og du skrev før at du syntes at det ikke lugter hvad skal man gøre når det lugter hilsen camilla smiley

• #6   21. mar 2014 Hvis man sørger for at skifte buret regelmæssigt, så burde det ikke være slemt smiley

Er det en han du har? Det er min oplevelse at de godt kan lugte lidt, selvom man holder rent ved dem smiley

Vi har 2 selv, hannen lugter lidt, hunnen lugter overhovedet ikke, deres bur bliver skiftet 1-2 gange om ugen smiley

Kommentér på:
Spørgsmål ang. Jordegern.. :)

Annonce