1.747 visninger
|
Oprettet:
Degu eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hej alle, nu har jeg haft chinchilla, rotte, fritte og nu da jeg ikke har nogen dyr lige pt. overvejer jeg at anskaffe mig en degu, har læst om alt óm det med pleje og pasning, og nu overvejer jeg det. har læst det er nemmest at have to af samme køn.
Men hvordan er den at have som kæledyr?
Er de nemme at gøre tamme?
Er de sky?
Energiske?
Venlige?
Hvis du har/haft en så skriv hvordan din har været eller er.
Vh Charlotte
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Energiske og venlige vil jeg sige ja til. De har meget energi, og har aldrig oplevet at de vil gå til angreb, hvis det er det du mener.
Mine var ikke vant til mennesker i starten, men alligevel bed de ikke når jeg tog dem ud.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
De har rigtig meget energi, og er så hyggelige. De bider ikke, og er meget tillidsfulde hvis man bruger tid på dem.
Jeg har 2 piger og en kasteret han til at gå sammen.
I hverdagen passer de ret meget sig selv, og de skal heller ikke fodres hver dag. Så de er ret lette og passe.
De elsker små papkasser og toilet ruller de skal splitte ad og fornøje sig med. Og så elsker de bare rigtig meget hø. Og alt hvad de kan putte i og gemme sig i.
Jeg bruger rigtig meget tid bare på at sidde og kigge på dem. Det er så sjovt at se når de puffer hinanden ned eller falder ned i bunden af buret. De opføre sig ofte ret sjovt og man får mange sjove grin ud af dem.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
jul 2010
aug 2011
Men er det ikke normalt bedst at have to? Istedet for en?
jul 2010
aug 2011
Degu eller ej?