1.355 visninger
|
Oprettet:
Tre marsvin sammen? {{forumTopicSubject}}
Hej GG.
Da min kæreste ikke har tiden til sit marsvin mere pga. Uddanelse, og jeg har to marsvin i forvejen gående hjemme ved min mor, tænkte jeg på om man kunne sætte dem sammen, eller om det er for risikabelt?
De er alle tre han marsvin, og de to af dem har gået sammen altid hvor Møffe, min kærestes, altid har gået selv.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Det kan ødelægge at de 2 der allerede går sammen kan gå sammen i fremtiden. Det kan også ske de alle 3 kan gå sammen.
Det er ikke til at vide.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Lige umiddelbart er det en stor risiko, men synes også det kommer meget an på deres alder, burstørrelse m.v.
- Hvis Møffe er en ældre han som altid har gået alene, vil jeg ikke forsøge at sætte ham sammen med 2 voksne hanner som fungerer fint.
Jeg har pt. en drengegruppe bestående af en 4 års han, en 1 års han og en 3mdrs han, - de to yngste gik sammen da de blev sat sammen med ham på 4 år - men, ham på 4 år har også altid gået med en jævnaldrende han og var derfor vant til selskab (og trængte meget til det!)
Hvis I selv vil beholde Møffe, kan I overveje at anskaffe Jer en hanunge han kan gå med, - men igen uden garanti for at det vil holde pga. han har gået alene altid.
- Nogle marsvin som har gået alene altid får nogle "sociale-handicaps" og forstår det ikke helt, mens andre blomstrer totalt op og nyder selskabet.
apr 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 157 Svar: 642
Jeg tror desværre jeg må sælge ham for min kæreste, da jeg jo bor i plejefamilie og det dur ikke med dyr indenfor her & min mor har ikke overskud til at passe tre marsvin.. :8
Tre marsvin sammen?