Chinchilla - pelsbidning Chinchilla - pelsbidning
Hej! Jeg har to hun-chins, og den ene havde fået svamp, som er gået i sig selv igen. Nu har den anden så leget med vandflasken, og så blev den helt våd på maven, hvilket er endt ud i at den nu har et stort sår, den sidder og bidder i hele tiden, og den anden bider også nogle gange. Har en tid ved dyrlægen idag, men hvad gør jeg så når jeg kommer hjem? Det er som om det ingen ende kan få med at de bider i såret :-l...
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Jeg ved ik rigtigt hvad det kan være, da jeg aldrig har hørt om det med vandet.
mar 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
Har fået noget fucicort creme med lidt antibiotika i til at smøre med, og noget sårhelende spray med en meget bitter smag så de ikke bidder i det mere, og det hjælper hvertfald, den smagte lige en gang, og det syntes hun bestemt ikke var rart.. Så, jeg håber det hjælper. Så har jeg fået noget at sprøjte ind i munden på den, antibiotika.. til 4 dage.. Så jeg krydser fingre for at det hjælper, skal på ferie om en uge :-\, så den skulle gerne være i bedre stand der da..
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Det lyder som om den har ondt, og derfor bidder sig.
Du er 100% på at det er antibiotika, og ikke penicillin?
Du skriver godt nok antibiotika, men hellere være på den sikre side
mar 2011
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Det er altid en god ide lige at hører hvad det er de giver, helt specifikt.
Normalt får de baytril, men til nogle ting kan det være andet de får.
Når de bliver så våde som du beskriver, er det bedst at få dem tørret. Pelsen er meget lang tid om at tørre i bund, så der skal ikke ret meget til før de får fungus - eller som du oplever - en form for infektion, efter de er blevet våde.
mar 2011
Chinchilla - pelsbidning