967 visninger
|
Oprettet:
Hjælp mig med at kunne hjælpe marsvin. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en veninde som ikke længere kan have sin marsvin, og hun har derfor spurgt mig om jeg vil overtage dem, da hun kender mit dyrehjerte.
Selvfølgelig vil jeg hjælpe de kære små! (der ellers bliver aflivet :()
Der er to som er vandt til at gå sammen. Et "kærestepar". En hun, og en kastereret han.
Men jeg ved ikke særlig meget om marsvin, for ikke at sige ingenting.
Så er der en der vil fortælle mig hvad jeg har brug for at vide?
Jeg har ikke sagt hverken til eller fra endnu, da jeg selvfølgelig først vil sætte mig ind i deres behov.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Du skal have fat i noget hø i god kvalitet, og noget bundstrøelse... spåner, biobase eller lign. Og så købe et fornuftigt foder med c-vitamin... IKKE fra et supermarked. Undgå produkter med meget korn i.
De tåler rigtigt meget forskelligt grønt, men vær obs på om de er vant til det.
Ellers er de ikke så krævende, når de har hinanden som selskab.
Negle klippes efter behov. Badning... efter behov.. og her er det slet ikke sikkert at det nogensinde bliver aktuelt.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 4 Emner: 25 Svar: 132
Hvad har de brug for af aktivering?
maj 2011
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Men du kan evt prøve at indrette buret lidt spændende,med ting de skal gå igennem, kravle over og sådan. Frugtgrene (ikke stenfrugt eller hyld) er et hit hos de fleste. Spændende løbegård, igen med over/under/igennem-ting. Men det kan altså være at de går direkte hen til evt. spiselige ting, og så lægger sig hen og feder den igen
Til gengæld er de hyggelige at sidde med, når man selv feder den foran fjerneren.
maj 2011
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Nogle marsvin kan også godt lide små bolde med klokker i, men som Sweet Leaf siger; De elsker at kravle gennem ting, som rør.
maj 2011
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Gnavere: 22 Emner: 12 Svar: 182
Hjælp mig med at kunne hjælpe marsvin.