spørgsml vedr. kaniner, vil nogen hjælpe? :) spørgsml vedr. kaniner, vil nogen hjælpe? :)
Jeg har besluttet at anskaffe en kælekanin.
Jeg har altid haft kanin som barn (da jeg boede på landet), så jeg kender til pasning mv.
Nu bor jeg i byen, og jeg har en stor lejlighed.
Planen er så, at få en dejlig kælekanin, som kan nyde livet her sammen med mig.
Den vil få mulighed for kæl hver eneste dag (selvfølgelig) og kunne hoppe rundt i hele lejligheden hver dage når jeg er hjemme.
Spørgsmål:
Jeg har kig på 2 racer jeg er meget forelsket i.
Belgisk kæmpe og fransk vædder.
Kan nogen fortælle mig personlige erfaringer med racerne?
2.
Jeg har hørt at hankaniner er bedst som kælekaniner? Pga de ikke er i brunst mv.
strinter hankaniner??
3.
kan kaniner gøre renlige? Så de fx kun besørger i bur, eller er det håbløst?
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Og ja, kaniner er renlige dyr
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 10
Har du erfaring med hvordan man evt skal 'renlighedstræne' dem?
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 34 Svar: 181
selv har jeg dværgvædder satin og rex dværgvædder samt nhd dværgvæddere som kun vejer 1,3 kg, det er en god størrelse til en lejlighed.
mvh pia
apr 2010
Følger: 138 Følgere: 130 Gnavere: 12 Emner: 143 Svar: 1.088
Men jeg vil anbefale en mindre kanin, se evt. min annonce (-;
De er ikke avlet til at leve i kortere tid, hvad er det dog for noget at sige. De kan sagtens blive 10-12 år gamle, som alle andre kaniner. De hele handler om pasning og pleje.
Den mest kælne af dem ved jeg ikke. Nogle er mest til væddere, men jeg er mest til den belgiske
Har masser af eksempler på hvor godt et kæledyr en belgisk kæmpe er. Må dog ikke linke, da det er fra et kaninforum.
Det er en smagssag, og sådan en er svær at ændre.
Jeg har selv to mindre kaniner på 2-3 kg. Selvom jeg elsker dem, og bliver forkælet helt vildt holder jeg mig stadig til at få en neutraliseret kæmpe engang.
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 34 Svar: 181
derfor holder deres skelet ikke, der er ikke avlet på de skal leve mange år desværre, men kontakt en avler og forhør dig, deres avlsdyr gætter jeg på er knap to år før de slagtes og skiftes ud men måske de kender deres levetid .
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Gnavere: 3 Emner: 6 Svar: 48
Bor selv i lejlighed, og har valgt en rex.
Han er den bedste kælepotte i verden. Han bor på altanen, hvor han har bur og er derude når jeg ikke er hjemme. Når jeg er hjemme hopper han i hele lejligheden. Det vigtigste for mig var renligheden, så fra den dag han flyttede ind, puttede jeg konsekvent han afføring i hans toilet. Der gik et par dage og han var hurtig til at fatte budskabet.
Så ja, du kan sagtens få den 100% renlig. Min er utrolig renlig, og "gør" kun på hans toilet. Han løber selv derind hvis han skal tisse mv. Det gør i øvrigt også rengøringen til et minimum hvis du gør den renlig.
Han har aldrig strintet eller gjort andre han-agtige ting.
spørgsml vedr. kaniner, vil nogen hjælpe? :)