874 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

spørgsml vedr. kaniner, vil nogen hjælpe? :) spørgsml vedr. kaniner, vil nogen hjælpe? :)

Jeg har besluttet at anskaffe en kælekanin.
Jeg har altid haft kanin som barn (da jeg boede på landet), så jeg kender til pasning mv.

Nu bor jeg i byen, og jeg har en stor lejlighed.
Planen er så, at få en dejlig kælekanin, som kan nyde livet her sammen med mig.

Den vil få mulighed for kæl hver eneste dag (selvfølgelig) og kunne hoppe rundt i hele lejligheden hver dage når jeg er hjemme.

Spørgsmål:

Jeg har kig på 2 racer jeg er meget forelsket i.
Belgisk kæmpe og fransk vædder.
Kan nogen fortælle mig personlige erfaringer med racerne?

2.
Jeg har hørt at hankaniner er bedst som kælekaniner? Pga de ikke er i brunst mv.
strinter hankaniner??

3.
kan kaniner gøre renlige? Så de fx kun besørger i bur, eller er det håbløst?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsml vedr. kaniner, vil nogen hjælpe? :)
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #1   15. aug 2011 En neutraliseret kanin er den bedste kælekanin man kan få, uanset køn smiley

Og ja, kaniner er renlige dyr

• > Simse <

#2   15. aug 2011 Og begge kaniner er ofte meget kælen og tillidsfulde, hvis de ikke kommer fra aggressive forældre, selvfølgelig

• #3   15. aug 2011 Simse, mange tak for at du lige gad at svare smiley
    Har du erfaring med hvordan man evt skal 'renlighedstræne' dem?

• > Simse <

#4   15. aug 2011 Du ligger dens pøller det sted du ønsker den skal besørge - det er dog ikke alle kaniner der bliver renlige, men neutraliseret kaniner er (efter min erfaring) nemmest at gøre renlige da de så ikke har behov for at strinte og markere. Både hanner og hunner strinter.

• #5   15. aug 2011 hvorfor vil du have så stor en kanin ? jeg ville vælge en lille tysk vædder istedet for hvis du vil have et stort kæledyr, de kæmåe racer lever ikke længe og har tendens til sygdomme da de er avlet til at leve kort tid og vokse hurtigt, jeg havde en fransk vædder der blev 9 måneder.....

selv har jeg dværgvædder satin og rex dværgvædder samt nhd dværgvæddere som kun vejer 1,3 kg, det er en god størrelse til en lejlighed.

mvh pia

• #6   15. aug 2011 Man kan godt gøre kaniner renlige.
    Men jeg vil anbefale en mindre kanin, se evt. min annonce (-;

• > Simse <

#7   15. aug 2011 Jeg vil selv have en belgisk kæmpe, når jeg flytter fra skolehjemmet.
    De er ikke avlet til at leve i kortere tid, hvad er det dog for noget at sige. De kan sagtens blive 10-12 år gamle, som alle andre kaniner. De hele handler om pasning og pleje.

Den mest kælne af dem ved jeg ikke. Nogle er mest til væddere, men jeg er mest til den belgiske smiley

• > Simse <

#8   15. aug 2011 Det hele *

Har masser af eksempler på hvor godt et kæledyr en belgisk kæmpe er. Må dog ikke linke, da det er fra et kaninforum.

• > Simse <

#9   15. aug 2011 Undskyld mig, men jeg synes godt nok det er underligt at I anbefaler en mindre race, når hun er faldet for de lidt større.
    Det er en smagssag, og sådan en er svær at ændre.

Jeg har selv to mindre kaniner på 2-3 kg. Selvom jeg elsker dem, og bliver forkælet helt vildt holder jeg mig stadig til at få en neutraliseret kæmpe engang.

• #10   15. aug 2011 det er helt kendt i alle kaninkredse at de kæmpe racer ikke lever så længe som de små, dels er de avlet til at leve kortere tid da de skal vokse hurtigt for at få en hvis vægt og så slagtes.

derfor holder deres skelet ikke, der er ikke avlet på de skal leve mange år desværre, men kontakt en avler og forhør dig, deres avlsdyr gætter jeg på er knap to år før de slagtes og skiftes ud men måske de kender deres levetid .

• #11   17. aug 2011 Begge racer er dejligt rolige. Men synes nu at de fleste racer er dejlige. Det kommer i hvert fald an på og finde en personlighed hos kaninen der er lig med ens egen.

Bor selv i lejlighed, og har valgt en rex.
    Han er den bedste kælepotte i verden. Han bor på altanen, hvor han har bur og er derude når jeg ikke er hjemme. Når jeg er hjemme hopper han i hele lejligheden. Det vigtigste for mig var renligheden, så fra den dag han flyttede ind, puttede jeg konsekvent han afføring i hans toilet. Der gik et par dage og han var hurtig til at fatte budskabet.
    Så ja, du kan sagtens få den 100% renlig. Min er utrolig renlig, og "gør" kun på hans toilet. Han løber selv derind hvis han skal tisse mv. Det gør i øvrigt også rengøringen til et minimum hvis du gør den renlig.
    Han har aldrig strintet eller gjort andre han-agtige ting.

Kommentér på:
spørgsml vedr. kaniner, vil nogen hjælpe? :)

Annonce