{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Utroligt. {{forumTopicSubject}}

Kaninen er åbenbart et meget misforstået dyr.

Alle tror jo at kaniner har godt af at gå sammen, men det er HELT forkert.
Kaninen er kolonidyr og ikke flokdyr.
Det vil sige, at kaninerne har hver deres bolig og kommer ikke i hinandens boliger.

Så kaniner i fangeskab, enes MEGET sjældent med mindre man kan finde nogle kaniner som kan sammen, kemien, og give dem UTROLIG meget plads.

Så derfor, hav aldrig kaniner sammen i bure......
det dur ikke.
Selvom det ser ud som om at de ligger og hygger, og slikker hinanden,.....så er sandheden desværre en anden.
De færreste er bare ikke kyndige nok til at se, at kaninerne ikke kan sammen.

Selvfølgelig er der nogle der har succes med at have kaniner sammen.....men det er absolut ikke at fortrække, men mindre man kan give dem rigtig meget plads.

Hilsen en avler,
gennem 6 år og medlem af Danmarks Kaninavlerforening.
Og voksen!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utroligt.
  • #2   5. maj 2010 Ja kaninen er et misforstået dyr, eller den natur er misforstået.

Kaniner er nemlig ikke flokdyr som du selv skriver.
    Men folk har jo ondt af dem, af at de skal være selv, så de skal da have en ven..
    Lige som dem der avler bare fordi de mener at hundyret skal have lov at blive mor.. Hmm!

• #3   5. maj 2010 Enig! Mine 2 kaniner har hver deres bur. De får lov til at hilse på hinanden gennem buret, men de går aldrig sammen.

Men det er næsten værre når folk begynder at sætte kaniner og marsvin sammen. Det er da helt galt!

• #4   5. maj 2010 Jeg må så indrømme jeg forstår slet ikke de der avler kaniner ! Der er SÅ mange af dem der ikke har det godt - måske jeg er forkert på den ! Men ved ikke så meget om området ! Kan måske lige smutte et spørgsmål ind her - for synes ikke jeg kan finde noget på nettet ! Hvor mange gulerødder - salat osv på en kanin få om dagen udover sit fuldfoder ?

• #5   5. maj 2010 Sandie.....: Du har lidt ret.
    Det er mange kaniner, og mange uønsket kaniner, men hvis du kigger på alle de uønsket.....så er det gerne blandingskaniner.
    Og dem mangler vi da i hvert fald ikke i Danmark.
    Der er rigtig mange som går til gode avlere, og især når man også udstiller, så har man da i hvert fald nogle gode dyr og af ordentlig racer, temperament osv.
    Her kommer man altså hjem med et dyr, hvor man i det mindste ved hvordan den vil se ud når den er voksen.*S*

Ang. foder....så er der lavet nogle emner om det.
    Men det kommer an på hvor stor kaninen er og hvad den er vant til at få.

• #6   5. maj 2010 Anne - tusind tak for svar smiley

jamen har taget en kanin i pleje som jeg ikke aner om overhovedet har været vantil mad ! Aner ikke hvilken race hun er - men synes hun er ret stor ! Hun spiser MEGET og derfor ville jeg sikre mig at jeg ikke overfodre hende - hun får ca. 2-3 gulerødder om dagen - lidt salat samt mælkebøtter ! Hun har sit foder ved siden af samt nødder - og en kalksten ! Er det for meget ?

• #7   5. maj 2010 Er det rigtigt ? Jeg troede de SKULLE have det ? Hun har spist godt i den ?

• #8   5. maj 2010 Solbakke: Jeg skrev bare blandingskaniner, fordi det er dem som er uønsket.
    Og skrev at netop udstillingskaniner, intet problem er at få afsat.
    Unger efter konkurrende hopkaniner, har jo som regel heller ikke nogle problemer med at få deres unger afsat....fordi de også avler efter gode temperamenter eller efter forældrenes talent.

Sandie: Alt efter hvor stor hun er, så vil jeg sige at det lyder lidt vildt.
    Giv hende en masse hø.....det er vigtig for hende.
    Hvor meget foder giver du?
    Og drop nødder....det feder bare.
    Drop kalkstenen, og giv kun 1 gulerod om dagen.
    Dagen efter kan du så give lidt grønt.
    Giv dog helst ikke Iceberg salat eller agurk, da det indeholder for meget væske, og kaninen tit får tynd mave i stedet.
    Men kan du ikke sætte et billede herind af hende.??

• #9   5. maj 2010 Anne - jo det kan jeg gøre senere smiley Skal lige lufte hunden ! Det væreste er at hun sagtens ville kunne spise meeeget mere hvis hun fik lov - hø har hun skam også !

• #10   5. maj 2010 *værste

• #11   5. maj 2010 'Vil give Anne ret.. Fordi de fleste, af de kaniner folk hopper med er blandniger, de ren racet jeg har set mest af er. Hollænder, Dværgvædder, Hare, og en enkel angora.. Men de fleste af hoppeavlerne, blander jo de racer for at få en god kanin til at hoppe, som de kan nå langt med.!..
    Det er det samme med os der avler renracet, De prøver da også at få det bedste resultat.

Har da selv Været ude med min Thyringer (Racekanin) Til hop stvæne. det gik da meget godt. men min forrige Tyhringer elskede det.

Har måske tænkt mig at blande Thyringe, og hollænder, og se hvad det bliver af til hop. Fordi har hørt fra en avler at hans datter, parre de 2 racer, og fik nogle gode hop kaniner, fordi de havde stærke bagben o.v.v..

Ved det lyder meget forfærdelig for nogle af jer. men eller bruger vi kanin til kød. Det er der mange af avler der gør, og det smager godt, Men det er jo nemmest når man har mange kaniner og det er renracet, og man avler, at man gør det..

men stadig er det bladningerne som er udøsnket, medmindre de har forældre der er super til at hoppe, og dem der køber dem, er hoppere,,..

Og som sagt er det meget sjældent(staves) At kaniner kan gå sammen, men det kan lykkes, hvis det er hun, og de er søskende.. smiley

Hilsen Kirsten Medlem af DK

• #12   5. maj 2010 SÅ er hun oprettet smiley

Kedelige billeder men der kommer flere på et tidspunkt ;o)

• #14   6. maj 2010 Rigtigt Nicole A

• #15   6. maj 2010 Tænker lidt - vi har fundet et hjem til Molly - hvor de har 6 meter at løbe på og 3 meter til loft - de har et hus med halm osv. De vil prøve at sætte hende sammen med deres to kaniner - skal lige siges de har MEGET forstand på hvad de laver ! Men vil det være synd når 3 kaniner har så meget plads ?

• #17   6. maj 2010 Nicole - dem vi har fundet er hende der styere kattehjemmet i Sønderborg - ved godt kaniner og katte ikke er det samme - men hun er vantil at sætte dyr sammen - samt hun ofte har gjort det ved en hun kender - og hun er også klar over at hvis ikke de kan sammen - jamen så er der ikke noget at gøre - vi sætter hende ikke "bare" derind og tænker - det går jo fint ! Det bliver over langtid hvor hun kommer derind mens der er en der og så kommer hun væk igen indtil de er sikre på om de kan sammen smiley Hvis ikke de kan må vi tage hende hjem igen !

• #18   6. maj 2010 styrer*

• #19   6. maj 2010 Det skal hun helt sikkert ikke - hun skal skisme ikke have fred - hun er jo ikke mere end 1år smiley Så finder vi vi et andet hjem til hende - det haster jo ikke smiley

Kommentér på:
Utroligt.

Annonce