Hjælp kanin eksperter! Hjælp kanin eksperter!
Hej..
Mit ønske var egentlig at avle smukke kanin unger, så jeg skaffede mig min janine jeg har en profil med... MEN jeg købte den fra en privat, hvor den tidligere var blevet forsømt af en anden ejer.. Hun påstod at den var sød og rolig og jeg var naiv.. Det er en kamp for mig hver dag at give den mad og vand fordi den angriber og bider..
Jeg prøver at kæle med den hver dag og har prøvet at lade den løbe rundt i stuen med min han kanin, men også den bliver bidt..
Der er ingen tegn på forbedring så ved snart ik hvad jeg skal gøre?
Vil ik avle på en kanin der er så gal og tvivler på at nogen gider købe den..
Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan den kan tæmmes eller nogen der evt. er interesseret i at eje en kanin der skal arbejdes på?
På forhånd tak for hjælpen..
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Gnavere: 4 Emner: 9 Svar: 158
min havde været kastebold mellem en del familie
hun brummet og angreb mine hænder
men ved hjælp at tolmodighed og ro, blev hun en dejlig kanin
jeg tog hansker på når jeg fodret, skulle hun bide ville det kun blive i hansken, det gik lang tid før hun forstod jeg ikke var bange og hun begyndte at slappe af og falde til ro
du kan evt lukke hende ud af buret, når du skal fodre, så er hun ikke i buret, og behøver ikke forsvare sit territotium, for det er jo det hun gør, da hun føler sig tryk der inde
jeg vil ikke mene aflivning er en mulighed, men du skal selvfølgelig ikke avle på hende,
men med tanke på de hjem hun har haft osv, tager det tid at vinde hendes tillid og det tager tid inden hun er helt tryk ved dig
men det er et kæmpe arbejde af få rettet op på men det kan lade sig gøre
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 323
Kan hører at du har prøvet meget, og ja.....hvis den havde været hos mig....så var det aflivning....da mange ting er prøvet.
Og korrekt,.......køb en anden gang hos en rutineret avler....ikke bare nogle som laver et par kuld fordi deres kaniner ser søde ud.
Vi, som avler til udstilling, avler MEGET på temperamentet.
Det er utrolig vigtigt.
Hos mig kan man altid se mor og far.....og det betyder utrolig meget.
Det er jo ikke for sjov at folk bliver skrevet på venteliste.
apr 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Og ja jeg tænkte nok at aflivning måske var det bedste så jeg er forberedt..
Det må også være hårdt for hende at være så bange hele tiden..
Jeg vil prøve at give hende lidt mere tid og hvis ikke det bliver bedre ser jeg også kun en udvej.. desværre
Hjælp kanin eksperter!