1.856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

HVORDAN skal han blive tam? HVORDAN skal han blive tam?

Jeg har 3 mus - 2 hunner og en han.
Hunnerne har jeg opgivet at gøre tamme, for de har lige været ude for en katte ulykke hvor 5 i deres familie blev spist...
Efter det har jeg selvfølgelig sørget for at det hele er så sikkert som muligt, for det skal i hvert fald ikke ske igen.
Jeg vil selvfølgelig gøre dem tamme, og har skam også prøvet at få dem til at vænne sig til mig, men de er jo frygteligt bange efter den oplevelse....
De gad ikke at spise eller drikke noget i 2 dage, de sad bare på det samme sted, under en stor gren, men så fik jeg en han mus og han fik da sparket noget liv i dem!
Han er forholdsvis tam, det var en som havde fundet ham udenfor og hun har så ledt efter et hjem til ham og det blev så her!
Nu venter vi snart unger, i hvert fald hvis naturen får gået sin gang.
Men jeg vil gerne have ham den nye helt tam, men jeg aner ikke hvordan..
Har prøvet at tage ham op i hånden - han bider ikke, men han prøver altså at komme ned igen...
Har det noget at gøre med at jeg løfter ham forkert?
Tager ham op i halen og så hen i den anden hånd, hvor jeg har en handske på for at undgå at blive bidt. Den hånd jeg løfter ham i halen med er bar, og en stryger jeg ham forsigtet over ryggen med, men han bemærke det vist ikke, fortsætter sin jagt på at finde en vej ned uden at slå sig...
Så nogle gode råd til hvordan jeg kan gøre ham tam?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HVORDAN skal han blive tam?
  • #1   19. jul 2011 ...
    Der er 15 der har været herinde, men ingen svar?
    Det var da ellers irreterende... \:

• #2   19. jul 2011 Det kan jo meget vel være at de 15 der har læst tråden ikke har forstand på hvordan man gør dem tamme, og så er det jo meget klogt ikke at svare.

Jeg har aldrig haft mus, men da jeg havde rotter, gjorde jeg det at jeg tog dem helt tæt ind til mig, helst foran mit hjerte for at berolige dem. Også selvom at de ikke havde lyst. De første par gange ville de væk, men efterhånden blev de vant med mig. Noget andet du kan gøre er at sætte musene (måske ikke dem alle, men bare et par stykker) i sofaen imens du f.eks. ser tv eller læser en bog. Så kan de frit rende rundt på sofaen og komme til dig når de er klar til det.
    Hvis man lokker dem ud af buret med godbider, plejer de også hurtigt at blive trygge ved en.

• #3   19. jul 2011 Det kan jo være de 15 ikke har kunne hjælpe, plus hver gang du selv går ind i emnet tæller det for en ekstra smiley

Hvis du er lige så utålmodig når det kommer til dine dyr er det sikkert derfor den ikke er tam endnu, det kræver nemlig en stor potion tålmodighed

• #5   19. jul 2011 Du kan jo skrive i overskriften hvilken art det drejede sig om.
    Så ville du ikke få så mange her ind, som ikke havde forstand på mus.

• #6   19. jul 2011 Jeres råd er gode, problemet er at mine mus er sådan en lille art, altså de der små hvide 'hus mus', så de er ikke lige til at have med at gøre, for de er så små og vil ikke blive ét sted, og de er for små og for hurtige til lige hurtigt at gribe fat i når de først er stukket af... \:

Kommentér på:
HVORDAN skal han blive tam?

Annonce