1.392 visninger
|
Oprettet:
Chinchilla - spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg går og venter på min chinchilla unge som er klar til at komme fra moderen om et par uger.. Jeg har læst en del om dem, men det er den første chinchilla vi skal have, og jeg har så fået afvide at det er bedst at købe en han, da de er nemmere at gøre tamme..
Hvad syntes i ?
Så vil jeg høre om i har erfaring med den der "flying saucer wheel", der er postitiv feedback på den mange steder, og kender i en hjemmeside hvor man kan købe dem?
hvis i har nogle gode fif til en førstegangs chinchilla ejer, så kom gerne med dem
Håber i kan hjælpe God dag..
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Mine chins har sådan et hjul i rustfri stål, købte den hos maloubi.com
Her kan du min Wilma der bruger den: (link fjernet)
Jeg synes den er pengene værd - du skal ikke købe en i plast da chinchillaerne kan finde på at spise det.
Må man vide hvilken avler du køber den hos?
mar 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
Ja det er ligepræcis sådan et hjul Fedt..
Jamen det er i Dyfo, i Esbjerg.. Mener de køber dem af en på Fanø.. Den er hvis og grå Rigtig sød, og tam.. Har været nede flere gange og snakke med den..
mar 2011
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 4 Emner: 25 Svar: 132
- og buret lyder til at have en fin størrelse til to.
Er det en dyrehandle du køber fra?
mar 2011
Ja det er
Buret lyder fint til en eller to. Hanner kan sagtens gå sammen.
mar 2011
Jeg har lige købt mig fattig på den der hjemmeside, nøj der er mange gode ting!
maj 2011
Tjek petpile.dk ud
Jeg forkæler også mine dyr hele tiden. På en måned brugte jeg 1000 kr på legetøj, kun til chinchillaerne.
Kan ikke lade vær.
mar 2011
mar 2011
Lidt for pang til mig.. Men det er da pænt
mar 2011
maj 2011
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
2. Om hannerne er fra samme kuld, er totalt underordnet. Chinchillaer er relativt nemme at sætte sammen. Jo yngre jo bedre. Men igen, I behøver ikke 2.
3. Nej, hanner er ikke mere tamme end hunner. Det er hip som hap hvad du får af køn.
Nogle dyr er meget lette at gøre tamme, mens andre slet ikke gider det der nusse-pjat. Man kan faktisk få unger fra samme kuld, hvor en er glad får håndtering, og en anden overhovedet ikke gider, selvom de er blevet håndteret lige meget, fra helt små.
mar 2011
Vi skal hente dem idag, og det er 2 hunner vi får.. vi fik afvide at den ene vi skulle have var en han, men så kiggede chefen lige og så var det altså en hun Så nu får vi to piger fra samme kuld istedet for 2 hanner..
Glæder mig helt vildt!
God fornøjelse med de to små
maj 2010
Du kan ikke være sikker på at en dyrehandler kan se sådan noget.
http://i168.photobucket.com/albums/u180/Darthsugemalle/Posterkoen.jpg
mar 2011
mar 2011
Nu har vi fået de to små piger hjem, og de er bare SÅÅ søde.. I kan tjekke dem ud når de bliver budt velkommen herinde hehe..
Har lige et spørgsmål mere..
Vi skal på ferie her i uge 34, i en uge.. Og så er der vidst lidt forskellige meninger om hvor vidt de skal ned i dyrehandlen og passes eller om jeg skal lade dem blive hjemme og få en herop og se til dem.
Jeg VED at i dyrehandlen skal de sidde i et lille bur uden etager, og de kommer højst sandsynligt ikke ud.. Men hvis de skal blive hjemme kommer de heller ikke ud, men i det mindste har de deres eget bur med meget mere plads.. What to do Fandt en side på nettet hvor der stod de godt kunne være alene i et par dage hvis de fik nok vand, mad, hø og sandet var hos dem.. Så kan min veninde komme 3-4 gange mens vi er væk..
maj 2010
Loven er dum på mange måder. Det giver måske mening med hunde og katte, men mange andre dyr betyder det ikke noget for, hvis de ikke bliver tilset dagligt.
Jeg ville lade dem blive hjemme, og så få en til at tilse dem hver til hver anden dag.
Hver dag er naturligvis det bedste, men de tager ikke skade af kun at blive tilset hver anden, så længe de har mad og vand ad libitum.
De skal ikke ned i en dyrehandler. Det er synd at rive dem ud af deres vante omgivelser, og ind et sted hvor det larmer.
Det er noget andet, hvis de kommer hjem til en ven eller noget familie midlertidigt.
mar 2011
Chinchilla - spørgsmål