kræsne rotter kræsne rotter
kræsne kan man vel sådan set ikke kalde mine to dejlige rotter - de vil spise alt bare ikke deres altromin. den bliver begravet under deres strøelse og så sidder de ellers trofast og venter på at få serveret "rigtig" aftensmad...
men hmm ja det var jo også meningen de skulle spise deres altromin såø jeg var sikker på de får alt det de har brug for. men jeg kan simpelthen ikke få de to banditter til at spise det. har prøvet at skære det de får ved sidxen af meget ned så de stort set ikke får noget andet og det resultere i de er ved at vælge buret hver gang jeg går forbi det - meget upraktisk når det står i stuen.
nu får de mad to gange om dagen - om morgenen får de fx lidt havergrød, eller andet i den dur, til de får de friske ærter, lidt æble, lidt banan, blåbær, jordbær eller andet brugt og grønt. I løbet af dagen får de nogle godbidder fx en nød, et stykke fedtfri/sukkerfri kiks, hundekiks eller andet. Om aftene får de oftest en rottevenlig version af min aftensmad (ris, masser af grøntsager og forskellige vegetarprodukter og noget i den dur - af og til med en melorm til...de har også altid altromin (som oftest ligger begravet ;o))
men altså jeg græder mig ikke i søvn hvis de ikke gider spise deres altromin - bare jeg ved de får alt det de har brug for på anden måde - så hvordan sikre jeg mig det - nogle gode forslag? er der nogle af jer som har en foderplan eller gode råd osv.?
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 387
Giv KUN altromin - og intet andet ved siden af
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Hård og kontant - kold tyrker.
Vi kender det jo fra os selv (i hvert fald mig) - og især fra børn.
Hvis barnet SELV får lov at vælge, ville det så vælge cola og chips eller fisk og grønsager?
Det er lidt det valg du gir dem ved at tilbyde begge dele.
Så fjern ALT det andet "guf" og giv dem KUN Altromin.
Nogen mener at rotterne så vil sulte sig selv, men det er altså en and.
Rotterne er insinktive dyr - er de sultne nok, skal de nok spise.
Når de så engang er kommet godt i gang med Altrominen, så kan du sagtens bringe de andre ting tilbage i deres madvaner.
kræsne rotter