{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.978 visninger | Oprettet:

Ann-Sophie P
Ann-Sophie P
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 51

Diarré hos Kanin. {{forumTopicSubject}}

Min kanin (Cirkeline) har haft diarre torsdag, fredag og lørdag i sidste uge og idag. Torsdag og fredag gav jeg den lidt havregryn blandet op med det normale fodder. Dette hjalp ikke, så jeg købte Zoolac og gav 1 ml. lørdag og 1. ml. søndag + havregryn blandet med hendes normale fodder, og så var der ikke mere diarré.

Men her til aften kom diarrén så igen. Jeg havde lige ordnet hendes bur. Og hun havde fået lidt persille og en lille gulerød. Alt det grønne tog jeg så fra hende, og er så startet op med Zoolac igen.

Hvad kommer diarré af, når hun ikke har fået grønt?
Hvor længe skal jeg blive ved med at give Zoolac?

PS. Hun får selvfølgelig frisk vand og hø hver dag!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diarré hos Kanin.
  • #1   27. jun 2011 Hvor hurtigt går der fra hun har spist foder/grønt til at det kommer ud den anden vej?

• #2   27. jun 2011 - Giver du hende kraftfoder samtidigt??
    - Har der været ændringer for hende? Ikke kun foder, men flytning eller andet??

Umiddelbart ville jeg fortsætte med Zoolac, og så fjerne ALT bortset fra hø og vand.

Stopper det ikke inden for 1-2 dage er det dyrlæge.

Nogen kaniner har det med at få sart mave af ingenting. Havde selv sådan en..

• #3   27. jun 2011 jeg ville prøve kun at give hø og vand. det stopper det i mange tilfælde. men nu ved jeg heller ikke hvad zoolac er. men måske du kan give mindre mængder grønt ? hvor længe har den været på grønt ? det kan være den ikke er tilvænnet nok?

• #4   27. jun 2011 Til Tanja Zofia:
    Ja det gør jeg sammen med havregryn, men fjerner det efter dit råd. Nej der har ikke været nogle ændringer for hende i foder, flytning eller andet. Men tror det har været stesset for hende, at jeg har "vasket" hende bag i. Kan det være sådan noget?
    Men tror også hun har en sart mave.

• #5   27. jun 2011 Til Maja T:
    Jeg tager foderet og havregryn fra hende, så hun kun får hø og vand. Normalt giver jeg kun meget lidt grønt, da hun er lidt sart i det. Og hun havde ikke fået grønt siden i Onsdags i sidste uge. Ellers får hun grønt cirka hver 2. dag, da hun som sagt er lidt sart, og det har fungeret fint!!!!

Zoolac er et middel mod diarré, som kan købes hos dyrehandlere og dyrelægen.

• #6   28. jun 2011 Ok, lyder godt. Ellers må du et smut forbi dyrlægen (:

• #7   28. jun 2011 Hvorfor egentlig give den Zoolac?
    Det er beregnet til katte og hunde.

Hellere give den Fibreflex - det er beregnet og fremstillet til kaniner..

• #8   28. jun 2011 Jeg har rådført mig med min dyrehandler om det, og det var dem der foreslog Zoolac. Så derfor!!!!!!

• #9   28. jun 2011 Cirkeline har det godt idag. Og hendes aff. er normal. Så har givet hende lidt mad idag, men venter nogle dage endnu med grønt.

• #10   28. jun 2011 Helt ok.. Det var sådan set også bare et råd.

Men stoler lidt mere på min dyrlæge, end en dyrhandler smiley

• #11   29. jun 2011 Til Stald Tara:
    Ja okay og tak.
    Jeg har d.d snakket med min dyrelæge om Zoolac kontra fibreflex. Og han mente, jeg havde gjort det rigtige ved at give Zoolac. Det har de også nede ved ham, så havde også fået det, hvis jeg havde ringet til ham!!!!

Og hovedsagen er jo, at hun har det godt igen.

Kommentér på:
Diarré hos Kanin.

Annonce