957 visninger
|
Oprettet:
Marsvinets sidste rejse, suk {{forumTopicSubject}}
Åhh jeg sidder og skal til at foretage det opkald alle os dyreejere frygter....
Bestilling af et stk aflivning.
Mit gamle marsvin på 6 ½ år er skrantet lidt på det sidste og jeg tror nu er ved at være tiden.
Han har været meget sløv på det sidste og er begyndt at gå dårligt og han har ellers altid været suuuper aktiv.
Men man har sgu altid den der nagen i sig synes jeg med "er det nu det rigtige tidspunkt". Suk
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Men det lyder som om det er det rigtige tidspunkt, især når han er begyndt at have skavanker som ikke at kunne gå ordentligt og være sløv.
6½ år er også en flot alder.
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 91
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 27 Svar: 175
Ja, det er bare virkelig nedern. Jeg har haft kræet i over 6 år jo og han er bare rigtig sjov.
Vi er fx "kommet til" at lære ham at tigge, så hver gang vi er ude i køkkenet, så kommer han løbende derud og stiller sig på bagben og vil have en snack. Ja et rigtig circus marsvin. Og han har også altid være typen, som synes det er rigtig festligt bare at jorde rundt på gulvet hehe.
Men ja min kæreste og jeg er enige om at det nu er tiden, for han har i de sidste 2 uger haft omkring 4 "sengedage" hvor han ikke rigtig har gidet andet end at ligge og sove. Og det gælder jo om at aflive dem før det går helt galt, og når man er 6 ½, så er chancen for at man bliver friskere jo ikke specielt stor.
Marsvinets sidste rejse, suk