1.187 visninger
|
Oprettet:
Ang. marsvin {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Mine 2 marsvin (2 hunner som går sammen) løber tit rundt i buret mens de siger den der pive-lyd, og det lyder altså som om de er ved at slå hinanden ihjel?! Det lyder i hvert fald ret voldsomt, men jeg kan ikk se hverken blod eller hårtotter eller noget i huset, og de så fine ud da jeg havde dem ude i dag. Men okay, de har også meget hår, så det kan måske være svært at se hvis der er sår...? Jeg ved ikke, er det normalt at de slås? Tror I overhovedet det er dét de gør?
Det bekymrer mig i hvert fald, for den lyd de laver lyder næsten panikslagen
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 5 Gnavere: 17 Emner: 23 Svar: 83
Det lyder virkelig som om den ene bliver jagtet og råber på hjælp eller sådan noget D: Man får det helt dårligt af det xP
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
Lyder det som den?
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 91
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
jul 2010
Det lyder faktisk sådan ja, vedvarende. Men det er samtidig med at de løber rundt i buret, og det lyder som om den ene i hvert fald er skræmt. Og de har mad.
Men hvis den lyd ikk betyder "HJÆLP MIG!", så er der jo nok ikk noget galt. De siger ikke sådan hvis de bliver jagtet eller er bange?
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 91
En sjælden gang imellem kan to hunner ikke finde ud af at enes, og når det sker ender det sommetider med at den ene mopper den anden til voldsomt. Så er der ikke andet at gøre end at skille dem ad.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Om ikke andet kunne det være en god idé at anskaffe dig en kastrat til buret, han vil i hvert fald kunne mægle og skabe fred hvis det er et problem nu.
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Gnavere: 22 Emner: 12 Svar: 182
jul 2010
De er fra d. 1 og d. 19 april.
En kastrat - et kastreret hanmarsvin? Det kunne jeg vel godt overveje, hvis han kan få dem til at falde til ro Er det ikk dyrt at få den kastreret?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Men man kan med jævne mellemrum købe 'færdige' kastrater.. evt. på internater.
Maria Hjort m. Obsessions opdræt har en masse kastrater til salg p.t.
Hun ligger godt nok i københavnstrup, men transport kan nok godt arrangeres.
Gizmos har osse haft formidlingsdyr inde i ny og næ, tror dog ikke at hun har nogen lige nu.
Ang. marsvin