{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Marsvin: indtroduktion af nyt dyr {{forumTopicSubject}}

Så spørger jeg også smiley

jeg indtroducerede et nyt marsvin til mine 2 nuværende. Hannen er ligeglad, men min hun jager meget rundt med den nye (og skræmmer hende nærmest fra vid og sans)

Der er ingen forsøg på "parring" (altså at dominere), ingen "hvæssen" af tænder (ud over hannen en gang i mellem, af hvad jeg har hørt), ingen biden. Det virker bare voldsomt. Min ældste hun ser ud som om hun angriber for at bide. og da den unge skriger så meget, lyder det så også som om at hun bider, men der er ingen sår.

er det at jage rundt med en anden også et dominans tegn? (som jeg håber, og at hun så snart er tilfreds og holder op)
Eller er der en anden årsag til postyret og deres adfærd?
og hvor længe skal ejg give dem? (har overvejet at sætte den nye i et bur for sig sel i nat, både for at hun får lidt fred, men også for at være sikker på at der ikke sker mere)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin: indtroduktion af nyt dyr
  • #1   13. jun 2011 kom også til at tænke på. jeg har ikke haft hvirvel marsvin før: gør det også ondt på dem at blive aet mod hårene? (de stritter jo i alle retninger, så alt er jo næsten mod hårene)
    Hun er nemlig meget øm omkring nogle af hårene, hvilket måske er grunden til at hun skriger så meget

• #2   13. jun 2011 Det er dominans ja, det er naturligt at hunnen lige skal over at der nu er en ny i buret. Hannen vil dog nok lægge en dæmper på det efter noget tid og så vil de falde til ro.

Hvis ikke der er skrammer eller bid så tag det roligt. Evt. giv dem nogle godbidder og en god gang hø så de har noget at beskæftige sig med.

• #3   13. jun 2011 puha..tænkte det nok.. men nu har jeg ikke prøvet at sætte dyr sammen særlig meget før (ud over min han som ville kæmpe med alle hanner...)

de har fået græs, godt med hø, samt et par gulerødder, netop for at distrahere dem.. men synes bare ikke det holder længe..

har givet den nye en pause (for at hun kunne få noget at drikke osv..), men så vil ejg sætte hende ned i buret igen..

ved du noget om det med hvirvel marsvin? for hun opfører sig virkelig som om at det gør meget ondt, hvis man rører ved nogle bestemte af hårene/hvirvlerne..

• #4   13. jun 2011 Det er ikke alle der bryder sig om at blive aet mod hårene. Hvirveldyr kan være lidt svære at decideret ae. Men hun kan også bare være lidt ømskindet fordi hun er lidt bange.

• #5   14. jun 2011 Pyha, nu er der blevet ro i buret smiley de skulle bare have lidt mere tid.

Så bliver det spændende at se om den nye bliver mindre ømskindet.

tak for svarende smiley

Kommentér på:
Marsvin: indtroduktion af nyt dyr

Annonce