{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.453 visninger | Oprettet:

hvad gør jeg? kat forvoldt skade på kanin. {{forumTopicSubject}}

Har i dag været ude for en ret så grim oplevelse... står i mit køkken da der pludselig er noget der skriger udenfor...
Tænker først det er katte, men da jeg kommer ud lyder det alligevel ikke sådan...
Bliver urolig for at det er mine kaniner så løber derover og ganske rigtig... til min frygt skræmmer jeg naboens kat væk da den sidder med en salgsklar kaninunges hovede i munden gennem tremmerne og prøver i forskrækkelsem at slæbe ungen med sig, hvilket ikke lykkedes.

Katten løber hurtigt ind til sig selv og jeg får fat i ungen. Den har hvd der ligner en lang rift fra panden og helt ned til næsen, men kaninen er selvfølgelig bange og er svær at få set på så jeg finder hurtigt et håndklæde og vikler den ind i så jeg kan kigge nærmere.
Det er så langt fra en rift... den har fået revet al huden af og inden under ser jeg at næsebenet er brækket på den lille stakkels unge.
Min mand kommer hurtigt ud, desværre med min lille søn på 3 i hælene, men tingene skal gå hurtigt nu og har ingen opbinding nogle steder så manden må holde mens jeg afliver det lille dyr og skåner det for flere lidelser og skærer hovedet af den.

Min søn bliver skrækslagen over det han har set, eller nok nærmere den hast det skete i og så fordi ungen skreg af lungernes fulde kraft.

Nu er timerne så gået og jeg har tænkt og er egentlig ikke blevet mindre vred over den skide kat. Må indrømme jeg har lyst til at skyde lortet.

Men tænker at dette kunne i grunden godt være blevet dyrt... Ikke nok med at jeg mister de 250 kr kaninen ellers kostede, men kunne jo også, hvis jeg ikke havde slagtet selv, været nød til at tage til dyrlægen og få den aflivet.

Har det bare sådan at det kan godt være at det er kattens instinkt at jage sådanne dyr, men når jeg ved hvem det er så mener jeg jo i grunden også der burde erstates det der er mine udgifter/tab i dette.

Eller er det bare mig og vreden der er på afveje?
Måtte lige af med det og hører hvad i andre mener...

Selv er jeg jo nok stadig en del rystet over hvad der er sket.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør jeg? kat forvoldt skade på kanin.
  • #1   11. jun 2011 Du kan jo forsøge at afkræve kattens ejer prisen på den mistede unge.
    Katte er rovdyr, så det bedste er at lade sine kaniner gå i bure/løbegårde der er rovdyrs sikret, så undgår man dette.
    Det kunne ligeså godt være en mår eller ræv der nappede kaninen, så er det straks noget svære at kræve erstatning.

• #2   11. jun 2011 Børn må alle kunne se realiteterne i øjnene... og det er hvad det er...
    Det var en voldsom situation og sådan er det.
    Du må såment godt syntes det er forkert at skrive sådan... Går ikke ind for at lyve og gøre alt rosenrødt når det ikke er det.

• #3   11. jun 2011 Ungerne gik i et græsningsbur hvor der ikke kan komme noget ind men ungerne er af natur nysgerrige og hvis de er for tæt på tremmerne kunne den altså få fat i den.

• #4   11. jun 2011 Lene???

• #5   11. jun 2011 ja, børn må se realiteten i øjnene... men drengen er altså kun 3 år - så små børn har svært ved at forstå tingene ligesom os.

De er kun lige i gang med opbygge deres såkaldte kognitive skemaer, og der forstår man tingene fuldstændig anerledes..

Ang katten; Du har jo ikke et konkret bevis på at det er ejerens kat der har gjort det. så det bliver nok svært..

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #6   11. jun 2011 Loven siger at man skal holde sine dyr på egen grund - men hvis du ikke har beviser på at det er naboens kat der have fat i kaninen, kan du ikke gøre noget.

• #7   11. jun 2011 Vi har selv katte to hunkatte, samt jævnligt besøg af hele kvarterets hankatte i vores lille gårdhave. De går ind igennem vores kattelem, pisser i hjørnerne af huset og forsøger at voldtage vores stereliserede hunkatte smiley Det er faktisk blevet så stor en pestilens at min far har en spand vand stående i hjørnet af haven, og sidst der var en hankat på besøg fik han fat i den, smed den i baljen og lod den løbe. Den kat har vi ikke set siden, den tør ikke besøge vores have mere smiley Og bortset fra at den er skide bange for at komme tilbage, er der ikke sket noget med den.

• #8   11. jun 2011 Jeg ville helt klart have gået ind til naboen med kaninen, så de kunne have set skaden deres kat havde forvoldt. Og så snakke om erstatning og hvem som skal betale for det hegn der burde sættes op mellem haverne. Selvfølgelig skal de betale hvis man har set det er deres kan som har gjort det.

• #9   11. jun 2011 Bliver helt gal på dine vegne. Føj en oplevelse

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #10   11. jun 2011 Tja det er vel forsøget værd. Hvis I stadig har kaninen liggnede.

• #11   11. jun 2011 Ville helt sikkert snakke med din nabo og bede dem om kaninens pris og forklar dem at du sætter en katte fælde op hvis ikke de holder dyret på deres egen grund :0) stakkels kanin

• #12   11. jun 2011 Jeg ville ha taget turen til dyrlægen, det er ikke sikkert en aflivning nødvendigvis var løsningen, men måske en syelse istedet for

• #14   11. jun 2011 - Tanja Zofia hvis du læser det rigtig igennem igen kan du se at det er et svar til Rikke Renneberg jeg har skrevet og ikke i henfold til om min søn han skal forstå hvad der skete. Det er jeg udemærket klar over at såå små børn ikke kan, men det kan de børn der sidder herinde godt.

- Mor til katja... Nej aflivning var den eneste løsning når næsebenet på den var brækket og gav den vejrtrækningsproblemer... Så skulle ikke bruge time på at få fat i en dyrlæge og komme dertil imens den lille unge led...
    Når man kan se hvad der er galt og ved hvad løsningen på problemet er så skal det i min verden gå hurtigst muligt.

Kan godt mærke jeg stadig er rigtig vred så tror jeg lader manden om at tage kontakt til naboen, for jeg ved at hvis de er afvisende så bliver jeg ekstrem hidsig... Så jo selv hvad der skete.

• #15   11. jun 2011 Jeg vil ikke kalde det en straf, mere en måde at vise katten at den skal holde sig væk. Det er jo ikke ligefrem fordi at der sker noget med katten, det er bare vand smiley

• #16   11. jun 2011 Sikke dog en grim oplevelse!!
    Og så må jeg lige høre?? Fordi at det er kattens natur, så er det i orden?? Jeg kan lige se ramaskriget, hvis det havde været en hund, så skulle den da som minimum aflives smiley
    Vores kanin går i et udebur med tremmer foran, og det burde jo derfor være sikkert, så hvis naboens kat kommer og bider øret af min kanin, fordi den er nysgerrig, så er det min skyld???
    Naboen kan vel bare sørge for at holde katten på egen grund!!

• #17   11. jun 2011 Jeg tror du misforstår mit indlæg - jeg undre mig over
    hvorfor i alverden kan man sige at det er kattens natur og derfor er okay - det er jo også hundens natur?? Jeg mener at begge dyr bør holdes på egen grund, så vi som har dyr ude ikke skal være bekymret for vores dyrs liv

• #19   11. jun 2011 signe; nu er det jo ikke kun dig der har udtalt dig - så tag lige og træk vejret smiley

• #21   11. jun 2011 det er muligt men andre har nævnt kattens natur også

• #22   12. jun 2011 Katte tager ikke skade af vand !!! Jeg er katte menneske har selv 4 af slagsen og opflasker lige nu 4 hitte killinger med sutteflaske hver 2 time men jeg ved også at katte er svære at opdrage og vand er en god løsning . Katte husker i en Periode hvor det ikke var sjovt og når den lære at den have ikke er sjov ja så kommer den ikke igen . Katte er et rovdyr der gerne dræber for sjov og fx her hjemme render kaninerne sammen med kattene og det er ikke kaninen der viger når kaminen kommer ;0)

• #24   12. jun 2011 signe det eneste der skete var at den blev overrasket og våd måske led dens stolthed et lille knæk *b*

• #25   12. jun 2011 Hold da op en oplevelse... det må ikke have været særlig sjovt!
    Hvis det var mig, ville jeg snakke med kattens ejer om det, men jeg ville ikke kræve erstatning eller bede ham holde "bedre styr på den".
    Man kan jo ikke rigtigt fortælle en kat hvor den skal gå hen eller ikke gå hen... De er frie dyr, men derfor er det selvøflgelig ikke okay at de slår kæledyr ihjel.

Jeg syntes ikke man skal prøve at holde katten på sin egen grund, for de er jo snu dyr og hvis det var min kat ville den højst sandsynligt finde en måde at komme ud på. Derimod hælder jeg også til "afskrækningsmetoden".
    Altså, at sprøjte vand efter katten eller på anden vis (selvfølgelig uden smerte indblandet) give den en ordentlig forskrækkelse.
    Så burde den lære, at dét skal den ikke gøre igen!
    Jeg mener ikke det er synd for katten, for det gør jo ikke ondt på den. Jeg vil i hvert fald personligt hellere gøre naboens kat skidebange, end jeg vil miste et af mine dyr til den tænder!

Kommentér på:
hvad gør jeg? kat forvoldt skade på kanin.

Annonce