Kanin laver udfald ? Kanin laver udfald ?
Hej alle -
Vi har taget en kanin i pleje indtil vi finder den et dejligt hjem, ( overvejer dog selv at beholde den nu ) Vi har lige fået den hjem igår eftermiddag og den var meget stresset - den har boet i et kattetransportbur i 6mdr inde i et skur hvor der ingen lys eller noget er - den er ikke blevet snakket med ret meget ! Jeg ved ikke hvornår den sidst havde fået mad fordi det kunne hun ikke lige huske - men problemet er at når vi kommer ind med hænderne i buret laver den udfald mod os dog KUN hvis vi har mad i hænderne ! Altså den hopper frem mod os med begge forpoter oppe ligesom en hund gør det ! Ellers hygger den sig rigtigt og har været ude i haven i dag
Nu ligger den og slapper helt af - tror hun er meget træt, hun er jo heller ikke vantil lyde eller lys og nu står hun inde i stuen hvor vi jo har hjemlige lyde !
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
Jeg tror hun stopper med at gøre det når hun langsomt vænner sig til at nu hvor hun fint med mad.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 1 Emner: 33 Svar: 205
apr 2010
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
"Hey du, mit mad og du flytter dig NU!"
Det har kostet mig en del bid, og det er meget svært at vænne dem af med, da det er en del af deres natur.. Min anden kanin gør det slet ikke så det er self forskelligt.
Du kan prøve at sterelisere/kastrere den..
Det hjælper i nogen tilfælde..
Ellers er det træning! Sæt dig ved buret mens den spiser, tilbyd den en gulerod (pas på den ikke napper dig i stedet!), vis du er dens ven..
Det kræver tillid fra dyrs side at lade folk være omkring deres mad, og efter det du skriver er det meget forståeligt at den er så mad-sky.
Giv den et par uger til at falde til, og begynd derefter at få opbygget en god tillid ;o)
apr 2010
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
apr 2010
Hun siger også nogle sjove lyde nogengange - hvis man nusser hende grynter hun - er det godt eller skidt ?
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 323
www.kaninliv.dk
det koster ikke noget men er et forum med en masse kyndige kaninfolk.
Hun skal jo have lov at falde til ro......14 dages tid.
Hvordan åbner I buret?
Er det oppe fra? eller foran eller??
De kan grynte af tilfredshed......men det vil jeg ikke tro at hun gør....når du siger at hun er sur.
Så ville jeg tolke det til, at hun er sur og prøver at sige.....det bryder jeg mig ikke om.
Når hun slår med forbenene....så er det for at prøve at holde Jer væk.
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 38 Gnavere: 2 Emner: 27 Svar: 40
Jeg har siddet i samme problem som dig og jeg ved hvor irriterende det er! Hun/Han gør det nok fordi din kanin tænker ''Hey det er altså mit mad''
Prøv eventuelt med en klikker (kliktræning) det kan hjælpe. Evt. så må du affinde dig i at du fx ikke kan sidde og pille ved hendes mad menøs hun spiser, men så bare sætte manden derid og så må det være det.
apr 2010
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 38 Gnavere: 2 Emner: 27 Svar: 40
apr 2010
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 323
apr 2010
Mall: Ved sgu godt kaniner har føelser, og at de tænker?! Sorry mall, men liiidt mærkeligt skrevet medmindre du tror at jeg tror at kaniner ikke kan tænke eller hvad mener du med det??
Kanin laver udfald ?