711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Kanin laver udfald ? Kanin laver udfald ?

Hej alle -

Vi har taget en kanin i pleje indtil vi finder den et dejligt hjem, ( overvejer dog selv at beholde den nu ) smiley Vi har lige fået den hjem igår eftermiddag og den var meget stresset - den har boet i et kattetransportbur i 6mdr inde i et skur hvor der ingen lys eller noget er - den er ikke blevet snakket med ret meget ! Jeg ved ikke hvornår den sidst havde fået mad fordi det kunne hun ikke lige huske - men problemet er at når vi kommer ind med hænderne i buret laver den udfald mod os dog KUN hvis vi har mad i hænderne ! Altså den hopper frem mod os med begge forpoter oppe ligesom en hund gør det ! Ellers hygger den sig rigtigt og har været ude i haven i dag smiley Nu ligger den og slapper helt af - tror hun er meget træt, hun er jo heller ikke vantil lyde eller lys og nu står hun inde i stuen hvor vi jo har hjemlige lyde !

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin laver udfald ?
  • #1   2. maj 2010 Det kan være hun fik så lidt mad før i tiden at hun vidste at når der kom mad var det bare med at spise det for det var det eneste hun fik. Det kan være hun stadig tror at hun næsten ikke får noget mad og så når du kommer med mad til hende vil hun bare have fat i maden så hurtigt som muligt så hun kan få noget i skrutten smiley

Jeg tror hun stopper med at gøre det når hun langsomt vænner sig til at nu hvor hun fint med mad. smiley

• #2   2. maj 2010 Det tænkte vi også - håber bare det stopper, for blir ski bange for hende og smider bare maden smiley Tænker mere om der er flere der har oplevet det ?

• #3   2. maj 2010 Hmm jeg har ikke oplevet det. smiley Måske kan du prøve at tage hende op og sidde med hende imens hun spiser. Så vil hun til sidst forbinde mad med "kælning" så hun forhåbent bliver mere tam når hun skal have mad smiley

• #4   2. maj 2010 Sådan gør min han også.. Det er en dominerende adfærd som viser

"Hey du, mit mad og du flytter dig NU!"

Det har kostet mig en del bid, og det er meget svært at vænne dem af med, da det er en del af deres natur.. Min anden kanin gør det slet ikke så det er self forskelligt.

Du kan prøve at sterelisere/kastrere den..
    Det hjælper i nogen tilfælde..

Ellers er det træning! Sæt dig ved buret mens den spiser, tilbyd den en gulerod (pas på den ikke napper dig i stedet!), vis du er dens ven..

Det kræver tillid fra dyrs side at lade folk være omkring deres mad, og efter det du skriver er det meget forståeligt at den er så mad-sky.

Giv den et par uger til at falde til, og begynd derefter at få opbygget en god tillid ;o)

• #5   2. maj 2010 Tak for svar smiley Vi prøver helt sikkert at opbygge tilliden stille og roligt, den skal jo også lige vænne sig til lyde osv. Vil ikke tage hende ud og kæle med hende - for vil lade hende være lidt i fred her i starten - men når hun er vantil at være her vil vi da prøve det med at kæle mens hun spiser smiley

• #6   2. maj 2010 Pas på hun ikke føler sig truet når hun sidder hos jer, og evt fodre hende.. Det kan være farligt hvis hun bider..

• #7   2. maj 2010 Ved ikke ret meget om kaniner smiley Hvordan virker vi truende ?

Hun siger også nogle sjove lyde nogengange - hvis man nusser hende grynter hun - er det godt eller skidt ?

• #8   3. maj 2010 Du kan med fordel melde dig ind som bruger her:
    www.kaninliv.dk
    det koster ikke noget men er et forum med en masse kyndige kaninfolk.

Hun skal jo have lov at falde til ro......14 dages tid.

Hvordan åbner I buret?
    Er det oppe fra? eller foran eller??

De kan grynte af tilfredshed......men det vil jeg ikke tro at hun gør....når du siger at hun er sur.
    Så ville jeg tolke det til, at hun er sur og prøver at sige.....det bryder jeg mig ikke om.
    Når hun slår med forbenene....så er det for at prøve at holde Jer væk.

• #9   8. maj 2010 Hej smiley
    Jeg har siddet i samme problem som dig og jeg ved hvor irriterende det er! Hun/Han gør det nok fordi din kanin tænker ''Hey det er altså mit mad''
    Prøv eventuelt med en klikker (kliktræning) det kan hjælpe. Evt. så må du affinde dig i at du fx ikke kan sidde og pille ved hendes mad menøs hun spiser, men så bare sætte manden derid og så må det være det.

• #10   8. maj 2010 Malle smiley Hvis man bare sætter maden derind og lader det være med det så bliver det jo ALDRIG forbedret?? smiley

• #11   8. maj 2010 Cel det er jo ikke fordi at du vil bryde dig om hvis folk pillede rundt i din mad når du var sulten og bare genre ville spise det? - Kaniner tænker jo også/har føelser.

• #12   9. maj 2010 Jeg vil så tilføje at hun gør det ikke længere smiley Hun en stille og rolig kanin der elsker at blive nusset MENS hun spiser også smiley Tror hun var stresset !

• #13   10. maj 2010 Dejligt, at det går godt.

• #14   10. maj 2010 Godt at hun er faldet til ro smiley

Mall: Ved sgu godt kaniner har føelser, og at de tænker?! Sorry mall, men liiidt mærkeligt skrevet medmindre du tror at jeg tror at kaniner ikke kan tænke eller hvad mener du med det?? smiley Og man piller jo heller ikke i dens mad ved at sidde ved siden af den for ellers har jeg misforstået noget ved at sidde ved den xD

Kommentér på:
Kanin laver udfald ?

Annonce