{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Kanin andgriber {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en ellers meget sød han kanin han er fra januar 2011 og i takt med at han bliver ældre bliver han mere og mere "ond"
først startede det med at han ikke ville tages op af hans sommerbur, hvilket vi har arbejdet meget med, når han så kommer op begynder han at bide helt vildt i mit tøj og fingere.
så begyndte han at når jeg stak fingerne ned for at age ham så begyndte han at slå mig med forbenene
men nu det væreste igår da jeg ville tage hans TOMME madskål op for at fylde den sprang han på min hånd og bed mig.

Hvad skal jeg gøre?? skal jeg aflive ham eller hvad vil i gøre?

han var den sødeste og nemmeste kanin i starten og han elskede at blive hygget om

Hvad skal jeg gøre???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin andgriber
  • #1   1. jun 2011 Tja... min hunkanin gør præcist det samme. Jeg har valgt bare at acceptere det. Man kan jo ikke bebrejde dem noget da det er naturligt for nogen kaniner.

Jeg prøver at se positivt og tænke at det nu er ret chamerende selvom det måske ikke er. smiley

Ellers prøv at kæl meget med den. Det er tit et spørgsmål om kaninen føler sig truet. Du truer den jo ubevist når du træder ind på dens territorie (buret). smiley

Aflivning er jo en stor beslutning. Og min mening er at man ikke skal aflive et dyr for naturlig adfærd da det er personen selv der har skaffet dyret og har ansvaret for den. Ergo mener jeg man så må forbedre problemet eller hvis dette ikke er muligt så acceptere problemet smiley

• #3   1. jun 2011 Den står ude

det er bare underligt at den pludslig føler sig truet det har den ikke gjort før???

vil heller ikke aflive ham medmindre jeg ikke kan have ham på nogen måde, kan jo heller ikke lade være med at fodre ham fordi han andgriber mig og bider mig til blods

han bliver kælet med hver dag

• #4   1. jun 2011 Synes det lyder som en mere og mere kønsmoden hankanin. Og ja, det kan der godt gøres noget ved - kastration. (det er dog ikke 100% sikkert at det virker)..

Min ene han var også sådan et års tid, jeg valgte at lade tvivlen komme ham til gode, og idag slikker han, kravler op af en osv - og har intet ondt i sig!

Så nej - aflivning er ikke en fair grund medmindre man virkelig har givet dyret en chance.

• #6   1. jun 2011 tak for rådene han har et rigtig stort bur
    så håber at det bare er en fase i hans kønsmodenhed og han kommer over det

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #7   1. jun 2011 Tror desværre ikke kan kommer over det, før han bliver kastreret.

• #8   1. jun 2011 Gangsters mor: Aldrig sige aldrig - sådan en herre har jeg.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #9   1. jun 2011 Har heller ikke sagt aldrig.
    Men har godt nok ikke hørt om det før, kun hos hunner smiley

• #10   1. jun 2011 Så mp jeg have et mirakel siddende smiley

• #11   1. jun 2011 Synes ikke at man kan sige at det er naturligt, for en kanin angriber normalt fordi den er forvirret oveni hovedet og fuld af hormoner.

• #12   1. jun 2011 Den er "bare" blevet teenager. Snak med ham når han selv har lyst, og ellers lad ham være. Og så er det bare at vente på at han bliver sig selv igen når hormonerne falder til ro. Der skal en del tålmodighed til.
    Hvis ikke det bliver bedre om nogle måneder kan kasteration måske hjælpe. Men tror nu ikke det hjælper mod aggressivitet.

• #13   2. jun 2011 Ja, teenager.
    Sådan var min også. Han bed dog ikke, men han var en værre lømmel og troede han bestemte alt.
    Nu er han faldet helt ned på jorden igen, og er sød og dejlig.
    Så vent og se hvordan han er, som Heidi skriver.

Kommentér på:
Kanin andgriber

Annonce