Kanin andgriber {{forumTopicSubject}}
hej jeg har en ellers meget sød han kanin han er fra januar 2011 og i takt med at han bliver ældre bliver han mere og mere "ond"
først startede det med at han ikke ville tages op af hans sommerbur, hvilket vi har arbejdet meget med, når han så kommer op begynder han at bide helt vildt i mit tøj og fingere.
så begyndte han at når jeg stak fingerne ned for at age ham så begyndte han at slå mig med forbenene
men nu det væreste igår da jeg ville tage hans TOMME madskål op for at fylde den sprang han på min hånd og bed mig.
Hvad skal jeg gøre?? skal jeg aflive ham eller hvad vil i gøre?
han var den sødeste og nemmeste kanin i starten og han elskede at blive hygget om
Hvad skal jeg gøre???
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
Jeg prøver at se positivt og tænke at det nu er ret chamerende selvom det måske ikke er.
Ellers prøv at kæl meget med den. Det er tit et spørgsmål om kaninen føler sig truet. Du truer den jo ubevist når du træder ind på dens territorie (buret).
Aflivning er jo en stor beslutning. Og min mening er at man ikke skal aflive et dyr for naturlig adfærd da det er personen selv der har skaffet dyret og har ansvaret for den. Ergo mener jeg man så må forbedre problemet eller hvis dette ikke er muligt så acceptere problemet
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 57 Gnavere: 1 Emner: 10 Svar: 37
det er bare underligt at den pludslig føler sig truet det har den ikke gjort før???
vil heller ikke aflive ham medmindre jeg ikke kan have ham på nogen måde, kan jo heller ikke lade være med at fodre ham fordi han andgriber mig og bider mig til blods
han bliver kælet med hver dag
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Min ene han var også sådan et års tid, jeg valgte at lade tvivlen komme ham til gode, og idag slikker han, kravler op af en osv - og har intet ondt i sig!
Så nej - aflivning er ikke en fair grund medmindre man virkelig har givet dyret en chance.
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 57 Gnavere: 1 Emner: 10 Svar: 37
så håber at det bare er en fase i hans kønsmodenhed og han kommer over det
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
apr 2010
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
Men har godt nok ikke hørt om det før, kun hos hunner
apr 2010
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
nov 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Gnavere: 2 Emner: 5 Svar: 83
Hvis ikke det bliver bedre om nogle måneder kan kasteration måske hjælpe. Men tror nu ikke det hjælper mod aggressivitet.
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Gnavere: 3 Emner: 6 Svar: 48
Sådan var min også. Han bed dog ikke, men han var en værre lømmel og troede han bestemte alt.
Nu er han faldet helt ned på jorden igen, og er sød og dejlig.
Så vent og se hvordan han er, som Heidi skriver.
Kanin andgriber