1.428 visninger
|
Oprettet:
Lidt spørgsmål omkring kanin.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle! Jeg har fået en kanin(han).. Har så lige nogle spørgsmål.. Hvorfor begynder han at nappe når han slikker på mig, han gør det f.eks. når jeg nusser ham? Han har lidt udflåd halløj fra det ene øje, hvad kan jeg gøre ved det? Er det alle hankaniner der strinter når de bliver kønsmodne? Har ikke andre kaniner og han kommer højst sandsynligt ikke til at møde andre. Er der så ikke en lille chance for han ikke kommer til at strinte?:)
På forhånd tak.
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Han har lidt udflåd halløj fra det ene øje, hvad kan jeg gøre ved det? - Til dyrlægen og få det tjekket. Det kan være starten på øjnbetændelse, og derfor skal han have øjendråber, da det ellers fortsætter og det er slet ikke godt for ham.
Er det alle hankaniner der strinter når de bliver kønsmodne? - Nej det er det ikke, men en god ting er at få ham kastreret
Har ikke andre kaniner og han kommer højst sandsynligt ikke til at møde andre. Er der så ikke en lille chance for han ikke kommer til at strinte? - Det kan vi ikke svare på, da kaniner strinter om der er andre kaniner eller ej.. De gør det for at markere sig.. Min han strintede på mig, da han mente at han ejede mig. Han blev kastreret, da han kunne strinte på mig, hver gang jeg skiftede tøj. - han var kun 5 mdr. gammel der.
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Gnavere: 3 Emner: 14 Svar: 268
Andre er først senere hen
Du kan evt. lade dyrlægen mærke der nede, og så kan han/hun sige om han er klar eller ej
sep 2010
apr 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Gnavere: 2 Emner: 16 Svar: 220
selv har jeg haft en hankanin hvis bur ikke havde en eneste stribe i buret efter strint, det kom der først da en af mine hunner senere flyttede derned i stedet for ham
udflådet synes jeg du kan se an et par dage, det er ikke altid der er noget i det.
og det med napperiet ved jeg ikke (:
Dog sagde vores dyrlæge at kaninen skulle faste - men det vidste jeg godt at den ikke skulle.. Vi tog chancen med den dyrlæge, og det gik godt ved de to hanner vi fik kastreret.
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Hvis man kun vil kastrere for at slippe af med strinteriet, synes jeg først man skal vente og se, om det overhovedet sker.
sep 2010
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
sep 2010
Lidt spørgsmål omkring kanin..