3.219 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Havregryn med mælk og sukker, marsvin Havregryn med mælk og sukker, marsvin

Heej GG.

Mit ene han marsvin (Mumrik) er helt vild med min morgenmad, som består af havregryn med mælk og sukker, så hvis ikke jeg holder øje med ham, så går han hen til min skål og spiser det.

Mit spørgsmål er nu, om det er farligt for ham, med mælken og sukkeren ?

Denice

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havregryn med mælk og sukker, marsvin
  • #1   24. maj 2011 Det hører ikke hjemme i marsvinemad, længere er den sådan set ikke.
    Havregryn er ikke godt i alt for store mængder pga. calcium indhold. Mælk og sukker har intet at gøre i deres kost, så nej. Jeg ville ikke lade marsvinet smage på det.

• #2   24. maj 2011 Hehe men det er helt vildt, han vil hellere have min mad end agurk .

• #4   24. maj 2011 Enig med von fancy

• #5   24. maj 2011 Altså det skal lige siges at det ikke er noget jeg selv gir ham, men noget han bare ta'r hvis jeg lige går . Så hvis ikke jeg holder øje med ham . Så skynder han sig over i min morgenmad hehe

• #6   24. maj 2011 så må du jo holde bedre øje, eller ikke gå fra din mad på den måde - sværere er det jo heller ikke.

Det er ikke kun sukkeret, som er et problem - mælk er animalsk protein, og marsvin er vegetarer som absolut ikke bør få den slags.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #8   24. maj 2011 Agurk er nu heller ikke for godt - der er meget vand indhold i .

• #9   24. maj 2011 Agurk er absolut ikke skadende på samme måde som de andre ting.
    Agurk tager de ikke skade af, men indholdsmæssigt har det ikke specielt meget næring, men som godbid er det udemærket.

• #10   24. maj 2011 Der er kun lige noget de får om morgenen . De har deres tørfoder .
    Men ang. mælken, får kaniner ikke mælk når de er små ?

• > Simse <

#11   24. maj 2011 Det er bare fordi, nogen giver en halv agurk, og andre giver et mindre stykke smiley

• #12   24. maj 2011 De får kun et lille stykke . I weekenderne får de så en masse blandet frugt, hvor de skal gøre noget for at få det, altså enten i en boldt, eller på et spyd .

• #13   24. maj 2011 Denice M - det er da fuldstændigt ligegyldigt at de kun 'lige får om morgenen'. De skal ganske enkelt ikke have det. Det kan vel ikke være superkompliceret at undgå fremover eller hvad?

• #14   24. maj 2011 Mælk er direkte skadeligt, og kan være dødeligt for stort set alle pattedyr, hvis det indtages i for store mængder.
    Dyrene får diarré og dør af væskemangel + mangel på vitaminer, da alt bare ryger lige igennem.

Så det er klart mælken der er det største problem her.

• #15   24. maj 2011 Altså det er agurk de kun lige får om morgenen, sq da ikke havregryn, og som jeg os skrev før, så er det jo ikke noget jeg selv gir ham .

• #16   24. maj 2011 Nu er det et marsvin vi snakker om - at holde ham væk fra en skål havregryn er helt ærligt ikke nogen voldsom stor opgave.
    - Så må du lade ham være i buret indtil du er færdig.

Vil du hellere gøre dit dyr syg end sørge for at han ikke spiser det da?

• #17   24. maj 2011 Gangster's mor - Simone : - og hvad så om nogle giver et lille stykke eller en halv agurk!? Agurk indeholder ikke noget skadeligt, så om de så får en halv eller hel kan for i den forbindelse ikke gøre nogen skade.

• #18   24. maj 2011 Nu har jeg ikke lige super mange timer om morgenen . Så enten kommer de ud eller os gør de ikke . Men kan ikke lige se hvad det vedkommer emnet. Da det ikke var det jeg spurgte om . Men har fået mine svar . Tak .

• > Simse <

#19   24. maj 2011 Von Fancy - får de ikke tynd mave?

• #20   24. maj 2011 Må ærlig talt ryste på hovedet smiley
    Hvis marsvin i naturen drak mælk istedet for vand, og lidt havregryn med sukker istedet for deres normale tøre føde, ja så ville det nok ikke være skadeligt for dem..
    Stakkels lille gris, den må virkelig have ondt i maven af den mælk smiley

• #21   24. maj 2011 WebmorDK :
    Så meget har han ikke fået før jeg fik opdaget det . Tror heller ikke der var så meget mælk, det var vidst mere havregryn .

• #22   24. maj 2011 Det ændre ikke på at visse ting ikke er marsvine mad. Og så holder man dem væk fra det. Rent logik.

• #23   24. maj 2011 Gangster's mor - Simone :- ikke nødvendigvis.

• #24   24. maj 2011 Det har jeg da os tænkt mig, ville bare høre om han kunne tage skade . Meget rart lige at vide om jeg skulle gøre noget her og nu, eller om jeg bare skulle holde ham væk fra det fremover .
    Altså i behøver jo ikke allesammen skrive det samme, forstår det godt første gang i skriver det . Så har forstået det .

• #25   25. maj 2011 Jeg kender godt problemet, mit ene amrsvin Tess har også været meget interesseret i min mad, og været svær at holde fra den ^^ Hun har dog ikke fået noget af den..blot blevet skubbet lidt væk rigitg mange gange smiley

og angående dit spørgsmål omkring mælken Denice, så jo, pattedyr (inkl. marsvin og kaniner) drikker mælken fra deres mor mens de er små. Men deres mave holder op med at kunne optage det, når de bliver fravænnet..
    Jeg mener faktisk også at det gælder for mennesker, bortset fra at vi aldrig bliver "rigtig" fravænnet, da vi bliver ved med at drikke mælk smiley Der er nogle af enzymerne som vi ikke kan optage så:)

• #26   25. maj 2011 Komælk og den mælk de drikker når de er små er på ingen måde det samme eller tilsvarende, så det argument kan man altså ikke rigtigt bruge.

• #27   25. maj 2011 Eftersom du får det til at lyde som et stooort problem at holde dem fra DIN morgenmad, så lyder det jo netop ikke til at du har forstået pointen i det.

Det er et lille marsvin, den kan jo ikke ligefrem hoppe op på bordet efter det, så synes det er en noget søgt undskyldning.

Mht. agurk så er den jo ikke skadelig, - den indeholder bare ikke rigtig noget nyttigt for marsvinet, udover vand - og det kan jo så være en fordel her om sommeren når det blir rigtig varmt for at få nok væske i grisene.

• > Simse <

#28   25. maj 2011 Rollo - jeg tænker også på, hvordan den kan komme op på bordet og spise morgenmaden..

• #29   25. maj 2011 Det er nu absolut heller ikke noget argument for at lade dyret drikke mælk, Von fancy smiley hvis det er det jeg skriver omkring mælken du mener smiley

Denice spurgte blot længere oppe, om kaniner ikke drak mælk når de var små..hvilket jeg derfor forsøgte at forklare hvorofr de ikke gjorde når de blev voksne smiley

Af hvad jeg ser, så var Denice spørgsmål også om det var skadeligt, da hun (efter hvad jeg gætter på), har oplevet at dyret har gjort det et par gange, og hun vil vide om det er skadeligt, så hun ved om hun måske skulle til dyrlæge, eller i hvert fald sørge for at det ikke sker igen smiley

Jeg personligt ville flytte tallerkenen, hvis jeg forlader den og dyrene, mens dyrene får lidt agurk..eller stille noget imellem, så de ikke kan komme til tallerken smiley

Ganster's mor: Der står ikke ngoet om noget bord fra Denice side af smiley efter hvad jeg kan læse mig til..men jeg vil gætte på at hun har taget dem op, får at give den førnævnte godbid..

Jeg synes også det er hyggeligt samværd at have marsvinene med ved spisning, mine har tit siddet på et håndklæde på bordet med en gulerod, og pludret, mens vi andre har spist aftensmad smiley

• #31   25. maj 2011 Mette K:
    Jeg er glad for at du som den eneste herinde har svaret på det som jeg rent faktisk spurgte om .
    Rollo :
    Jeg har mine dyr ude hver morgen, hvor de enten sidder oppe på deres tæppe eller deres senge, så kan ikke lige se problemet i at have dem på bordet .

• #32   25. maj 2011 øhm.. dit spørgsmål var:

"Mit spørgsmål er nu, om det er farligt for ham, med mælken og sukkeren ?"

Og det er der så hut jeg kan se adskillige der har svaret på.

• #33   25. maj 2011 Jamen det er jo også super nemt bare at blive rigtig teenage-tøsefornærmet hvis man ikke får de svar man gerne vil ha'.

Jeg kan vitterligt ikke se hvordan du kan gøre det til et stort problem at undgå at de kommer nær din morgenmad, beklager hvis det ikke er svar på dit spørgsmål men jeg bliver bare dybt forundret når du vil sætte sine dyrs helbred på spil, fordi du tilsyneladende ikke kan holde et så lille dyr som marsvin væk fra en skål mad?
    - Ta' dog skålen med dig, vent med at ta' dyrene ud til du er færdig med at spise - et eller andet.

Aldrig om nogen af mine dyr skulle i nærheden af MIN mad - jeg spiser MENNESKEmad, de spiser hhv. marsvin-, hunde- og hamstermad. Længere er den i min verden ikke.

• #34   25. maj 2011 Desuden er det også uhygiejnisk og have marsvin på bordet mens man spiser....

• #35   25. maj 2011 Det eneste tidspunkt jeg har tid til at tage dem op om morgenen er når jeg går ind og spiser . Og har ikke sagt at det er et problem at holde ham fra skålen . Og blir ikke tøsefornærmet, men har fået svar på det jeg ville, og så tog det bare en hel anden drejning .

Men de sidde jo ikke direkte på bordet, men på et tæppe eller i deres senge . Og det er kun når jeg spiser morgenmad at de sidder på bordet .

• #36   25. maj 2011 Ud over det er usundt for dyret, så er det ret uhygiegnisk at du lader dit dyr løbe rundt på bordet mens du spiser.. De har afførings partiler på deres poter, som de slæber rundt på bordet

• #38   25. maj 2011 Hvordan folk tager med hygiene i ders ejet hjem, mener ejg er op til en selv, så længe det ikke går ud over dyrene ^^ hvad jeg hæller i mig selv, skal jeg nok selv bestemme ;-D

Jeg har som sagt også tit haft mine dyr på bordet (på et tæppe eller en hundeseng), og de har kun siddet dér smiley Personligt ser jeg heller ikke den store forskel på dét og så at røre ved dyret, og spise senere på dagen (med mindre folk konsekvent vasker hænder så snart dyret er blevet rørt?) smiley

• #39   25. maj 2011 Ja det er op til dem selv om de vil ha lort på bordet ja selvfølgelig.

Og det er også op til dem selv om de vil fylde ting i marsvinet mave som ikke er godt for dem.

Men derfor må vi andre godt have en mening om det. Og det er for marsvinets bedste ve og vel man ikke fylder ting i dem som ikke er gode for marsvin. Ren og skær logik.

• #40   25. maj 2011 selvfølgelig Sortfod! Helt enig! ^^

Og at fortælle at et marsvin ikke skal have mælk, er der også klart noget folk skal have at vide. især når de spørger! smiley

Meninger man ahr skal bare formuleres med ontanke, da Tekst gør at tingene lyder 10.gange værre, end man måske mener, og at det meget nemt bliver misforstået smiley

• #41   25. maj 2011 ..prøver lige igen,,er vidst lidt for træt ^^

ting på skrift, kan man ikke se folks ansigtsudtryk, elelr høre tonefaldet.. derfor virker det tit meget anklagende og folk sure (end de måske lige er).

Det er en grund til at jeg bruger så mange smileys herinde ^^

• #42   25. maj 2011 Mon ikke også snart trådstarter har fået svar på sit spørgsmål, og 1000 andre ting..

• #43   25. maj 2011 Smileys kan osse overbruges.

F.ex. er der flere svar med vedhæftede tihi'er, der ikke letter stemningen, men snarere giver indtrykket af at beskeden ikke er feset ind på lystavlen og at indlægsskriveren bare gør som han/hun lyster alligevel.

• #44   25. maj 2011 Mor til Katja :
    Som jeg har skrevet 2 gange før, då sidder de enten på deres tæppe eller i deres senge. Har andrig sagt noget om at de løber på bordet . Men at min ene marsvin, har ville spise min mad 1-2 gange, gør det jo ikke til at løber rundt på bordet .

Sweet leafs opdræt:
    Jo den er feset ind på lystavlen, og jeg har været skrevet thi hi eller smileys på noget tidspunkt ?

Sortfod :
    Man kan sprite sit bord af bagefter dyret har været der .
    Og selvf fylder jeg ikke ting i dyrene som de ikke kan tåle, ellers havde jeg jo nok ikke lavet et oplæg .

Von Fancy:
    Jo har fået mine svar . Og tak .

• #45   25. maj 2011 Denice: Hvis ikke dyret er på bordet, men på deres tæppe eller i deres senge, så kunne du måske sætte din mad på bordet i stedet for at sætte det på deres tæppe eller i deres senge?
    For hvis din mad havde været på bordet og dyrene ikke er på bordet, så kan jeg ikke helt se hvordan de skulle have kunne få fat i det.

• #46   25. maj 2011 Det stod på bordet . Fordi han gik ud af sin seng .

• #47   25. maj 2011 Så bør du måske sætte hans seng et andet sted end på bordet.

• #48   25. maj 2011 Denice - næh måske ikke.. men du har så brugt 'hehe' med samme effekt, der ihvertfald fik mig til at rulle med øjene og umiddelbart tænke at du nok var 12 år eller deromkring.

----------------------------------------

Skrevet: 24-05-2011 21:28:47

Altså det skal lige siges at det ikke er noget jeg selv gir ham, men noget han bare ta'r hvis jeg lige går . Så hvis ikke jeg holder øje med ham . Så skynder han sig over i min morgenmad hehe

• #49   25. maj 2011 Denice M - Selvom det bare er 1 gang den er på bordet, så kommer der stadigvæk affalds partikler på bordet.. Noget som du kan blive syg af.. Så jo det gør noget

• #50   25. maj 2011 nu mente jeg også smiley'er og ikke "lyd-ord" som hehe og tihi, da der er stor forskel smiley

Kommentér på:
Havregryn med mælk og sukker, marsvin

Annonce