880 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Mussefælder osv. Mussefælder osv.

Jeg har gået, og tit tænkt på rotte/musse ejere.
I må jo være store modstandere at sætte musse/rotte fælder op ? Hvad er jeres holdning, og mening om dette ?
Jeg gør det personligt ikke, også selvom jeg ikke har mus/rotter.

Ville i ikke også bange for jeres små dyr går i den ?
Jeg er bare 100% nysgerig (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mussefælder osv.
  • #1   30. apr 2010 Når oka (:!
    Min kusine's veninde har nemlig mus, og hun flipper ud hver gang hun høre om fælder (:

• #2   30. apr 2010 Jeg er imod alt med at dræbe dyr smiley

• #3   30. apr 2010 Jeg mente også fra starten 'dødsfælder' smiley

• #4   30. apr 2010 Jeg kan ikke rigtigt sammenligne skadedyr med kæledyr...

Rotter og mus kan gøre vanvittig stor skade og ja, jeg har selv haft mus i lejligheden og brugte en fælde for at fange den. En smækfælde, da den normalt afliver hurtigt og smertefrit - nøjagtig som dyr skal aflives.

At tage dyret og sætte det langt væk fra hvor det er fanget, er den visse død - bare meget langsom.
    En rotte eller mus der kommer væk fra sit territorie, er magtesløs. Den ved ikke hvor den skal finde mad og finder den artsfæller, er risikoen for at den bliver dræbt, meget stor. Den er fremmed...
    Det er bestemt at gøre dyret en bjørnetjeneste...

At sætte dyret bare udenfor hvor det er fanget, er molboarbejde. For dyrene husker skam godt, hvor de fandt den mad, der fik dem til at komme til Jer. Så de kommer bare igen og igen - og tager gerne familien med.

Derfor mener jeg selv at skadedyr bør udryddes - dvs. aflives - hvis de trænger ind på områder, hvor de vil gøre skade. Og sådan nogle lever ikke bare i huse og stalde. De gør stor skade!

Så kan altså ikke sammenligne det med mine kæledyr i buret...

• #5   30. apr 2010 Nej, jeg ved godt at dyrene ikke ved at de er skadedyr.
    Og ja, smerten er den samme. Derfor bør aflivelsen også være hurtig og smertefri i overensstemmelse med dyreværnsloven. Nøjagtig som når vi afliver tamme dyr - hvad enten det er dyrlægen der gør det, eller man udfører en nødaflivning på mindre dyr.

• #6   30. apr 2010 Jeg ser langt hellere at folk bruger musefælder til musebekæmpelse end gift..

Smækfælder er effektive og hurtige, gift er langsomt og smertefulgt..

Vilde rotter og mus er i min verden absolut ikke det samme som tamrotter og mus..

Jeg ville fx ALDRIG tage en vildrotte ind uanset hvor tam den er, da man aldrig ved hvilke sygdomme den render rundt med (og nej jeg tænker altså ikke pest her, men de lever jo bl.a. i kloakerne hvor vores afføring også er ;))

Jeg har heller ikek noget imod rotter og mus bliver brugt til foder, slanger og hvad der ellers spiser dem skal jo have mad smiley

• #7   30. apr 2010 Vi havde mus i vores sommerhus og der satte vi kassefælder op. Så hver gang en mus gik i fælden kørte min far den ud på en kornmark smiley Syns det er bedre end at de skal dø uden grund. De har jo os ret til at leve!

• #8   30. apr 2010 Celina S - Det kunen jeg så ikek finde på, da hver mus har deres territorie, plus bondemænd iforvejen ikke er særlig glade for mus i deres korn, og i høst sæsongen er der også en del mus der dør

• #9   30. apr 2010 Jeg ser sådan på det at jeg ikke syns dyr skal dø hvis de bare følger deres natur smiley

• #10   30. apr 2010 jeg tog engang en vild mus og var bedste vennér med den... Den boede her i vinter's.
    Den rendte mig i hælende i hele muset... Den gik bare løs... Åh savner den..
    Men nu her ville den ikke mere, tror den kun tænkte på unger osv. så den smuttede (:

• #11   30. apr 2010 Celina S - Det er så ikke at følge den natur at dumpe den ned i et fremmede område hvor den ikke aner hvor det nærmeste vand er osv smiley

• #12   30. apr 2010 nej det var heller ik til det jeg mente smiley

Mente at jeg syns det er syndt at dræbe dem fordi det jo er deres natur at finde et dejlig varmt sted at bo proppet med mad og drikkelse (altså et hjem).

• #13   30. apr 2010 Så kan man sætte det ud i nærheden, istedet for at sende den væk fra vandte omgivelser , istedet for at de skal lige en død hvor de ikek kan finde mad eller vand, eller bliver dræbt at andre mus fordi de pludselig havner på deres territorie

• #14   30. apr 2010 hvis man sætter dme ud lige i nærheden løber de jo bare ind i ens hjem igen

• #15   30. apr 2010 Ja, det er jo deres natur smiley

Det er dig der gerne vil have som deres natur..

Hvis man ikke kan det, ser jeg helt klar hellere en hurtig aflivelse end at den skal gennemgå det at være på et total ukendt sted og dø en langsom død

• #16   30. apr 2010 en vild mus vil godt kunne overleve et andet sted. Og ja syns det er bedst de følger deres natur ved at lade dem leve istedet for at myrde dem.

• #17   30. apr 2010 Hvorfor sidder man og ser på at en dødsdømt rotte lider i 2,5 time?!?! Havde det været mig der var vidne til sådan noget havde jeg klart gjort en ende på dens lidelser med en tung sten eller sådan noget! Ja det er synd. Men sq da mere humant med et GOK og ikke mere lidelse!

• #18   30. apr 2010 Celina S - Ja hvis den kender området, ellers kan den ikke, den aner jo ikek hvor tingene er, og hvor de forskellige fare normalt kommer fra

• #19   1. maj 2010 jeg har både rotter og mus som tamme kæledyr

men dem der bor ude er ikke mine kæledyr, vi bruger klap fælder eller kattene får sig en god middag

det med af køre den væk , tja hvis man gerne vil ha den bliver dræbt af artsfælder eller kommer tilbage til huset, så er det godt nok

mus og rotter kan ødelægge mange mange ting, det kan komme til at koste husejere en pæn sum penge, så mener bestemt at de vilde rotter og mus bare skal dø, hvis de kommer inden for i mit hus eller garage, ikke tale om jeg vil ha dem rendende, og ødelægge, æde og grave i mit hus eller væge

klap fælden op, eller katten ud,

Kommentér på:
Mussefælder osv.

Annonce