{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

> Simse <
> Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125

Hvor tit tjekker I? (Alle dyr) {{forumTopicSubject}}

Hvor tit tjekker I tænder, negle, øre og kønsdel på jeres dyr?
Jeg tjekker næsten hver dag (mindst en gang om ugen, hvis jeg har travlt med skolen), for at være sikker på at der ikke er noget galt med dem. (tandfejl, utøj, sår osv.)

Er jeg for bekrymret/pivet omkring det? Eller gør I det samme?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit tjekker I? (Alle dyr)
  • #1   28. apr 2011 Hver gang jeg har dem i hænder tjekker jeg lige det hele igennem, og hvert dur er i hænder ca hver anden dag, nogle af dem kun hver tredje-fjerde

• #2   28. apr 2011 Line du mener vel ikke at dine dyr sidder og glor i deres bur hele to dage uden du har dem ude lidt??,,,

• #3   28. apr 2011 hver dag, og de bliver vejet og gået HELT igennem 1 gang i ugen.

• #4   28. apr 2011 Mine dyr bliver tjekket helt igennem når jeg gør deres bure rene. Det er ikke alle mine dyr, der er i hænder hver dag, jeg holder selvfølgelig øje med, at alt er som det skal være, men alt det, man ikke lige kan se med det blotte øje, det tjekker jeg kun når de får ordnet bure.

• #5   28. apr 2011 One Soul... - ork jo, det kan du tro

• > Simse <

#6   28. apr 2011 Mine chinchillaer er også lidt sværer at tjekke end kaninerne, da de ikke sidder særlig stille i hænderne, så de bliver en gang om ugen.

• #7   28. apr 2011 Nogle gange går der også 3, måske 4 dage uden de er k hænder... Shame on me smiley

• > Simse <

#8   28. apr 2011 Så snakker du vel med dem imens de er i buret?

• #9   28. apr 2011 Det er jo så lidt det, der er fordelen med marsvin... af natur kræver de ikke, at vi giver dem opmærksomhed hver dag, de er faktisk ret ligeglade med, om vi har dem i hænder hver dag, de trives ganske fint alligevel, for de føler sig ikke afhængige af at få vores opmærksomhed på samme måde som feks rotter gør.

• #10   28. apr 2011 Simone: Hvis du mener mig, så ja, dem der gider bliver selvfølgelig snakket med i buret. Men det er ikke dem alle, der altid lige gider snakke med mig.

• #11   28. apr 2011 Vi snakker med dem ved burkanten næsten hver dag, i og med de hænger på kanten når man er i nærheden, i håb om at der falder en godbid af...
    Men jeg har absolut ikke dårlig samvittighed over at lade dem gå uden at snakke med dem.. Som Annbritt siger, så er det vores behov at de skal op og kæle.. Ikke deres.

Nej, jeg sørger for at mine dyr har et bur med masser af plads, et rent bur, og alt hvad de skal bruge af vand og foder... - og så har jeg samvittigheden ren smiley

• > Simse <

#12   28. apr 2011 Ja okay. Det viste jeg ikke smiley

Mine kaniner er jo MEGA opmærksomheds krævende hele tiden.. (Nok også mest på grund af godbidder :P)

• #13   28. apr 2011 Negle behøver man ikke kigge efter på chinchillaer.
    Utøj får de faktisk ikke, men jeg kigger efter tegn på fungus e.l. hver gang jeg ser til dem.
    Tænder ser jeg som sådan ikke efter, jeg holder "bare" øje med hvordan de spiser.
    Kønedele ved jeg heller ikke hvordan jeg præcis gør med, men når jeg sådan tænker over det, får jeg nok set dem ca. hver 2. dag...

Så jeg tjekker dem som sådan hver gang jeg kigger ind til dem, for jeg ved hvordan de skal opføre sig, og fanger det når der er noget galt, og ind til nu har det altid virket (7-9-13).

Hvis det er chinchillaer du snakker om, så ville jeg personligt ikke gå dem minutiøst efter en gang ugentligt.
    Dem der virkelig gør et stort nummer ud af det, vejer deres dyr på ugebasis. Det er også smart at gøre, hvis man er ny, eller har mange dyr.
    Andre har rutiner der gør at de lynhurtigt opdager hvis der er noget der ikke er som det plejer.
    Ganske vist er de gode til at skjule tegn på sygdomme, men hvis man kender ens dyr, og man ikke har specielt mange, så er det faktisk ret nemt at fange ting meget tidligt.

• #14   28. apr 2011 Ja, som Line M siger, marsvin er et af de kæledyr, der ikke har behovet for menneskelig kontakt. Det er mere vores behov at have kontakt med dem smiley
    Det er også derfor det er så vigtigt, at de har selskab af andre marsvin, for de HAR behov for kontakt, men med artsfæller, ikke med mennesker eller alle mulige andre dyr.

• #15   28. apr 2011 mine dyr tjekker jeg en gang om ugen når jeg har dem ude smiley

• #16   28. apr 2011 Annbritt - lige præcis! Mit ene marsvin, Lilo, bliver nogle gange skide sur når hun bliver taget op og kælet med - hun skriger på de andre og vil meget hellere ind til dem igen.

Det var faktisk akkurat derfor vi fik marsvin - vi havde lyst til at have et kæledyr, der ikke krævede aktivering, så vi ikke fik dårlig samvittighed i vores travle perioder.

• #17   28. apr 2011 skal lige sige mine kaniner går sammen i kolonier så de har hinanden smiley

• #18   28. apr 2011 Jeg har dyrene meget tæt på mig så derfor er det nemt at tjekke dagligt om alle har det som de skal - de kommer frem til maden, er friske og aktive osv.
    De bliver alle snakket med på kanten, dem der kommer derop, og generelt tilset. Langtfra alle kommer ud til kæl daglig.
    Kløer, pels mv. tjekkes når jeg muger ud én gang om ugen, og ellers hvis jeg lige har et dyr ude hvor jeg synes det trænger.

• #19   28. apr 2011 Jeg bruger altid flere timer om dagen på mine kaniner, når jeg går og giver halm , hø & Foder, så er der altid lige en der kommer ud og nusser og næsten hverdag kommer de i løbegård, men ellers bliver de nusset i buret, lige fortiden er jeg syg og har været indlagt, så det er lidt begrænset hvor meget opmærksomhed de får fortiden, men jeg gør mit bedste smiley

• #20   28. apr 2011 Jeg tjekker ikke tænder medmindre mine dyr ikke spiser som de plejer. Generelt synes jeg ikke at det er nødvendigt at tjekke dem i hoved og røv, hvis de opfører sig som de plejer smiley Bruger en del tid på dem, så normalt kan jeg fornemme hvis en af dem er anderledes end de plejer.

• #22   28. apr 2011 Lykkeline - enig smiley Tror heller ikke det er nødvendigt.. Det er bare blevet en vanesag for mig at tjekke dem igennem for tænder, kløer, eventuelle bylder/sår osv. når de nu alligevel er oppe. Og så er de vandt til det, det er nu ganske rart.. smiley

• #23   28. apr 2011 Jeg tjekker mest om deres adfærd er som den plejer smiley
    Negle bliver tjekket en gang om måneden smiley Tænder tjekkes der kun hvis der er ændring i spisevaner

• #24   28. apr 2011 Tjekker kun tænder på mine kaniner hvis at de har tabt sig eller ikke spiser (:
    Neglene bliver tjekke hver dag når jeg tager dem ind fra løbegården smiley Mine er ude 7 timer hver dag, så der er ikke det store problem med deres negle smiley

• #26   29. apr 2011 Tænder - Når jeg forlov

Negle - Bliver klippet når jeg kan mærke de er for lange når de griber fat i mig

kønsdele - Aldrig, og har heller aldrig oplevet en rotte der havde problemer med det smiley

Utøj - Hver gang de er i hænder, det samme med småsår fra magtkampe

Og så holder jeg øje med om de skifter adfærd, vejer dem engang imellem. Dog mest for hyggens skyld, da man ved rotter mere skal se på deres huld end deres vægt, da vægten godt kan svinge alt efter hvor stor rotten er og hvilke linier den er fra smiley

Øjne - kan man ikke undgå at se smiley

øre - Jeg kigger på afstand, hvis jeg ikke kan se noget, og rotten ikke virker til der er noget i øret der genere, så begynder jeg ikke at pille ved dem.

Jeg bor i en 1 værelses lejelighed, og jeg kan derfor ikke undgå at se rotterne i flere timer om dagen, så jeg kan hurtig se hvis deres adfærd ændre sig smiley

Jeg bader ikke mine rotter, dog udskiller Gemini desværre ret mange hormoner da han er alpha, så når han er en næsten hvid rotte, kan man se hormonerne mere tydeligt, så dem prøver jeg på at tørre af med en klud engang imellem smiley

De bliver ikke friseret andet end når jeg kører hånden ned af dem smiley

Kommentér på:
Hvor tit tjekker I? (Alle dyr)

Annonce