{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.170 visninger | Oprettet:

salg af brugte ting {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Er det bare mig, eller bliver alt for mange brugte ting solgt alt for dyrt? Synes eksempelvis at folk (nu generaliserer jeg) herinde vil have alt for meget for deres brugte kaninbure. Jeg har lige købt et helt nyt stort kaninbur i dyrehandler i dag til 325 kr. Det er til en pris, som mange tager for deres brugte bure og endda mere til.

Venlig hilsen Diana

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  salg af brugte ting
  • #1   4. apr 2011 Det er jo op til folk selv.

Nogle af dem har måske givet mere for tingene end de koster nu.

Og ellers er det jo op til folk selv hvad de vil ha for tingene. Synes man de er for dyre kan man jo lade være med at købe dem

• #2   4. apr 2011 Det sidste du skriver: "at man bare kan lade være med at købe det hvis man synes det er for dyrt" - det har du helt ret i! Jeg køber heller ikke selv noget, jeg ikke synes er fair i pris. Nu er det her jo et forum, så jeg giver bare min mening til kende og så kan andre skrive hvad de mener.

• #3   4. apr 2011 .... Og hvis folk selv har givet mere engang, end hvad varen koster i dag, er det vel stadig ud fra hvad varen koster i dag, at man skal sætte pris ud fra? Der er forskel på købspris og markedspris.

• #4   4. apr 2011 Igen det må være op til folk selv hvad de sætter prisen til....

• #5   4. apr 2011 Er enig med Solbakke:-)
    Diana, hvor købte du det bur henne? Er der evt en hjemmeside?:)

• #6   4. apr 2011 Jeg er faktisk enig. Men det er ikke kun her inde, i det hele taget kræver folk ofte overpriser for brugte ting, men så må man jo bare gå videre.

Der er også nogle ting, jeg slet ikke forstår folk gider køb og sælge.
    Jeg havde f.eks. en pokkers masse høhække mv. jeg bare skulle af med, og overvejede at sælge. Men da jeg fandt ud af at de kostede 20-30 kr, fra ny af, virkede det simpelthen for dumt. Folk ville ende med at skulle betale mere i porto, end de skulle betale for selve tingen.
    Så de røg til et internat i stedet.

• #7   4. apr 2011 Pia N: Ja, nemlig. Dumt hvis det ikke engang kan betale sig.

Er klar over, at det er op til en selv om man vil købe tingene eller ej, det er bare.. Ja, jeg kan godt blive lidt småirriteret alligevel over at se de annoncer, hvor prisen er alt for høj. Det er bare mig smiley hehe

Stald Mælkebøtte: Jamen jeg har købt mit bur i Bonnie Dyrecenter i Hjørring. Jeg tror ikke det er vist på deres hjemmeside. De havde et hvidt, et gråt og et blåt. Det blå kunne man få for 525 kr. inkl startpakke (altså hø, mad osv osv). Jeg købte det hvide bur for 325 kr. Har ikke lige de præcise mål på buret, men det er god størrelse. Har bare rigtig tit set folk sælge deres bure for 400 kr, hvor det både er rusten, slidt og beskidt.

• #8   4. apr 2011 Hvis man syntes prisen er for høj, så kan man spørge om prisen er fast, og hvis den ikke er det, så kan man byde hvad man selv syntes den er værd smiley

• #9   4. apr 2011 Ja, det har du ganske ret i smiley

• #10   4. apr 2011 Okay, tak:-)

• #11   5. apr 2011 Det komemr også an på tingen smiley

Jeg købte i januar en longegjord til 299 kr (det stod der hvertfald på prismærket :p)

Jeg solgte så kortefter desværre begge heste, og havde så først i marts longegjorden med ude til hesten, og opdagede så den var alt alt for stor, selv deres højgravide fjordhest kunne ikke passe den *g*

Jeg solgte den så for 200 kr, hvor der blev lagt 75 kr porto oven i, så den blev solgt til næsten ny pris, men var så også som ny, den havde stadig prismærke på, og havde lagt i en lejlighed, så var ikke blevet fugtig eller stald-støvet smiley

• #12   5. apr 2011 Jeg forstår bare ikke hvorfor man bruger tid/energi på at blive ireteret over at andre folk synes deres ting er x antal kroner værd.

Det er sgi da spild da tid når det står en frit for at hoppe over annoncen og finde varen et andet sted......

• #13   5. apr 2011 Sortfod:
    Men du man da indrømme, at det også er død irriterende, hvis man skal bruge et eller andet, og man så bruger tid på at kigge brugte ting, for at spare lidt penge, og så tager folk de oprindelige købspris.

Så kan man godt blive lidt frustreret over at man bare sidder og spilder sin tid på at lede efter ting, der dybest set er billigst at købe fra helt nyt.

• #14   5. apr 2011 øg nej det kan jeg ikke se det logiske i, eller det ireterende i...

Men måske bare mig der ikke lader mig irterer over små ubetydelige ting i hverdagen...

• #15   5. apr 2011 Furrytails: Jep, det er nemlig det, som jeg synes er irriterende.

Sortfod: Jeg synes bare det er surt, at man ikke kan spare nogle penge ved at købe brugt. For i disse tider kan det nemlig slet ikke betale sig at købe brugt, fordi folk er rimelig urealistiske med, hvad de sætter deres ting til salg for. Tjae, jeg kan da også godt blive irriteret over, at det regner i dag fx, men det er jo også en ubetydelig ting i livet. Og jeg siger lige igen: dette er et forum. Håber det er ok at diskutere et emne smiley

• #16   5. apr 2011 I lyder som om alle der sælger brugte ting tager overpris og det slet ikke kan betale sig at lede efter brugte ting.
    Fair nok der er nogen der (efter jeres udlægning) tager overpris for deres brugte ting, men gå da udenom dem så er det da ikke sværere.
    Jeg møder ikke generelt overpriser på brugte ting, måske jeg er heldig, men I får det til at lyde som om alle der sælger brugte ting forlanger ågerpriser og så slemt er det vist heller ikke.

• #17   5. apr 2011 Von Fancy: Jeg skrev også tidligere, at jeg generaliserer. Ved skam godt det ikke er alle, men jeg synes bare jeg har stødt på det mere end mange gange efterhånden. Synes næsten ikke længere jeg kan finde nogle brugte ting, som kan betale sig at købe. Fx kaninseler til 20 kr. Hvad koster porto oveni? Jamen så kan jeg da lige så godt købe en helt ny.

• #18   6. apr 2011 Altså... Ja der er mange der tager overpris. Den del giver jeg bestemt ret i, men altså jeg har lige købt tre nye hamsterbure (normal pris 550kr. pr.stk.) til 500kr. for alle, de var kun brugt et par måneder. Og havde inden skade eller rust.... Jeg siger bare, at selvom at man godt kan blive lidt øv over det en gang imellem -Kan det nu godt betale sig at kigge brugte ting igennem smiley

Kommentér på:
salg af brugte ting

Annonce