Drægtig marsvin er tynd! {{forumTopicSubject}}
Jeg hjælper lige en der har et drægtigt marsvin. Er kun interesseret i seriøse henvendelser
jeg har et drægtigt marsvin, og syntes hun er blevet så tynd, man kan mærke hendes rygrad rigtig tydeligt. Hun har adgang til mad, hø og grønt og selvfølgelig vand hele døgnet så det er ikke fordi hun ikke får mad nok. er det normalt, det er første gang jeg får unger. jeg ved ikke hvor langt henne hun er da hun var gravid da jeg fik hende. håber der er nogle med nogle gode fede kure til at hjælpe hende lidt op i vægt. på forhånd tak.
hun er omkring et år har jeg fået af vide, og tidligere ejer mener hun har haft unger før, vidste ikke hun var drægtig før jeg ankom der hvor jeg skulle hente hende, så ved faktisk ikke noget om hende. hun er sød og virker helt frisk drikker fint og tisser og laver stort helt normalt, så alt virker faktisk helt normalt ved hende
det er en privat jeg har fået 2 marsvin af, hun var ikke 100 % sikker på hun havde fået unger håber jeg bare at hun har, hun er tyk på maven og jeg kan tydeligt mærke unger. men ved desværre ikke hvor længe der går før hun føder, så er mega utålmodig hun får masse c vitamin det er tilsat hendes foder plus hun spiser en masse rød peperfrugt og andet grønt
hun virker ikke syg på nogen måde syntes bare hun er ret tynd over ryggen
Er det normalt, hvad kan hun gøre?
Hurtige svar ville være belejligt!
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Er der blevet tjekket tænder på hende?
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
feb 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 5 Svar: 22
Skrevet for ca. 1 minut og 39 sekunder siden (d. 22. March, 2011 · kl. 21.57)
har smidt posen ud, fodret er i en stor bøtte, men det er købt i en dyrehandel kan ikke huske hvad det hedder, hendes tænder er fine har tjekket dem - skriver hun
jul 2010
Er det et blandings foder? Elller er det et pille foder?
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
feb 2011
Det er blanding har endnu ikke fundet pille foder. det er det jeg helst vil fodre med - skriver hun
Dvs det er blandingsfoder
jul 2010
Kan du ikke lige sende mig en pb hvem det er.... Så kan det også være jeg kan hjælpe med at finde noget foder.
feb 2011
jul 2010
Det er så på Fyn der søges efter foder.. Jeg vil eventuelt anbefale hende at finde noget ovator eventuelt om ikke andet så ved Lux shoppen. Eller Time mega c fra zooplus zooplus leverer lige til døren.
feb 2011
Sagde det var bedst at spørge en opdrætter så det vil hun nok blive glad for at få en ordentlig vejledning !:)
feb 2011
jul 2010
Men det ville jo nok være en ide at hun skrev selv herinde eller meldte sig ind på et marsvine forum eller lign. det er noget lettere end at hun skriver via dig.
Ellers så be hende om at sende mig en mail, har nemlig ikke lige hendes mail adresse.
feb 2011
Drægtig marsvin er tynd!