HJÆLP: Min kanin er burterritorial! {{forumTopicSubject}}
Min kanin Mickey, på et halvt år, er burterritorial (staves).
Han knurre og kan finde på at springe og nappe efter mig når jeg f.eks. tager madeskålen. Det er kun når han er i buret, når han kommer op er han kælen og nysgerig.
Jeg ved ikke rigtig hvad ejg skal gøre, har prøvet lidt forskelligt som at sige "Nej!" osv. Men uden held
Han er ½ Løvehoved, 1/4 vædder og 1/4 angora. Er det noget med racen? Kan jeg overhovedet gøre noget, eller er det som med nogle dværghamstre? Er det fordi han står i et bur ved siden af sin mor og sin far i et andet bur ved siden af? Vokser han fra det eller bliver det hele livet?
Spørger fordi jeg gerne vil af med ham Og han skulle jo gerne være nem for børn at tage ud af buret. Vil det ændre sig hvis han evt. flytter?
Håber I kan besvare mine mange spørsmål, mvh. Rachel
apr 2010
Følger: 28 Følgere: 114 Gnavere: 4 Emner: 31 Svar: 267
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Og i dit tilfælde har racen heller ikke noget med det at gøre.
Når det er sagt er det en meget naturlig adfærd (især hanner) og jeg taler af erfaring når jeg siger at det er et problem at komme til livs. Min ene dreng var burtetorial i over 1 år inden han faldte helt til ro og var som en engel.
Det er en lang proces at fravænne kaniner denne adfærd, og det sker at det ikke lykkes.
Men kan se du skriver han er ½ år - så er han lige præcis i den "dumme" alder. Hvis du kastrere ham er der en rimelig stor chance for at denne adfærd forsvinder.. (jo længere tid der går jo svære er det for kaninen at stoppe)
Så det er helt klart en mulighed.
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Her i lørdags flyttede min far og mig alle kaninerne og marsvinene ind i en boks (i deres bure), Mickey står nu ca. 1,5 m. over for Roselil og Linus, og han knurre ikke mere! Han er nysgerig og virkelig rolig ;D
Tror det er fordi han nu kan se de andre kaniner, før stod han nemlig bag ved dem (:
Kan også være fordi han er blevet ældre
HJÆLP: Min kanin er burterritorial!