2.490 visninger
|
Oprettet:
Chinchillaer udenfor? {{forumTopicSubject}}
Hejsa & godaften..
Jeg har snakket med mine forældre om at købe en chinchilla, men jeg vil selvfølgelig gerne sætte mig ind i pasningen først. Derfor lige et spørgsmål, som jeg ikke helt har kunne finde svar på. Kan en chinchilla godt stå "udenfor" (dvs. lukket hal - uden træk, men uden varme) - både sommer, vinter, efterår og forår, eller bliver det for koldt om vinteren/efteråret. Har læst at 18- max. 27 grader er den rette temperatur for dem. Men vil lige være helt sikker - har I jeres chinchillaer indenfor, Jer der har chinchillaer?
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Luftfugtigheden er for høj i Danmark, til at det er forsvarligt at have chinchillaer ude.
apr 2010
Følger: 36 Følgere: 32 Gnavere: 8 Emner: 14 Svar: 186
Min far snakkede bare om, da han havde chinchilla som barn, stod de i "fyrrummet". Men tak for svar.
maj 2010
Man kan godt have dem i en garage e.l. men så skal man være ekstra obs på luftfugtigheden.
Der er også en del der stadig har dem ude, men de har ikke godt af det i længden.
Hvis du seriøst overvejer at få chinchillaer, synes jeg du skal gå ind og se på www.dckf.dk
Det koster ikke ret meget at blive medlem, og der er gode muligheder for at få hjælp
apr 2010
maj 2010
Der må helst ikke blive over 25 hvor de står, og aldrig over 30 grader.
Hvad kulde angår, ville jeg ikke være så bange for temperaturene her i DK, så længe de har en kasse de kan gå ind i (du skal ikke fore den med noget, de bygger ikke reder ;)).
Men du skal nok sætte et hygrometer op, og sikre dig at luftfugtigheden ikke bliver vanvittig. Jeg kan desværre ikke lige huske hvad den optimalt skal være på, men du kan starte ud med at se om den kommer over 70.
apr 2010
Chinchillaer udenfor?