857 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

to hanner sammen? to hanner sammen?

hej, Jeg har to han marsvin gående sammen.. Der er kun en måned imellem dem. Men her på det sidste slås de næsten hele tiden, og den ene er begyndt at miste noget af pelsen, og har haft ham til dyrlæge, og han har fået to indsprøjtninger mod mider sammen med den anden, men det har ikke hjulpet?
Så ville høre om han ku have stress af den anden han?
-Det skal lige siges at ham der mister pelsen, han godt kan lide at være alene, og der hopper han og er rigtig glad, hvor den anden han hyler og sådan :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af dør 700 kr.
  • Toiletsæde: Fjerne beslag fra gammelt og montere nyt sæde 1.000 kr.
  • Vandhane er utæt 930 kr.
  • Opsætning og montering af fire loftslamper 1.100 kr.
  • Maling af vægge 1.600 kr.
  • Løst toiletbræt 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  to hanner sammen?
  • #1   14. mar 2011 Hanner kan godt slås når der ikke er mere end 1 mdr. i mellem dem. Ofte er det bedst med en større alders forskel på dem.

Hvis ikke du vil kasterer dem begge og give dem hver deres dame, så kan du i stedet hvis buret er stort nok dele det op eller sætte dem i hver deres bur. Og så sætte buret op af hinanden så de kan se hinanden, snakke med hinanden og lugte hinanden.

Pelstabet kan godt skiftes de slås eller f.eks foder allergi. Hvad fodre du med.?

Har de sår eller rødmen i huden?

• #2   14. mar 2011 Han har rødmen.. & fodrer med Vitakraft beauty som de er rigtig glade med, og har givet det dem i et halvt år..
    Og havde nemlig ikke tænkt mig at kastrere da jeg gerne ville have et afkom fra dem :s

• #3   14. mar 2011 Du har ikke vildt mange muligheder. Hvis de ikke kan enes, så er der død og pine ik rætti noget du kan gøre for at ændre det.....ydermere, så er der rigtigt mange hanner, som ikke kan med andre hanner efter at de har gået med hun. Så under alle omstændigheder er det noget du skal have med i dine overvejelser, hvis du gerne vil have unger efter dem... altså oveni alle de andre ting, man bør have overvejet og fået på plads.

• #4   14. mar 2011 ja fordi ham det er gået udover han har nemlig gået med en hun inden...
    Men de er begge meget dominerende :s

• #5   14. mar 2011 det kan så udemærket være derfor. Så må du aktså få dem skilt ad, og tænke i alternative løsninger.

• #6   14. mar 2011 Det er jeg sådan ked af.. fordi havde håbet på at de ku sammen :s

• #7   14. mar 2011 ja, men sådan er det med marsvin og avl... risikoen for hanner er at de ikke kan med andre hanner bagefter. Men jeg går jo så ud fra at det er en risiko du havde overvejet først.

• #8   14. mar 2011 ja det havde jeg... Fordi havde været inde og undersøge om man kunne sætte to hanner sammen :s

Kommentér på:
to hanner sammen?

Annonce