2.927 visninger
|
Oprettet:
Min dværghamster er gået bort {{forumTopicSubject}}
Ja det er med stor sorg, at jeg i dag måtte tage afsked med min lille dværghamster. Hun sov i dag stille ind efter længere tids sygdom.
Jeg står og skal flytte i lejlighed inden for et par uger og vil derfor gerne eje et nyt kæledyr som jeg kan tage med mig. Jeg er nødt til at fylde tomrummet ud :(..
Hvad vil i anbefale mig af gnaver? Det eneste jeg ved er, at jeg ikke skal eje et dværghamster igen. Dets levetid er simpelthen alt, alt for kort.
apr 2010
Følger: 173 Følgere: 168 Gnavere: 11 Emner: 99 Svar: 979
Er det ikke meget hurtigt?
Jeg kan bestemt anbefale dig en kanin..
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 6 Svar: 2
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
Jeg kan, som Tara, klart anbefale kanin. Kaniner kan snildt fungere som fritgående lejlighedsdyr, som blot er i bur om natten. Kaniner kan nemt lære at bruge bakke, så de er renlige i en lejlighed Og så er de så tilpas kloge, at de knytter sig meget til ejeren, og rigtig gerne vil ligge og putte i sofaen med en om aftenen.
apr 2010
apr 2010
Følger: 173 Følgere: 168 Gnavere: 11 Emner: 99 Svar: 979
Eller marsvin? Marsvin er dog flokdyr, og man skal derfor have 2 af dem..
apr 2010
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 6 Svar: 2
apr 2010
Kaniner kan i hvert fald sagtens leve et lækkert liv som lejlighedskanin De er ret hyggelige indenfor.
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 23 Svar: 95
De kræver en del mere end en guldhamster, men jeg synes man slipper let om ved det med bur fordi den skal have et højt bur, og ikke et stort bur på gulvplan som eks. en kanin.
Min søster havde kanin i lejlighed, og selvom han var ude så trivedes han ikke, fordi buret ganske enkelt ikke var stort nok. (og hun havde en af de største på marked) Desuden så blev han aldrig rigtig renlig og kunne derfor ikke løbe frit hele tiden- Han ødelagde også ting når han løb frit, og de måtte selvfølgelig pakke alle ledninger m.m. ind så han ikke kunne komme til skade.
Idag har hun kanin opdræt, går op i hop kaniner, og hendes kaniner har de bedste forhold. Hun vil vist ikke anbefale nogen at have lejlighedskanin. Måske vil nogen trives med det, men du kan ikke være sikker.
Vores chinchilla har lige fået et nyt bur (se min profil). det er bare et gammelt skab som er bygget om, og det fylder jo så ikke mere end et skab
Han er ude og løbe i køkkenet eller på badeværelset eller gangen hver dag, men ellers trives han fint i buret. De er lidt svære at gøre tamme, men det kan lade sig gøre. Vores er 3 måneder nu, og vi hentede ham lige i fredags, men han er allerede rigtig tam, kommer hen til os, hopper selv ud på vores hænder osv. Så han er rigtig sød.
Han er ikke et dyr man kan sætte sig ned med og kæle med. Man kan sætte sig i gangen med ham og lade ham hoppe rundt på gulvet, og på os. Det er rigtig hyggeligt og sjovt. Og man kan også godt stå med ham, men som en hamster, så hopper han rundt på én mens man står med ham. Så det er ikke et putte nutte kæledyr.
De har meget sart mave, og man skal sætte sig ind i hvad de må få at spise. Så skal der selvfølgelig skiftes vand hver dag, tjekkes mad (og indimellem skiftes), sættes chinchilla sand derind og passe det (holde det fri for bæ), og så fjerner jeg lige det værste bæ hver dag Og ALT bliver skiftet ca. hver 5. dag.
Så man skal afsætte tid til at have en chinchilla ude hver dag, da den ellers keder sig. og så skal man købe fra et godt opdræt, og sikre sig at den er vant til at blive håndteret fra lille.
Det var MINE erfaringer Som sagt har jeg ikke haft vores chinchilla så længe, men er allerede super glad for vores lille fyr Og synes allerede han har lært os så meget.
Men én ting er helt sikkert: de trives IKKE i et lille bur! Et højt bur er det bedste Se evt. vores på vores profil - han ELSKER at kravle op og ned derinde.
Min dværghamster er gået bort