Guldhamster - hvordan er sådan en?? Guldhamster - hvordan er sådan en??
Hej alle..
Jeg har nu i længere tid tid gerne ville have en kanin eller marsvin, men kanin kræver for meget plads og min kæreste er ikke meget for at have 2 marsvin stående i stuen pga. bla. lugt og støv
Jeg overvejer derfor nu om en guldhamster kunne være en ide.. Jeg ved ikke rigtig noget om hamstere, andet end at de kan bo alene og ikke kræver så meget plads som marsvin. Men kan man tage den ud og kæle med den??
Vil gerne have et dyr som ikke KUN er et kigge-på-dyr men som man også kan tage ud.
Så hvis der er nogen der har guldhamster.. Hvordan er den som kæledyr, hvor meget pasning kræver den og kan den blive tam nok til at være ude og putte fx. når man ser tv?
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 22 Gnavere: 6 Emner: 15 Svar: 125
De kære små kan bide hul i dine fingre, men så længe du er rolig og forsigtig omkring dem i starten skal det nok gå.
Desværre bliver hamste kun 3-4 år. De skal have grønt hver dag til deres foder og de er glade for hø. De spiser ikke meget og er derfor billige i drift.
sep 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 2 Svar: 63
Hamstere bliver i gennemsnit 2-2 ½ år.
Husk at hamstere også skal have protein som f.eks. melorme, silkelarver, æg o.l.
Et godt hamsterfoder er uden gnaverpiller og korn, altså ikke fra supermarked.
Jeg bruger altromin og mr. Johnsons til mine (jeg har 11 hamstere pt.).
Guldhamster - hvordan er sådan en??