842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Slangefodder - marsvin Slangefodder - marsvin

Hej jeg har idag været oppe ved nogle af mine forældres venner for at hente en kanin som de ik ville have længere men så fik vi afvide at de os havde 2 marsvin som de bare skulle af med og så sagde min mor at vi kunne tage dem med i en dyrepark som ik ligger så langt væk fra os og så give dem til slangerne smiley men jeg kan overhoved ik ta' sådan nogle ting hvordan kan jeg stoppe hende marsvinede er lige nu hjemme ved os og har spurgt om jeg ik måtte beholde dem men det måtte jeg ik nogle idér til hvordan jeg får mine forældre til at sige at de ik skal bruges som slangefodder ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slangefodder - marsvin
  • #1   25. feb 2011 Det er da bedre atde bliver til foder end at de er uønskede påtvungne dyr

• #5   25. feb 2011 De er desvære ik langhårede smiley

• #7   25. feb 2011 Det er så os en slange der skal have dem

• #9   25. feb 2011 Og kaniner smiley sys da helt klart et nytte dyr er bedre end et uønsket dyr

• #10   25. feb 2011 Jeg spiser ik kører ogh grise ?

• #12   25. feb 2011 nej for syntes det er så synd for dyrene smiley

• #14   25. feb 2011 Jeg spiser stort set kun kød fra dyr jeg ved der har haft det godt, (STORTSET)

Men spiser du kylling??

• #16   26. feb 2011 Har absolut intet problem med at dyr inkl. marsvin bliver brugt til slangefoder hvis man ønsker det. Dyrene skal have det godt og leve et godt liv mens de er her. Men bliver de aflivet og brugt til slangefoder kan det ikke få mig op i det røde felt. Mine unger og dyr skal bare ikke den vej.

• #17   26. feb 2011 Nej jeg spiser ik noget kød for jeg holder så meget af dyrene at jeg bare ik kan spise dem

• #18   26. feb 2011 Von fancy man kan jo også sige at du lægger en hel del arbejde i dit avl så det kan jeg godt forstå, men sådan et kuks unger som mine "rescue" marsvin har fået kunne jeg uden skrubler bruge til mine ildere men det er fordi jeg ikke vil sætte dem en usikker fremtid i møde med flere forskellige hjem (skal lige siges at det IKKE er mig der har parret dem op) heldigvis er der en herinde fra som jeg stoler på og hun brænder også for svinene så de kommer over til hende smiley

• #20   26. feb 2011 Næ jeg sys bare man er OBS på dyrets velfærd så er det ok at spise kød

• #21   26. feb 2011
    Er enig i at har de haft en god liv indtil da er det bedre de bliver aflivet og spist end de skal ende et sted hvor de måske ikke får det godt.
    Vi har selv slanger, og endda en lille en på 2 m lang og ca. 28 cm i omkreds. Den spiser alt, fra mus/dværg hamster op til kanin/marsvin/rotter...
    Og den skal jo også leve, så har det bestemt ikke skidt med det. Og synes det er vigtig for os at de dyr vi foder med har haft godt indtil den dag de bliver til foder. De skal jo ikke lide, og hvis vi ikke kan komme af med dem, eller andre har prøvet så ja, vil de her blive brugt til foder frem for at skulle være til salg her flere måneder eller nå rundt til 3-4 forskellige hjem på ingen tid.

• #22   26. feb 2011 Kødædende dyr skal også have mad.
    Man kan ikke sige til en slange, at den skal være vegetar, bare fordi man selv har det syn på livet.

Det er bedre at fodre slanger o.l. med dyr man ved har haft det godt, end det er at gå ned i den lokale dyrehandler og købe fodermus, rotter eller hvad man ellers kan finde på.
    For det første har dyrene formentlig ikke haft det super godt, og for det andet er næringsværdien ikke noget at råbe hurra for.

Har du overhovedet nogen ide om hvor mange der vil have deres dyr spist i zoologiske haver?
    Det er især heste mennesker, der helt vildt gerne vil have at deres dyr bliver brugt som foder, når de alligevel skal slås ned, grundet alderdom eller sygdom.
    Der er tale om så mange mennesker, at de zoologiske haver er blevet nødt til at lave ventelister.

Nej, vær du hellere glad for at de marsvin har haft det godt, og at slangerne kan få noget mad, der har haft det godt, frem for et eller andet masseproduceret dyr, der har haft et kummerligt liv.

• #23   26. feb 2011 Slanger skal også have noget at spise..

Det er ikke værre end når vi mennesker spise svin, okse, fisk eller kylling..

Sådan er naturens gang..

• #24   26. feb 2011 Jeg syntes bare ik de skal slutte deres liv nu for de har ik haft det særlig godt der hvor de var før smiley så ville godt have de skulle ha' de godt

• #26   26. feb 2011

Lyder måske ondt, men vi har også haft aftale om en som tog imod gnaver fra hjem hvor de ikke har haft det godt. En kanin som virkelig har haft det hårdt og er vildt bange, det er synd den skal forsætte med at leve. Så der har vi også taget imod de dyr som der er blevet vurderet ikke egnet til at blive til kæledyr igen. Og de blev brugt til foder. Nogle dyr har så mange negative oplevelser at deres liv har bedst af at ende, så de ikke skal lide mere.

• #27   26. feb 2011 Så vidt jeg ved, så er marsvin dårlige som slangefoder, det er ihvertfald hvad visse biologer siger. Marsvin har for stive hår, som gør det svært for slangen at sluge og fordøje den.

• #28   4. mar 2011 nu var spørgsmålet jo så hvordan tråd-starteren kunne undgå at forældrene gav dyrene til et sted hvor de ville blive til slangefoder.

mit bedste råd er at du forklarer dine forældre hvorfor du ikke bryder dig om tanken at de blot skal gives til slanger (og her er det altså ikke nok at du skriver at det er synd for marsvinene!) så det skal du tænke lidt over. synes du at de fortjener bedre? at de skal have en chance til? at du har nået at knytte dig til dem, og du derfor har meget svært ved tanken om de blot skal dø

og er det fordi du vil redde dem? eller fordi du gerne vil beholde dem selv?
    du kan jo tilbyde dine forældre at du først prøver at skaffe dem et andet hjem,fx ved at smide dem op på marked herinde. (og så skal du jo stadigvæk være opmærksom på hvem der så vil overtage, og sikre dig at de får det godt der hvor de kommer hen, ellers ville det jo måske være bedre at de var kommet af dage.)

• #29   4. mar 2011 Mette; Dyrene er endt soom slangefoder smiley

• #30   4. mar 2011 ok, tænkte nok at jeg var for sent ude, men ville lige smide mine tanker op.

• #31   4. mar 2011 Jeg skrev til TS og tilbød at hjælpe med at få dem afsat, men ts forældre var kørt afsted med dem smiley

men masser af klapslaver til ts for at prøve at finde en anden løsning smiley

Kommentér på:
Slangefodder - marsvin

Annonce