1.191 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Han- eller hunkanin? Han- eller hunkanin?

Hej allesammen! smiley

Jeg er en pige, som har fået lov til at få min helt egen kanin smiley
Men, men, men... Jeg ved virkelig ikke, om jeg skal vælge en han eller en hun??
Hvad tror i ville være bedst at vælge? Kaninen skal bruges til hygge og lidt spring smiley

Jeg har hørt at hunkaniner tit bliver aggresive eller sky, når parringstiden kommer, og synes at de fleste af dem jeg kender, som har et rigtig godt "forhold" til deres kanin, har en hankanin.. Men hvordan kan det så alligevel være, at flest vælger hunkaniner?

På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han- eller hunkanin?
  • #1   24. feb 2011 Yeah, i know.. kom til at vælge Off Topic -.-'

• #2   24. feb 2011 Tror mange vælger hunkaniner, for at få unger? (;
    Ved det ikke? (;
    Valgte en han, fordi jeg ligesom dig, havde hørt at hunner kan blive aggresive i brunstperioden (;

• #3   24. feb 2011 Assantridfu ©Bauque 'Craziness Cangzhen' . : Tjaa, det kan godt være smiley synes næsten altid at hvis der er kuld tilsalg herinde, eller på dba.dk, er det altid hunnerne, der bliver reserveret først smiley

©TotteMor .- Mazhifs : Det er bare noget jeg har hørt smiley min søster har selv en hunkanin, og når hun kommer i brunst bliver hun lidt sky, og bliver hurtigere sur, end normalt..

• #4   24. feb 2011 Så ville bare lige vide, om det er alle hunkaniner der bliver sådan smiley

• #5   24. feb 2011 Jeg vil ik anbefale noget køn frem for et andet når det er til kæl og hop smiley

Der er både fordele og ulemper ved begge køn.

Hunner kan være sure i deres brunst periode, de kan strinte.

Hanner kan blive meget fikseret på ens arme og ben, de kan også strinte.

Med hunner kan du få et kuld på, det kan man også med hanner hvis man kender en eller selv har en ledig hun.

Hvis du vil have en hun, så sørg for at få at vide om moren eller nogen i dens familie af hunnerne, har vist sur adfærd i brunst

• #6   24. feb 2011 Kønnet bliver tit valgt ud fra om man ønsker unger eller ej.

Det er langt fra alle hunner som bliver sure når de er i brunst.

Måske du skulle overveje en voksen kanin?

Et godt råd, er i hvert fald at finde en kanin hos en person som har brugt tid på sine dyr....så får du det bedste resultat.

• #7   24. feb 2011 Hvis jeg var dig, ville jeg finde ud af hvilken race du ønsker, hvilke farver og sådan noget. Når der så kommer et kuld som passer til dine ønsker kan du tage ud og besøge avler og møde kaninerne, så kan du vælge lige den du gerne vil have. Jeg har haft lidt problemer med hunner i brunst, og de de kaniner der mest tamme og kontaktsøgende her er mine hanner, men det kan også skifte meget fra kanin til kanin.
    Hvis du vil vide lidt mere om temperament hos den kanin du skal have kunne det være en god ide at gå efter et ungdyr i stedet for, eller måske en voksen kanin. Du skal bare huske at der er rigtig mange der så gerne vil af med deres voksne kaniner at de vil sige alt for at komme af med dem. Siger bestemt ikke at alle er sådan, men det er altid en god ide at møde kaninen før du tager den med hjem.
    Ud over det vil jeg bare sige held og lykke med kaninen, det er et fantastisk dyr.

Kommentér på:
Han- eller hunkanin?

Annonce