Han- eller hunkanin? Han- eller hunkanin?
Hej allesammen!
Jeg er en pige, som har fået lov til at få min helt egen kanin
Men, men, men... Jeg ved virkelig ikke, om jeg skal vælge en han eller en hun??
Hvad tror i ville være bedst at vælge? Kaninen skal bruges til hygge og lidt spring
Jeg har hørt at hunkaniner tit bliver aggresive eller sky, når parringstiden kommer, og synes at de fleste af dem jeg kender, som har et rigtig godt "forhold" til deres kanin, har en hankanin.. Men hvordan kan det så alligevel være, at flest vælger hunkaniner?
På forhånd tak
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 2 Emner: 4 Svar: 10
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 82 Gnavere: 1 Emner: 82 Svar: 1.278
Ved det ikke? (;
Valgte en han, fordi jeg ligesom dig, havde hørt at hunner kan blive aggresive i brunstperioden (;
maj 2010
©TotteMor .- Mazhifs : Det er bare noget jeg har hørt
maj 2010
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Der er både fordele og ulemper ved begge køn.
Hunner kan være sure i deres brunst periode, de kan strinte.
Hanner kan blive meget fikseret på ens arme og ben, de kan også strinte.
Med hunner kan du få et kuld på, det kan man også med hanner hvis man kender en eller selv har en ledig hun.
Hvis du vil have en hun, så sørg for at få at vide om moren eller nogen i dens familie af hunnerne, har vist sur adfærd i brunst
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 323
Det er langt fra alle hunner som bliver sure når de er i brunst.
Måske du skulle overveje en voksen kanin?
Et godt råd, er i hvert fald at finde en kanin hos en person som har brugt tid på sine dyr....så får du det bedste resultat.
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 9 Svar: 145
Hvis du vil vide lidt mere om temperament hos den kanin du skal have kunne det være en god ide at gå efter et ungdyr i stedet for, eller måske en voksen kanin. Du skal bare huske at der er rigtig mange der så gerne vil af med deres voksne kaniner at de vil sige alt for at komme af med dem. Siger bestemt ikke at alle er sådan, men det er altid en god ide at møde kaninen før du tager den med hjem.
Ud over det vil jeg bare sige held og lykke med kaninen, det er et fantastisk dyr.
Han- eller hunkanin?