417 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Vejtrækningsproblemer Vejtrækningsproblemer

Hej alle sammen.

Min kæreste og jeg er for 1½ månedstid siden blevet de lykkelige ejere af to dejlige marsvin.
Men for en god uge siden begyndte den ene at få nogle voldsomme nyse/hoste anfald, hvor hele kroppen nærmest kramper.

Hun er siden løbet helt tør for energi, og står/sidder mest bare stille, mens man kan se og høre hende trække vejret.
Skal dog siges at hun stadig spiser og drikker, når hun da bevæger sig ud.

Vi har været forbi dyrlægen med hende, som ikke mener der er tale om lungebetændelse eller lign, da mislyd i vejrtrækning lød til at sidde højere oppe end lungerne.
Dyrlægen valgte dog i alle tilfældes skyld at give os noget antibiotika med hjem, som marsvinet af fået dagligt i 3 dage nu.

Problemet er så at vi ikke ser forbedring - Er der nogen der har oplevet lignende før og kan hjælpe os og evt dyrlægen til en diagnose så vi kan hjælpe vores lille dyr? Vi er noget bekymrede for hende.

- En bekymret marsvine ejer amatør.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vejtrækningsproblemer
  • #1   7. mar 2018 Det lyder i hvert fald som om, at der er noget galt. Hvor meget ved din dyrlæge om marsvin?

Jeg er ikke dyrlæge selv, så jeg skal ikke komme med noget bud på, hvad det er, hvis lungebetændelse er mere eller mindre afskrevet. Hvis der heller ikke er snot i næsen og sådan, tegner det jo også i en anden retning.

Det jeg har oplevet, som minder mest om det, var en voksen hun af ukendt alder, som jeg tog ind, og som altid var hæs. Det lød sjovt. Hun blev også dårlig og holdt op med at spise. Dyrlægen tog et røntgen billede af hende, og kunne se at hendes lunger var fyldte, og hun havde et indsnævret luftrør. Hun måtte have fred, men det lyder ikke så slemt med jeres.
    Men måske kunne røntgen være en mulighed for at finde en løsning?

• #2   7. mar 2018 Kontakt dyrlægen igen og del din bekymring med dem smiley De kan jo ikke give en bedre behandling hvis de ikke ved at den nuværende ikke har nogen effektivitet

Kommentér på:
Vejtrækningsproblemer

Annonce