Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ihhhh - mine forældre siger nej til unger
  • #1   15. feb 2011 Hvis de siger nej er det vel bare sådan? At plage hjælper ikke. Prøv at kom med nogle agumenter for hvorfor du vil have unger på dine dyr og hvorfor det er godt. Derudover læs en masse om det så du kan bevise du ved hvordan sådan nogle unger skal "passes" osv... og ved noget om genetik.

Hvorfor vil du egentlig avle og hvad vil du avle?

• #2   15. feb 2011 jeg vil godt avle fordi jeg har plads til det de er søde og så kunne jeg få nogen penge ud af det

det er ørkenrotter

• #3   15. feb 2011 Med de begrundelser, syntes jeg slet ikke du burde avle..

• #4   15. feb 2011 hvilken nogen begrundelser skal man så bruge<3

• #5   15. feb 2011 Du skal også være klar til at:

Beholde ALLE dem der ikke bliver solgt.
    Bruge flere tusinde kroner til dyrelægen kl 23 søndagaften hvis din ørkenrotte kommer i problemer ved fødslen.
    Sige farvel til ungerne hvis nu ikke de overlever alle sammen.
    Du kan miste moren.

• #6   15. feb 2011 Du tjener absolut ingen penge på at avle smiley det giver underskud.

• #7   15. feb 2011 Stine: du skal jo ikke spørge andre om hvilke begrundelser der er gode

• #8   15. feb 2011 jo fordi så kunne det være jeg kunne finde ud af hvor mange penge man skulle bruge osv.

• #9   15. feb 2011 Det er rigtig rigtig svært at sælge ørkenrotteunger. Jeg kender flere opdrættere af ørkenrotter, der har måtte nedlægge deres opdræt, fordi der ingen salg var i ungerne.
    Så hvis du vil lave ørkenrotteunger for at kunne få penge for dem, så kan du ligeså godt droppe det, for du skal ikke regne med at kunne sælge dem ret nemt.

• #10   15. feb 2011 Netop sådan udtalelser, der kan gøre mig rassende. Jeg synes det er godt at din far siger nej. Endelig en forældre, der tager ansvar. Selvfølgelig er det træls når du så gerne vil, men du har tydeligvis ikke tænkt det igennem. - Nyd du hellere dine dyr og vent med avl til du er blevet ældre og mere ansvarlig.

• #11   15. feb 2011 marie Louise:JEG ER ANSVARLIG!!!!!! du kan ikke vide om jeg er ansvarlig eller ej

annbritt:tak for hjælpen vil tænke nærmere på det

• #12   15. feb 2011 Jeg melder mig enig med dine forældre.
    Din profil siger at du kun er 11 år. Den hårde sandhed er, at det er dine forældre der har ansvaret for dine dyr - i lovens øjne. Og det er osse dem der står med det praktiske og økonomiske ansvar, hvis alt går galt.
    Medmindre dine forældre er villige til at tage 100% del i et evt. avlsprojekt... og det er de jo tilsyneladende ikke.

Plageri er nok noget at det dummeste du kan finde på... er der noget der kan motivere dem til at holde fast i deres beslutning, så er det netop hvis du opfører dig som en forkælet møgunge, der bare vil ha sin vilje og ikke forstår et nej.

Mange af os voksne har stået i samme situation som dig.. og har osse pænt måtte vente til vi blev ældre og flyttede hjemmefra.

• #13   15. feb 2011 ok tak NU HAR JEG FÅET SVAR PÅ DET HELE SÅ NU ER DET HER UDE

• #14   15. feb 2011 Enig med Sweet Leafs

• #15   15. feb 2011 Hvor er det dog dejligt at høre om fornuftige og ansvarlige forældre smiley

• #16   15. feb 2011 jeg har fået det ad vide jeg skulle

• #17   15. feb 2011 Dvs du dropper tanken om at avle?

• #18   15. feb 2011 Rolig nu. Der er ingen grund til at skrive med STORT... Jeg godtager dine handlinger herinde, fordi du er den alder du er... Men selvom man er 11 år så kan man godt tage imod kritik uden at blive sur. Jo jeg kan godt vide om du er ansvarlig. Det er ikke ansvarligt at sige man vil avle unger fordi de er søde og vil tjene penge på det og vil plage sine forældre til de giver op. det er langt fra ansvarligt.
    Vi siger kun det her som en hjælp. Vi har en viden og erfaring som du nok engang skal få. - og ja jeg var i den samme situation dengang jeg var 11. Jeg ville have at min hunkanin skulle have unger, men jeg havde en mor som var fornuftig nok til at se bort fra mine hundeøjne og tænke på de unger der ville komme og anvaret der medfølger.

• #19   15. feb 2011 ok tak

• #20   15. feb 2011 Svar lige på mit spørgsmål smiley

• #21   15. feb 2011 Synes du skulle læse en MASSE om at alve dyr, og så liiige tænke din tanke igennem igen. Jeg avler og det er altså ikke specielt nemt, og du skal bruge en masse penge på det. Og hvor gammel er du engligt? For nogle gange er man bare for ung til at tage ansvaret.

• #22   15. feb 2011 * Vegetaren & Livsnyderen *: jajeg vil ikke avle alligevel men man vil da altid gerne have unger

jeg er 11 år og ja jeg vil læse noget om det

• #23   15. feb 2011 Godt, for det er et stort ansvar at tage. Når der hviler små uskyldige babyer på dine skuldre

• #24   15. feb 2011 ja men alle vil jo have unger du tænker bare ikke på ansvaret

• #25   15. feb 2011 Problemet er bare at unger ikke bliver ved med at være unger. I din alder er det svært at se konsekvenserne, men hver gang du sætter søde nuttede unger til verden, så skal de jo også videre i livet, også når de ikke er søde og nuttede mere.

Jeg har også været på din alder, og jeg har også fået kaninunger engang, fordi jeg som dig syntes at de var nuttede og det kunne være dejligt at prøve, men i sidste ende kunne jeg kun komme af med 2, og måtte beholde 2 selv, som til sidst ikke havde min interesse mere, og blev mine forældres ansvar.

Jeg synes det ville være rigtig fedt af dig at begynde og læse en masse, og sætte dig ind i avlen, men også i hvordan markedet er, nu aner jeg intet om ørkenrotter, men hvis salget er dødt, vil de jo strande ved dig, og måske ende i aflivning,

• #27   15. feb 2011 tak for hjælpen

• #28   15. feb 2011 Kan ikk se en god begrundelse at avle fordi ja man gerne vil prøve det, , dine forældre har ansvaret for dig og hvis nu du ikk lige har pladsen til ungerne (tænk også på når de bliver kønsmoden) så ska du have flere bure, penge koster det især både udgifter til mad, strørrelse, dyrlægeregninger, og divs.
    Det er også dine forældre der ska sørge for de bliver passet eller solgt måske i sidste ende bliver aflivet hvis du ikk gider dem mere pga tid, og andre intr.
    Det ska overvejes når man avler også selvom det kun er 1 gang.

• #29   15. feb 2011 ok tak for hjælpen

• #30   15. feb 2011 Er enig i, at en 11-årig kun er ansvarlig, hvis hun/han kan respektere et nej fra sine forældre.

• #31   15. feb 2011 det er gør jeg da også

Kommentér på:
ihhhh - mine forældre siger nej til unger

Annonce