10. apr 2010 Følger: 21 Følgere: 20 Gnavere: 6 Emner: 7 Svar: 346
Sibirisk dvæghamste findes ikke!!! Sibirisk dvæghamste findes ikke!!!
synes dette emne skal tages frem i lyset.
jeg ser alt for tit navnet sibirisk dværghamster og en dvæghamster.
men den art findes ikke mere,
sibirisk dværghamster er en fælles betegnelse man bugte om vinterhvide og campbells dvæghamstere, da man troede de var samme art.
man har senere fundet ud af at de er to forskellige arter,
det har dyrehandlerne dog ikke sat sig ind i, og køre stadig med navnet sibirisk dværghamster.
det har desvære medført at de 2 arter er blevet blandet godt og gundigt sammen, dette kalder dansk hamster forening hybider http://www.hamsterland.dk/hybrider.htm
det er vigtigt at huske at det at parre to arter sammen ikke er det samme som hvis man blander 2 hunderacer, det svarer til hvis man parrede en løve med en tiger
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 23 Gnavere: 7 Emner: 7 Svar: 38
apr 2010
Følger: 71 Følgere: 106 Gnavere: 9 Emner: 40 Svar: 966
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Gnavere: 6 Emner: 7 Svar: 346
men når de ikke fortæller det til køberne, vil køberne tro fuldt og fast på at det er den art de er købt som
at kalde dem andet end hvad de er er jo en vildledning af kunderne
apr 2010
Følger: 1 Gnavere: 2 Svar: 7
Godt at se, at jeg ikke er den eneste herinde, som er lidt gnaven over det.
Ligeledes har jeg skrevet og informeret admins om, at der findes flere arter under dværghamster, så de kan få ændret det herinde; men om de vil lytte til fornuft er jo ikke til at vide endnu.
Men Heidi, man kan jo ikke tage dyrehandlere seriøst hverken mht. til arts-navne på dværghamstere eller deres sindsyge priser på dem.
Har set dyrehandlere tage op til 300,- for en voksen "vinterhvid dværghamster han", og unger til 350,- (læg mærke til mine " rundt om vinterhvid dværghamster han", for der er 99% risiko for at deres dyr ikke er ægte). De tager virkelig røven på folk.
Opdrættere af dværghamstere er den rette vej, hvis man ønsker sig sådan et lille dyr. Prisen er for det meste 50-65,- enten med stamtavle eller uden. Og så kan man være sikker på, at man får det køn man ønsker, for de fleste ansatte i dyrehandlere har ingen anelse om, hvordan man kender forskel på kønnene på de små dyr.
apr 2010
er helt enig i at private opdrættere er vejen frem,
men man skal oftest også sikre sig at det er en opdrætter de har sat sig ordenligt ind i tingene man køber af, for der er mange der får unger uden egentligt at have fået sat sig ind i det.
men man får tit en meget mere tam og håndvant hamster hos private.
Er selv registreret opdrætter af renartede campbells og vinterhvide,
så er en af dem der kæmper hårdt for atenes overlevelse.
og ja dyrehandlerne er keative med navnene, også gerne ved guldhamstere som jo stadig ses unde navne som teddyhamster (langhåret guldhamster) eller panda hamster (hvidbåndet sort guldhamster)
apr 2010
Har desværre selv købt hos en dyrehandler, da jeg købte mit første dværghamster; men de 5 sidste er købt hos privat opdrætter.
Man skal bare huske at købe hos en registreret opdrætter, så er man på sin sikre side (og det gælder både guld og dværghamstere).
Hvor er du fra? For mangler en vinterhvid han (agouti eller saphir) med stamtavle til min hun (som selvfølgelig er med tavle
Jeg vil altid holde på at gnavere og øgler og krybdyr også for den sags skyld skal købes privat hos registrerede opdrætter, for det er billigere og pengene er givet meget bedre ud.
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Hvorfor har man lyst til at returnere et dyr man har købt?
Det skal man selvfølgelig have lov til.
Og man skal selvfølgelig også vælge en seriøs opdrætter. Useriøse, private opdrættere er der dælme mange af - og de er ofte ikke et hak bedre end dyrhandlerne!
Man skal være kritisk når man anskaffer sig dyr - uanset HVOR man anskaffer sig det fra.
Jeg har overhoved ikke noget der hedder retur ret - bryder man faktisk ikke om at bruge det ord om dyr.
Men har vi en køber, som af den ene eller anden grund ikke længere kan beholde den/de rotter de har købt ved os, så tager jeg til en hver tid dem hjem igen, så de IKKE bliver kastebold!
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
at dyrehandlerne vælger at kalde dem sibirisk dværghamster frem for "hybridhamster" er da fint? i kan jo bare spørge for at det bliver mere KENDT at når man støder på en sibirisk dværghamster, ja så er det en hybrid mellem de og de arter... længere er den sgu ikke syntes jeg.
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 5 Emner: 10 Svar: 381
mar 2012
Her får folk pengene igen hvis varen er "defekt".... dvs skulle der komme den dag (hvor torsdag kommer lige efter tirsdag...) hvor jeg fx solgte en han som en hun og køber ville have en hun, ja så er der retur... eller da jeg engang oplevede en unge døde af noget der mistænkeligt kunne lyde som en hjerneblødning efter en uge ved ny ejer, ja så fik de pengene igen...
mar 2012
jan 2012
Man indformere netop folk ved at skrive sådanne tråde her.
I mit hoved skal man kalde en skovl for en skovl i det her tilfælde en hybrid for en hybrid, eller blandings hamster, men desværre kommer man jo langt fra ud til alle da de fleste jo stoler blindt på skiltet hos dyrehandleren hvor der står Sibiriske dværghamstere.
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Var jeg det mindste i tvivl om hvorvidt et dyr var ok eller ej, så flytter det bare ikke!
Jeg har flere gange valgt at beholde et dyr hjemme eller afventet med at sende det til ny ejer, fordi jeg har været obs på et eller andet.
Men retur ret - det er en handelsvare! I mine øjne er mine dyr/unger ikke handelsvarer men levende væsner og jeg elsker hver og en af dem!
Derfor kommer de heller ikke nogen steder hvis jeg frygter for noget - om det er sygdom her eller hos ny ejer er sådan set underordnet.
Jeg er nok bare lidt "Old-school-rotteperson". Det er åbenbart ganske anderledes end hvordan du sælger dyr
mar 2012
Jeg er nok bare lidt "Old-school-rotteperson". Det er åbenbart ganske anderledes end hvordan du sælger dyr "
hvad mener du Pia? antyder du at jeg sælger syge dyr med vilje for går dne så går den og hvis det ike går får folk pengene igen? det syntes jeg var en grim en at smide ud når det overhovedet ikke er det jeg siger.... jeg beholder selvfølgelig også syge dyr selv og sælger kun dyr jeg er sikker på er sunde og raske. -hvilket nok er årsagen til jeg kun har været ude for EN gang at betale pengene tilbage. Men jeg HAR returret på syge dyr modsat mange andre, det står endda på min hjemmeside, jeg syntes det er en god service overfor folk og forstår virkeligt ikke hvorfor det skal fremstilles som noget GRIMT at give kunden returret... tværtimod syntes jeg da...
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Jeg forstår ikke hvorfor man med vilje og stolthed avler på hybrider - hvad kan de tilbyde af gode "ting", som en renartet ikke kan tilbyde?
mar 2012
mar 2012
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Jeg kender ikke til muldyr, men kan de tilbyde noget godt uden at dyret har et ringe helbred er det vel ok.
Problemet med hamsterhybrider er jo netop at de ikke kan tilbyde noget godt i avl, og har generelt et dårligt helbred.
mar 2012
jan 2012
At der så er nogen dumme hoveder som gør det med andre dyr retfærdiggøre det jo ikke.
jan 2012
Sibirisk dvæghamste findes ikke!!!