Mine kaniner kan ikke enes Mine kaniner kan ikke enes
Har et stort problem med min kanin på ca 3 år.. Når jeg tager hånden ind i buret til hende for og kæle med hende, så knurer hun og angriber mig. sometider bider hun også ud efter mig. Hvad skal jeg gøre for og få hende til at være en sød kanin der vil kæles med, uden at den angriber mig. ?
Jeg har været ude og købe en til kanin på 8 uger, og de kan slet ikke sammen, den nye kanin bliver angribet hver gang de er sammen.. og jeg har givet dem en chance på lidt over en måned, og hun angriber hende stadig hver gang de er sammen.. Hva skal jeg gøre. ??
PS. det er begge 2 hunner...
feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
2. du skal slet ik sætte en unge ned til din dame, den ende med at blive meget skadet.
Skil dem ad, og giv dem hver deres bur.
De er kolonidyr ikke flokdyr, så de skal slet ik gå sammen.
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 12 Emner: 10 Svar: 220
mht den gamle hvor længe har hun været sådan?
apr 2010
De skal heller ik løbe sammen. Ej heller under opsyn.
feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hun har været sådan i ca 1 år
okt 2010
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 4 Emner: 5 Svar: 30
apr 2010
Og kaniner er altså ik streddede af at gå alene, og de keder sig heller ik.
Vils ku hellere have kaniner der keder sig end kaniner som er skadet af at gå med en anden, som ik er naturligt for dem.
Og nej, det er ik naturligt for dem at være i bur.
apr 2010
Men man skal aldrig nogensinde sætte en anden kanin ned til en som er så aggressiv og burterrorial, og så meget ældre!
Det er dømt til at ende galt for den lille unge
apr 2010
Nu er det langt fra alle kaniner der skader hinanden (oftes er det enten fertile hanner, eller agressive hunner).
Alle kaniner, alle dyr er forskellige. Nogle marsvin kan heller ikke gå sammen, og forsøger at skade hinanden - det er flokdyr, nogle mus æder hinanden, så kan man jo blive ved og bare isolere sine dyr helt..
apr 2010
apr 2010
Der er skam også kaniner der er blevet "deprimerede" af at gå alene.
Jeg havde en kanin der altid havde gået sammen med sin søster hele sit liv (6 år), da hun blev alene begyndte hun at tabe sig, vi lagde mærke til hun ikke spiste som plejede og bare sad og gloede ovre i hjørnet, hun var også begyndt at sprælle da jeg tog hende op. Hun kom så til dyrlægen, der umiddelbart ikke kunne se at noget var galt med hende. Vi sagde at vi havde tænkt os at finde en ny kanin som skulle ind til hende, da hun altid havde gået med andre kaniner, og her til sidst hendes søster som hun var så glad for. Selv dyrlægen sagde fint til det, da der ikke var noget smitsomt eller sygt at finde på hende. Vi gik så på internat og spurgte om de havde en sød gammel kanin, som kunne blive bofælle til vores gamle kanin derhjemme, den søde kvinde for gnaver afdelingen viste os en sød gammel kastrat som viste sig at være perfekt for vores hun. En uge efter han var kommet hjem til mig var hun igen som hun plejede at være.
Det er ganske ærligt fortalt præcis som det skete, jeg ved ikke om det ærlig talt var en "depression" da jeg ikke menneskeligører dyr på samme niveau, men det får mig da til at tro at gnavere og kaniner sagtens kan savne og være ensomme.
Alle dyr, og også kaniner er forskellige, og ja jeg er sikker på at neutrale kaniner har gjort skade på hinanden, neutrale marsvin, rotter, mus, katte, hunde osv. har også gjort skade på hinanden..
apr 2010
De kommer de ind og bliver plejet når de er syge (om vinteren ikke længere end 15-20 minutter), men for det meste går de udenfor året rundt (med plexiglas og underjordisk hule om vinteren).
okt 2010
apr 2010
Det er helt i orden, jeg kan godt tage nogle billeder når vejret bliver lidt bedre (så jeg kan tage plexiglassene af)
Mvh.
Mine kaniner kan ikke enes