2.986 visninger
|
Oprettet:
chinchilla spørgsmål?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har altid hørt at man ikke må løfte en chinchilla om maven, men er det sandt og hvorfor må man ikke det?
apr 2010
Følger: 103 Følgere: 107 Gnavere: 11 Emner: 55 Svar: 611
apr 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Gnavere: 3 Emner: 14 Svar: 268
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Her ud over skulle de også mangle brystbenet, og derved skulle deres ribben være mere udsatte, men hvorvidt det er korrekt, ved jeg faktisk ikke.
Her ud over er de meget livlige. Når man holder noget, og man er ved at tabe det, er reaktionen ofte at klemme. Det kan de ganske enkelt ikke tåle.
De har også virkelig meget pels, i forhold til hvor meget dyr der er. Det kan godt komme bag på folk, så det kan være svært at afgøre hvor hårdt man skal holde dem.
Derfor er det faktisk bedst, hvis man tager fat helt inde ved haleroden, og placerer en hånd under bugen, så de kan støtte med fødderne.
Så slipper man for at de prøver at stikke af (sådan da), og der er ingen risiko for at holde nogen forkert.
maj 2010
Man skal presse mere end almindeligt hårdt for at skade deres organer.
maj 2010
Spøjst. Det gør det jo sådan set på alle pattedyr...
Det eneste der er mellem organerne på mavepartiet, og huden, er der hvor der er ribben, og så dækker bækkenet også for noget.
Jeg ved ikke helt om der måske tænkes på muskler?
Men dem har de nu også...
En ting der taler imod den ide med at man ikke må trykke dem på maven er, at når man er hos dyrlægen, så bliver der i den grad trykket på dem, hvis de skal mærke efter ting. De kan mærke om der er mad i maven, om specifikke organer er forstørrede o.l.
maj 2010
chinchilla spørgsmål??