558 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Staldnavn - hvornår? Staldnavn - hvornår?

Tja nu syntes jeg det er ekstrem tit at der er nogle der vil ændre deres staldnavn til noget andet end det de har i forvejen og søger hjælp.

Det kan godt et eller andet sted pisse mig lidt af. (måske ikke lige så voldsomt)

Jeg mener for det første at et staldnavn skal være personligt og noget der har betydning for en selv. For det andet er et staldnavn noget andre skal kunne genkende en på og er vel derfor også noget der skal blive hængende.

Jeg har det personligt sådan at er mange ikke gammel nok, moden nok, eller beslutsom nok, så lad dog for hel.... være med at få et stald navn.
Og skal du have et staldnavn så find dog for hel.... på det der skal blive og har en betydning for dig istedet for at spørge alle andre.

Hvad er jeres mening.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Staldnavn - hvornår?
  • #1   15. jan 2011 Helt enig. Vil også tilføje at jeg er ved at være træt af at folk som ikke avler noget men blot har en hamster, to kaniner eller andet dyr som kun er kæle og nusse også har et staldnavn kun fordi mange synes det er "sejt" og "populært"!

• #2   15. jan 2011 Folk har 100% lov til at have et staldnavn om de så avler eller ik smiley ! Det er op til dem selv d:
    Jeg syntes personligt det er noget værre fis at de opretter emner da som sagt et staldnavn skal være personligt i følge mig smiley
    Mit "staldnavn" har jeg pga at når jeg nu deltager til off konkurrencer (starter mit første stævne imorgen) at der meget nemmere at huske på Joker hvis man er i tvivl om hvem man snakker om osv. Også regner jeg med at have nogle enkle kuld til næste år.. (havde et i 2010)
    Navnet Joker kommer faktisk fra Else. Så det er en hyldest til min soulmate. Han hed Joker den første uge jeg havde ham hjemme ;-D

• #3   15. jan 2011 Ja alle har lov hvis de har lyst osv.. men jeg synes alligevel det er lidt useriøst at have et bare fordi andre har c;

• #4   15. jan 2011 Synes sagtens at man kan være et seriøst opdræt, selvom man kun har to kaniner smiley Det handler jo ikke om hvor mange dyr man har, men hvor meget erfaring man har, og hvor meget man går op i det.

Jeg er sådan set lidt ligeglad med alle dem, der synes at de skal have et staldnavn fordi det er sejt, populært, etc. Ville aldrig købe en unge af dem, uanset hvad smiley Tror ikke på at man har nok erfaring, når man er 11-12 år gammel. Det er også kun ganske få herinde, jeg ville sælge mine unger til. Jeg har ikke lyst til at sælge unger til folk, der avler på deres dyr på kryds og tværs, uden omtanke for hvad det medfører.

• #5   15. jan 2011 Risskov - Nu handler det jo sådan set også bare om, at jeg avler løvevæddere, ikke blandinger af alt muligt sjovt smiley Jeg vil vide præcis hvad jeg køber, hvad der ligger bag osv, når jeg køber en unge. De fleste der kalder sig avlere herinde, krydser bare kaniner på kryds og tværs, for at lave kælekaniner smiley

• #6   15. jan 2011 helt enig med anna(joker) og Risskov!
    lykkeline:
    man har vel lov til at avle på "kryds og tværs" jeg avler ikke kun rene kaniner, men jeg avler til hop smiley der behøver det ikke at være rene osv. smiley
    men til kæl er det jo også lige meget med racer, der avler men jo efter temp. men det med man laver kuld med agresive forældre osv. det syntes jeg så ikke er okay, men racer er lige meget hvis man ikke avler til udstilling smiley
    jeg avler selv til hop(lidt ligemeget med racer) og efter temp. self. smiley og jeg er 12 år smiley

• #7   15. jan 2011 Lyne - Jeg synes at der er rigeligt med unger avlet til "hop & kæl" herinde i forvejen, uden at der behøver at komme flere smiley Jeg kan ikke se nogen grund til det overhovedet, faktisk. Efter min mening, skal der ikke sættes flere unger i verden for sjov. Men som du kan se, skriver jeg "jeg", hvilket hentyder til at det er MIN mening og ikke fakta, jeg skriver smiley

• #8   15. jan 2011 og det jeg skrev er MIN mening smiley jeg kan jo ikke(eller måske men..) skrive andres mening herinde, det ville da være dumt! ;P

• #9   15. jan 2011 Jeg har et stald navn da jeg avler til hop, og på den måde kan kende mine unger fra andres.

Alle har ret til et stald navn ja, men hvis man ik avler eller noget, hvorfor så have et ?
    Jeg mener selv at nogle har et fordi det er sejt og man måske mere bliver accepteret, det er jeg sikker på at der er nogle der tænker.
    Detsuden kan det være for at blive husket når man er til konkurrencer, fair nok, kender jeg nogle som gør. Men hvis man hverken avler eller går til stævner, hvorfor så have et ?

Jeg er enig med Lykkeline.
    Der er mange der avler bare for sjov, uden at have en mening med det.
    Jeg avler til hop, og det er derfor godt at vide hvad der ligger bag ved.
    Både temperament, men også hopstil

• #10   15. jan 2011 ening med malega smiley

• #11   15. jan 2011 Og noget helt andet, jeg kan ik se hvorfor folk skal skifte hele tiden. Jeg synes det forvirre mere og mere.
    det samme med at finde til andre. Jeg fik hjælp til at finde mit, da jeg ik selv havde tænkt på at gøre det sådan, men igen, det skal have noget betydning synes jeg

• #12   15. jan 2011 igen enig med malega smiley
    jeg fandt selv mit, og jeg har aldrig skriftet det, og mit har en betydning, jeg hedder jo signe LYNEborg smiley

• #13   15. jan 2011 Jeg har haft kaniner i 10 år, selvfølgelig ikke altid så seriøst som de seneste to år, men jeg har først fået mit "staldnavn" for ca. et år siden, da jeg besluttede at melde mig ind i Danmarks Kaninavlerforening. Jeg tænkte først på Godthåb, da det hus jeg bor i bliver kaldt Godthåb, men det fandtes allerede smiley Så blev det til Joe, opkaldt efter min første løvevædderhun der rent faktisk skulle bruges til seriøs avl, Joey.

Kommentér på:
Staldnavn - hvornår?

Annonce